Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

feedback website

Hoi Helden

Graag had ik mijn hobby een beetje professioneler aangepakt. Is het mogelijk om hier een goede analyse te laten doen voor mijn website?

Het gaat om deze: https://slankerlevenplan.com/

Mijn doel is om binnen 2 jaar er een degelijk verdienmodel aan over te houden.

Alvast bedankt voor de support!!

Hoi @eddy,

Leuk dat je om feedback vraagt en dat je je hobby op wilt schalen! Ik wil zeker feedback of een analyse maken, maar daar heb ik wel je hulp bij nodig. De open vraag om een analyse te maken is voor mijn te breed. Ik kan namelijk uren, misschien wel dagen (zonder te eten 😂) praten over affiliate marketing (zo leuk vind ik het🫣).

Nee alle gekheid op een rijtje… Ik wil je graag helpen, maar ik heb echt meer en specifiekere vragen nodig om je tips te geven. Anders gaan mijn adviezen en gedachten van de hak op de tak en daar heeft niemand wat aan.

Misschien is het een goed idee om je best presterende pagina’s (qua aantal bezoekers en goede posities) te delen zodat ik kan helpen die pagina’s nog beter te maken en met je meedenken hoe je deze pagina’s kan monetizen. Vanuit daar kunnen we verder kijken wat eventuele volgende stappen kunnen zijn.

Hoor het graag!

hi @jari,

Super dat ik hier hulp ga krijgen!! 😎

Om heel eerlijk te zijn, mijn site heeft maar een 200 bezoekers/maand. Sta wel met verschillende blogs op een redelijke goede plaats in de rangschikking. Maar geen inkomsten.

Beste is:

Plaats 2: Smoothy van wortel en komkommer

Plaats 3,3: Krachtige tips afvallen

Alvast bedankt voor de feedback…..

 

 

Kijk hier kunnen we wat mee, dankjewel 🚀!

200 bezoekers per maand is prima om enkele 10’tjes (±50 per maand) te kunnen verdienen, mits de juiste strategie wordt toegepast.

Voordat we beginnen eerst wat algemene tips:

  • Hoeveel nieuwsbrief inschrijvingen heb je al? Ik vind je website namelijk erg druk. Als je geen nieuwsbrief inschrijvingen hebt zou ik het formulier uit de side-bar en onderaan je website direct van je website afhalen. Alleen al met affiliate blogs verdien ik met één site al meer dan modaal. Als ik op mijn site een formulier zou toevoegen dan leidt dit alleen maar af tot de conversie. Voor een beginnende affiliate site weet ik dat het heel belangrijk is om zo min mogelijk afleiding te creëren op je website. Uiteraard, zodra je meer verdiend interessant om bezig te zijn met e-mail marketing, maar dat is voor nu echt niet interessant.
  • Hetzelfde vind ik van het affiliate product in je side-bar (droogtraining protocol). De side-bar is qua styling niet helemaal lekker. Het wordt namelijk over andere elementen heen gescrold (zie screenshot). Dit geeft een minder goede uitstraling, maakt je website te druk, leidt af en verlaagt je conversie. Ik werk eigenlijk nooit met side-bars. Je kan prima zonder. Daarnaast moet je natuurlijk ook weten dat het leeuwendeel van je site bezoekers waarschijnlijk via mobiel komen. Side-bars worden op de mobiele versie helemaal onderaan weergegeven. Waarschijnlijk leest het grootste deel van je bezoekers deze side-bar promotie niet eens. Zonde om dit zo’n verstorend element te laten zijn als je er dus niks aan hebt 😜.

””

Nu ga ik één voor één je blogs van feedback voorzien. Ik begin met het artikel over: https://slankerlevenplan.com/hoe-beginnen-met-afvallen/.

””

