Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Tot een goede niche komen

Hallo allemaal!

Ik ben mezelf nu zo’n anderhalve week aan het verdiepen in affiliate marketing en zou hier erg graag mee willen starten. Na het bekijken van de filmpjes van onder andere affiliateheld heb ik een richting gekregen en ben ik meteen op onderzoek uitgegaan naar een passende niche. Echter is dit ook meteen het gedeelte waarop ik vast loop… Natuurlijk is de gouden regel dat affiliate marketing begint vanuit passie, maar toch loop ik vast bij het kiezen van een goede niche. Zo vind ik fitness en gezonde voeding erg leuk en is dit ook mijn dagelijkse bezigheid. Natuurlijk is dit een erg brede niche en zou ik dit moeten specificeren. Echter loop ik dan tegen het probleem aan dat de producten die dan nog te promoten zijn, erg schaars zijn, of erg laag in prijs zijn waardoor de commissie ook niet erg aantrekkelijk is. Hoe gaan jullie hiermee om? Is het helemaal niet nodig om zo diepgaand op de concurrentie in te gaan?

Alle tips worden gewaardeerd!

Super bedankt!

Hi Jayden,

Wat leuk om weer van je te horen. Ik raad je zeker aan om deze twee blogs eens te lezen:

Fitness en gezonde voeding zijn prima niches en commissies zijn ook goed genoeg. Ik zal een lijst maken met affiliate programma’s en netwerken waar je je kan aanmelden voor fitness gerelateerde producten:

Aanmelden kost €7,50, maar is het meer dan waard. In de categorie “gezondheid” zijn er 89 producten waarbij de commissies bijvoorbeeld al €37,00 per verkoop zijn.

Er zijn honderden producten die je via bol kan promoten. Gewichten, dumbells, eiwit poeder en nog meer. Producten in de fitness niche zitten al snel boven de €100,00. Een percentage van 4% is leuk, maar inderdaad niet veel.

  • TradeTracker.com

De affiliate programma’s van bedrijven zoals fitness-seller.nl, Gorillasports.nl, Streetgains.nl en aktiesport.nl zijn hier gehost. Percentages liggen hier veel hoger.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Awin.com en Daiyscon zijn ook erg goed. Wellicht ook nog dit blog over affiliate netwerken en affiliate programma’s even lezen:

Zeker is het belangrijk om kritisch te kijken naar je concurrenten en de beschikbare producten, maar je mag van mij aannemen dat er genoeg geld te verdienen is in de fitness branche 😉

Je moet beginnen en dan kom je vanzelf mooie programma’s en producten tegen.

Hoop dat dit helpt!

 

 

Super bedankt voor je uitgebreide antwoordt!

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen