Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Sorry, alweer een vraag. Nu zijn er ineens verschillende producten 'weg'

Pagina 1 van 2Volgende

Hoi Dennis,

Sorry dat ik alweer een vraag heb, maar een tijdje geleden heb ik ook gereageerd op een opmerking van iemand die zei dat producten niet goed geladen werden. En ik heb dat ook iedere keer, dan is ineens de leverancier weg (soms wel 3 van 10 die ik importeer met bulkimport).

Nu kijk ik vandaag op mijn website speelgoed-van-het-jaar.nl en in de bovenste 9 producten zijn er gewoon 3 producten ineens niet meer benaderbaar. Terwijl dat gisteren nog wel goed stond.

Dit is er 1 die vandaag ineens niet meer goed staat:

Wat gaat er iedere keer fout en het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere dag ga kijken of alles nog ‘aan’ staat of dat ik problemen op moet lossen?

Groetjes,

Liesbeth

Hoi Liesbeth,

Je hoeft je niet te excuseren om een vraag te stellen. Daar is de community juist voor 😉

Heb je het over verkopers/aanbieders/leveranciers die binnen een product verdwijnen?

In dat geval raad ik je aan nog eens naar dit topic te kijken: https://affiliateheld.nl/community/onderwerp/producten-worden-ineens-niet-meer-aan-een-leverancier-gekoppeld/.

Daar leg ik uit dat het waarschijnlijk om de optie “Verkoper niet meer gevonden” gaat, die je ingesteld hebt op “verwijder verkoper van product”. Dat is de enige reden waarom verkopers van je producten kunnen verdwijnen.

Laat gerust weten of het hiermee lukt.

Nee, dat had ik juist uitgezet.

En een van de producten waar ik het mee had is The Hunger, die is wel op voorraad bij bol.com. Als ik op de link klik ga ik gewoon naar bol.

Het staat nu zo:

Oke, met die optie zou het niet mogelijk moeten zijn dat verkopers verdwijnen van je producten. Is dat wel het probleem dat je ervaart? Misschien begrijp ik je nog niet goed genoeg?

Kijk naar http://www.speelg0ed-van-het-jaar.nl en dan zie je het meteen. De bovenste 9 producten daar missen er 3 van en gisteren stond alles nog goed. Ik heb helemaal niets gedaan/veranderd sindsdien.

 

Liesbeth

Hoi Liesbeth,

Ik zie enkel dat er van 3 afbeeldingen de productafbeelding mist. Mogelijk dat er iets tijdens de automatische ophaling niet goed gegaan is.

Zou je van deze 3 producten eens handmatig de productdata opnieuw kunnen ophalen en kijken of het dan weer klopt?

Mogelijk dat er een communicatiefout heeft plaatsgevonden met de bol.com API en dat niet alle data goed is opgehaald.

Ik heb het gedaan en 2 van de 3 producten heb ik nu. The Hunger pakt nog steeds niet. Terwijl die er echt is.

En dit bedoelde ik met mijn allereerste opmerking, dat ik steeds handmatig op zit te halen. Dat kost veel tijd en je moet ieder product dat niet goed staat helemaal opnieuw opladen en wachten wachten wachten en nu komt The Hunger na 2x opnieuw opladen nog steeds niet. Dus ik ga het nog maar een keer proberen. Maar dit is dus een actie die ik de laatste tijd regelmatig moet doen en ik snap niet waarom, want ‘vroeger’ was dit nooit.

Zojuist op mijn lokale omgeving getest en ik kan het product “The Hunger” met EAN code “0810011722415” prima ophalen.

Je geeft aan dat het vaak “vanzelf” verkeerd komt te staan, wat erop duid dat er tijdens de automatische ophaling iets niet lekker gaat.

Hoe staat het met je automatische synchronisatie van productgegevens? Zie je dat al je producten elke interval succesvol worden bijgewerkt? Hoeveel producten heb je op je website?

Dank je wel, dit is echt heel behulpzaam voor mij. Want het ligt dus aan mij/aan mijn website. The Hunger staat er nog steeds niet goed op en bij jou lukt het wel.

Ik heb 729 producten en mijn instellingen zijn:

Hoi Liesbeth,

Dankjewel voor de screenshot.

Ik weet dat er sinds korte tijd meer helden problemen hebben bij het ophalen van data vanuit bol.com, terwijl we verder niks aan de koppeling hebben aangepast vanuit onze kant. Ik denk dat er wellicht problemen zijn vanuit de bol.com API waardoor deze niet altijd de volledige data ophaalt.

Het kan ook zo zijn dat als je veel producten zoals jou hebt (500+), dat je tegen zogenoemde API request limieten aanloopt. Zie: https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/productgegevens-kloppen-niet/ (oorzaak #5).

Maar… om niet direct de vinger te wijzen naar bol.com, kan het ook zijn dat wellicht je webhostingserver het moeilijk heeft met 700 producten doorlopen. Wat je kunt doen is bijv. het geheugenlimiet van zowel je WordPress omgeving als van je webhostingpakket zelf verhogen.

Pagina 1 van 2Volgende