  • Laten we positief beginnen. Je rankt #2 op het zoekwoord: “beginnen met afvallen”. Dit woord heeft een maandelijks zoekvolume van 110 searches een een moeilijkheidsgraad van 19/100. Een prima positie voor het begin. Natuurlijk wil je op nummer #1 en zelfs de featured snippet terecht komen. Hiervoor zal je je concurrenten (voedingscentrum.nl en krachttraining-vrouwen.nl) moeten analyseren. Wat doen zij beter dan jou en waarin blijft jouw content dus achter? Zelf denk ik dat dit vooral komt door de domein autoriteit (DA) die jij niet hebt. Je blog is qua omvang groter en geeft meer informatie. Natuurlijk is meer niet altijd beter, maar door grotere en uitgebreidere teksten te schrijven heb je de kans om op meerdere keywords te ranken. Tip is dus: lees de blogs van je concurrenten en kijk wat zij anders doen. Als zij niet veel anders doen, kan je dus een mogelijke aanname doen dat het ergens anders aan ligt.
  • Ik vind je call to action (CTA) knoppen te groot. De een CTA knop is bedoeld om kort en krachtig te zijn. Nu gebruik je oranje knoppen met héél veel tekst. Dit haalt de kracht weg. Probeer in de lopende tekst overtuigend te zijn en argumenten te schrijven waarom men op een bepaalde actieknop moet klikken. Bijvoorbeeld bij de alinea over krachttraining schrijf je heel goed wat de voordelen van de krachttraining op afvallen. Als je dit net wat meer aanvult met waarom het droogtraining protocol moeten kopen en door middel van een Affiliate Held product widget een mooie actieknop krijgen ga je zoveel meer resultaat krijgen.
  • Ik heb het idee dat je aan “affiliate link stuffing” doet. Hier bedoel ik mee dat je maar zoveel mogelijk affiliate links in je blog “knalt” met de hoop dat iemand klikt op je link en koopt. Dit gebeurd vaak bij kleinere affiliate websites. Ik zal je een voorbeeld geven met onderstaande screenshot. In de EERSTE zin van dit blog (wat heel belangrijke positie is) wat al gaat over “beginnen met afvallen” plaats je een link met de anker: “hoe begin je met afvallen”. Ik vind dit om heel eerlijk te zijn niet handig. Je hebt nét een bezoeker op je site gekregen en dan leid je ze meteen weg naar een plek waar ze niet weten wat ze kunnen verwachten (een droogtrain protocol). Daarnaast voeg je een link toe met de anker: “vraagt dit meer energie”. Ook deze link is nietszeggend en mensen weten niet wat ze verwachten als je klikt op deze link. De introductie is echt bedoeld om mensen vertrouwen te geven, mensen informatie te geven wat ze moeten doen en hoe ze beginnen. Direct een product in hun neus duwen gaat gewoon niet werken. Zeker niet in de afvallen niche. Afvallen is echt heel moeilijk en zeker als iemand niet weet hoe het moet. Mijn advies: probeer kritisch te zijn in je affiliate link plaatsing en voor de bezoeker duidelijk te maken welke pagina ze gaan bezoeken als ze klikken op een affiliate link. Daarnaast wil ik aangeven dat het veel beter werkt om mensen mee te nemen in een verhaal, zodat je de tijd kan nemen ze te overtuigen om via jou een product te kopen. Als mensen klikken ben je ze kwijt en komen niet snel meer terug naar jouw website.

””

””

Nu de tweede blog: https://slankerlevenplan.com/smoothie-van-komkommer-en-wortel/.

  • Wederom complimenten. Je rankt #1 op het keyword: “smootie wortel komkommer”. Met een volume van 20 en moeilijkheid van 18 is dit voor een beginnende site echt heel goed.

””

  • Ik zou de product widgets van bol.com van de mixers en blenders bovenaan en onderaan weghalen. Vervang deze door Affiliate Held widgets. Ziet er veel strakker uit, is responsive, is meetbaar door onze statistieken en kan je door middel van de automatische sub ID functie in je bol.com prestaties meten waar iemand geklikt heeft.
  • Daarnaast weer dezelfde feedback als eerst. Iemand komt op je website om een recept smoothie met komkommer en wortel te krijgen. Iemand gaat gewoon niet op de mixer klikken. Zonde om deze afleiding te creëren. Wat je natuurlijk wel kan doen is dat je ergens na het recept een een alinea schrijft over één specifieke blender die perfect is voor smoothies. Dan kun je de kans nemen om meer toe te lichten over de smoothie blender, waarom deze zo goed is en waarom mensen dit moeten kopen.
  • Verder denk ik dat de feedfback qua side-bar hier hetzelfde geldt. Daarnaast ook onderaan je blog promoot je de protocollen voor mannen en vrouwen. Deze gewoon weghalen. Iemand staat waarschijnlijk in zijn keuken met een komkommer en wortel in zijn hand en wilt weten wat de verhoudingen zijn voor de lekkerste smoothie. Hij pakt zijn telefoon erbij en komt op jouw website… die mensen gaan echt geen krachttraining protocol kopen 😜.
  • Stukje acceptatie zit ook bij een recepten blog. Recepten blogs zijn moeilijk om te monetizen en kan een lastige business zijn, omdat de intentie anders is. Mensen hebben een intentie om iets te leren van je blog en niet iets te kopen. Enige opties die je hebt om inderdaad blenders te promoten of een receptenboek. Bijvoorbeeld: “Wil je nog meer leuke smoothie recepten? Zorg dat je dit en dit boek dan in huis hebt”. Advies wat hier bij hoort is dus wellicht misschien wat meer te focussen op koopgerichte zoekwoorden. Een blog over: “beste blender voor smoothies”. Hier kan je bijvoorbeeld een blog maken wat helemaal in is gericht op promotie van de beste blenders voor smoothies. Iedereen die dit blog leest wil iets kopen en heeft de pinpas nog net niet uit z’n portemonnee gehaald. Kotom: wil je meer geld verdienen met affiliate marketing? Focus op koopgerichte zoekwoorden.

””

Ik hoop dat je wat aan mijn kritische feedback hebt gehad. Hoor graag wat je er van vindt en als je nog meer vragen hebt. Laat het zeker weten. En wanneer je je eerste sales gaat maken door deze blogs, laat het ons zeker weten. Wij willen namelijk dat iedereen succesvol gaat zijn met affiliate marketing!

Good luck 🍀!

Dennis van de Ven en Eddy Michhoudt hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenEddy Michhoudt

hi @jari,

Dank voor de heel uitgebreide uitleg, ik weet wat te doen 😊

De 1ste juiste stappen kunnen gezet worden, top hoor!!

Wordt vervolgt hier 😎💪👍

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en Bart hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari DohmenBart