Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Wanneer aanmelden bij affiliate netwerk

Hi,

Enthousiast ben ik begonnen met het opzetten van een website om met affiliate marketing te beginnen.

De structuur van mijn website heb ik staan, nu is het de komende maanden zaak om deze te gaan vullen met content en uiteindelijk ook met affiliate links. Nu is mijn vraag aan jullie, hoe ver moet je zijn met content voordat je daadwerkelijk aan de slag kan met een affiliate netwerk signup of met het benaderen van adverteerders rechtstreeks. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groet,

Hein

Hoi Hein,

Goed dat je hier naar vraagt. Verschillende affiliate netwerken/programma’s gaan daar anders mee om.

Bij PayPro kun je je aanmelden (na het betalen van een compliance fee van €7.50) en ben je direct geaccepteerd om de campagnes promoten. Bij het bol.com affiliate programma wordt je al snel afgekeurd als je niet meer dan 10 pagina’s aan waardevolle content hebt. 10 blogs is een “richtlijn”, maar is geen harde eis.

Kortom: iedere partner gaat anders om met accepteren van jou als affiliate. Ik adviseer daarom altijd om gewoon te starten met content maken en later pas affiliate links toevoegen.

Hoop dat dit helpt 😊

Hoi Jari,

Dit helpt zeker, en het is ook mijn bedoeling om eerst content te maken voordat ik affiliate links toe ga voegen.

Wat ik me nog wel afvraag is wat kan/mag er tijdens het maken van content, uiteraard is het al mogelijk om wat generieke content te maken maar ik kan me voorstellen dat het ook al handig kan zijn om in een bepaalde uitleg al voorbeelden van merken te noemen of bepaalde producten en diensten te benoemen.

Zelfs het benoemen van merken welke geen affiliate programma hebben kan in een vergelijking of beschrijving misschien handig zijn.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Groet,

Hein

Hi Hein,

Wanneer je je teksten gaat schrijven moet je inderdaad wel rekening houden met welke merken/producten/webwinkels je gaat benoemen. Wanneer je je onderzoek gaat doen en je schrijfskelet gaat maken moet je hier uiteraard rekening mee houden.

Je zou ervoor kunnen kiezen om enkele merken zónder affiliate programma te gebruiken, maar dan kan je er later geen commissies mee verdienen.

Als wij een nieuwe affiliate site maken dan zorgen we er altijd voor dat we de content schrijven op basis van het aanbod bij de grootste partners zoals bol en amazon.

Heb je nog andere vragen?

Chle heeft gereageerd op dit bericht.
Chle

Hi Jari,

Thanks, ik zal het nog bij 1 aanvullende vraag houden….anders raken we teveel off topic 🙂

Bij het maken van content begrijp ik dat het meer waarde toevoegd om vanuit eigen ervaring te schrijven, maar tegelijkertijd is het vrijwel onmogelijk om alle detail kennis over bepaalde producten en diensten te hebben.

Als ik een voorbeeld neem, waar moet je rekening mee houden bij het in elkaar zetten of bouwen van een kast. Hierover is op het internet natuurlijk veel informatie te vinden, ook met beschrijvende plaatjes, overzichten over afmetingen, etc. Hoe ver kan en mag je gaan in het verzamelen van beschikbare informatie op het internet om op je eigen pagina een totaal overzicht te geven van een bepaald product of dienst?

Groet,

Hein

Wederom goede vraag, Hein!

In principe kan je een affiliate website maken, zonder dat je de producten ooit zelf in je handen hebt gehad. Kortom: je kunt heel ver gaan!

Alleen is dit niet aan te raden. Het wordt namelijk steeds belangrijker om niet alleen Google (en andere zoekmachines) en je website bezoekers te laten zien dat je kennis hebt van een bepaald product.

Dus hoe ver je kan en wil gaan kan ik helaas niet voor jouw situatie beoordelen, maar ik wil je wel adviseren om goed na te denken of er een mogelijkheid is om zelf producten te testen.

Misschien niet het antwoord waar je naar opzoek was, maar het is wel de realiteit!

sarah marcelis heeft gereageerd op dit bericht.
sarah marcelis