Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Wordpress past alle pagina's aan…

Hi allen,

Ik ben nog een nieuweling in de wereld van Wordpress en zodoende dat ik ook best opstartproblemen ervaar met het ontwikkelen van mijn eerste (affiliate)website.
Zoals waarschijnlijk meerdere van jullie heb ik de affiliate 101 cursus aageschaft en de eerste stappen gemaakt. Zo heb ik binnen Wordpress een viertal pagina’s gemaakt (Blog, Contact, Home, Over ons) echter iedere keer als ik iets aanpas op een van de vier pagina’s past hij dit op alle pagina’s aan. Gefrustreerd ben ik dan nu maar ook even gestopt….

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet, Stewart

Hoi Stewart,

Jammer dat het nog niet helemaal gelukt is, maar daarom goed dat je deze vraag hier stelt!

Ik heb het vermoeden dat je templates aan het bewerken bent i.p.v. de individuele inhoud van de pagina’s zoals home, blog, contact, etc.

Ik denk dat je bezig bent binnen “WordPress dashboard > Weergave > Site editor”, maar dat is enkel bedoeld om templates aan te passen waarvan wijzigingen inderdaad zichtbaar worden op je gehele site.

Om individuele pagina’s aan te passen is het belangrijk om onder “WordPress dashboard > Pagina’s” de pagina’s zelf te bewerken en van inhoud te voorzien. Hetzelfde geldt voor individuele berichten (“WordPress dashboard > Berichten”).

Als beginner raad ik je op dit moment af om veel in de “Site editor” te doen. Meer dan wat kleuren aanpassen en een logo instellen zou ik op dit moment niet doen daar.

Laat gerust weten of je zo verder kunt. Zo niet, kun je dan meer informatie delen over waar je precies aan het werk bent binnen WordPress en eventueel een aantal aanvullende screenshots kunnen uploaden?

Ik hoor het graag.

P.S. Ik raad je overigens aan het volgende support topic door te nemen en met name mijn voor laatste reactie: https://affiliateheld.nl/community/onderwerp/inhoud-van-pagina-niet-zichtbaar/. Daar leg ik meer uit hoe je je templates dient in te richten zodat ze dynamisch de inhoud van je pagina’s weergeven (standaard staat dit al zo ingesteld als je het Affiliate Held Thema installeert, maar ik denk dat je mogelijk de tekstblokken met de tekst “dynamische inhoud” hebt verwijderd uit bijvoorbeeld de “pagina” template en dan dien je dit even te herstellen).

Hi Dennis,

Dank voor je snelle reactie. Helaas staan alle instellingen goed en als ik ga werken aan de hand van jouw tips nog steeds niet de gewenste reactie.

Bijgevoegd wat screenshots

Ik werk in dit scherm

test uitgevoerd in “Home”

testzin in “blog”

Dit zie ik bij updaten van de site….

 

Hoi Stewart,

Bedankt voor je bericht.

Ik denk dat het handiger is als je voor mij een beheerdersaccount aanmaakt op je website. Dan kijk ik even met je mee wat er fout gaat.

Je kunt een nieuw account aanmaken onder “WordPress dashboard > Gebruikers > Nieuwe gebruiker toevoegen”.

Vervolgens kun je ons support e-mailadres hiervoor meegeven (support@…). Belangrijk is om dit account “beheerders” rechten te geven en dat je de optie “Nieuwe gebruiker een e-mailbericht versturen over hun account” aanvinkt.

Ik hoor graag van je als dat gelukt is.

Hi Dennis,

Hartelijk dank voor jouw reactie. Ik moet even excuses maken want nadat ik alles nogmaals heb nagelopen kwam ik erachter dat er een vinkje niet goed stond en werkte daarna alles naar behoren.

Loop nu echter wel tegen iets anders aan. Wanneer ik binnen mijn pagina’s werk in de ‘home pagina’ en vervolgens hiervan een siteweergave wil zien krijg ik onderstaande melding. Wat gaat er mis?

Hoi Stewart,

Goed om te horen dat het is opgelost!

Zou je wellicht kunnen delen om welk vinkje het precies ging? Andere helden die meelezen met dit topic kunnen dan ook de oplossing zien! 🙂

M.b.t. het probleem van de “lege template” melding. Is de individuele pagina die je aan het bewerken bent, als “homepagina” ingesteld onder “WordPress dashboard > Lezen > Je homepagina toont > Een statische pagina > Homepagina”?

Zo ja, kun je dan controleren of je in de Site Editor (WordPress dashboard > Site Editor > Templates) beschikt over het “Voorpagina” template? Zie screenshots hieronder.

””

””

Vervolgens kun je controleren of er de nodige inhoud aanwezig is in de “voorpagina” template in de Site Editor (denk aan een header en footer zoals in de andere templates). Mogelijk dat hier op dit moment niks meer aanwezig is waardoor de melding “lege template” wordt weergegeven.

Kun je verder controleren of bij het bewerken van deze individuele “home” pagina (in de Gutenberg editor, WordPress dashboard > Pagina’s) de template op “standaard template” staat ingesteld? Zie screenshot hieronder.

””

Mocht je er niet uitkomen, dan kun je zoals eerder aangegeven voor mij een nieuwe gebruiker aanmaken zodat ik met je mee kan kijken (mocht je dat willen).

Ik hoor graag of je zo verder kunt.

Hi Dennis,

Ik heb je zojuist beheerdersrechten gegeven via support@affiliateheld.nl
Onderstaande heb ik uitgevoerd onder “instellingen” en vervolgens “lezen” waarna alles wel zichtbaar voor mij is maar twijfel of dit de juiste weg is…

Ik ben benieuwd naar jouw input!

Hoi Stewart,

Dankjewel voor het geven van toegang tot je website. Het klopt zo inderdaad. Top 🙂

De instelling die je laat zien in je screenshot is inderdaad hoe het ook uitgelegd wordt in les 3.4 van de AM101 cursus en dan onder hoofdstuk 7.2 “Lezen”.

Kleine tip: probeer vooral in het begin nog niet te veel bezig te zijn met de opmaak van je site. Ook dingen zoals je homepagina zijn in het begin nog niet interessant omdat deze pas bezocht gaat worden naarmate je website ouder en meer autoritair is. In het begin is het verstandig om je voornamelijk te richten op het maken van goede nieuwe content/blogs. Vervolgens stromen bezoekers binnen naar deze specifieke blogberichten op je website (en zullen er maar weinig bezoekers op je homepagina komen).

Verder ziet het er prima uit wat je hebt staan. Goed bezig 💪🏻

Succes verder!

Stewart Berk heeft gereageerd op dit bericht.
Stewart Berk