Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Inhoud van pagina niet zichtbaar

Hallo allemaal,
Wijzigingen op de pagina, toevoegen van tekstblokken etc, worden niet zichtbaar na het updaten. Enige uitzondering is de beginpagina. Daar wel. Ik heb allerlei mogelijke oplossingen geprobeerd, vanuit de bronnen van AH en internet, maar de oplossing nog niet gevonden. Het zal een instelling zijn die ik niet goed heb staan? Ik gebruik het thema van AH.

Mvg Rik

Hoi Rik,

Bedankt voor het bericht.

Als wijzigingen niet zichtbaar worden, zit je denk ik op de verkeerde plek wijzigingen te maken of je kijkt naar de verkeerde pagina waar de wijzigingen terecht zouden moeten komen.

Zou je kunnen aangeven waar je precies wijzigingen aan het toepassen bent? Als je een bericht of pagina wilt wijzigen is het belangrijk dit via de Gutenberg editor te doen (WordPress dashboard > berichten/pagina’s).

Wil je wijzigingen in je templates aanbrengen, dan dien je dit via de Site Editor te doen (WordPress dashboard > Weergave > Site editor).

Laat gerust weten of het hiermee lukt, zo niet geef dan gerust even aan waar je precies wijzigingen aan het toepassen bent en waar je verwacht dat deze wijzigingen zichtbaar zouden moeten zijn. Dan ik je beter helpen.

Hoi Dennis,

De wijzigingen voor de pagina breng ik inderdaad aan in de gutenberg editor. En check ik de pagina met de ‘çheck pagina’ functie en ik heb een apart tabblad geopend waarop de webstite staat die ik dan refresh. Bij beide verschijnt het niet.
Volgens mij moeten wijzigingen in de pagina daar gewoon zichtbaar worden, dat gebeurt ook op de beginpagina.

Hoi Rik,

Bedankt voor je reactie.

Heb je toevallig gesleuteld in de templates in de Site Editor? Dus bijvoorbeeld de “pagina” template in de Site Editor?

Hier dien je namelijk te controleren of het er als onderstaand uitziet (met name het tekst blok waar “ophalen inhoud bericht” aanstaat in de instellingen). Zie screenshots.

Zonder dat tekst blok met die optie aan, worden inderdaad geen wijzingen zichtbaar als je pagina’s wijzigt in de Gutenberg Editor. Vanuit de Gutenberg Editor wordt namelijk de inhoud van je pagina’s dynamisch ingeladen in je “pagina” template als je het tekst blok in de Site Editor gebruikt i.c.m. de “ophalen inhoud bericht” optie aan.

Ik hoor graag van je.

Rik Buiting heeft gereageerd op dit bericht.
Rik Buiting

Dennis, dat was het! Ik heb dat niet eens bewust iets veranderd maar blijkbaar heb ik daar een tekstvak verwijderd en daarmee de instelling? Goed om te weten dat daar iets van inhoud moet blijven met het ophalen geactiveerd. Weer wat geleerd.
Dank je wel voor het meedenken en je hulp! Super 🙂
Groet Rik

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi Rik,

Dankjewel voor de terugkoppeling.

Goed om te horen dat je het gevonden hebt 🙂

Succes verder met de inrichting!