Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Producten worden ineens niet meer aan een leverancier gekoppeld

Goedemorgen,

Ik heb een heel vervelend probleempje, ik zie iedere keer dat er producten niet meer aan een leverancier gekoppeld zijn en dat geeft hele lelijke lege plekken in mijn overzichten in mijn blogs. En wat nog erger is, het zijn iedere dag weer andere die niet meer gekoppeld zijn.

Gisteren had ik er echt heel veel, vandaag zie ik er minder. En het zijn ook ineens andere dan gisteren. Om een voorbeeld te geven: deze zou aan bol.com gekoppeld moeten zijn:

Wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen? Want iedere dag handmatig de koppeling weer leggen lijkt me niet de bedoeling. En dan is het echt iedere dag, want het zijn iedere keer andere waar het weg is. Waar het gisteren weg was, staat er nu ineens weer wel namelijk.

Alvast bedankt,
Liesbeth

Hoi Liesbeth,

Heb je toevallig de optie “Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Verkopers > Verkoper niet meer gevonden” op “verwijder verkoper van product” ingesteld?

Dit veroorzaakt namelijk dat als een verkoper een product even niet meer op voorraad heeft, dat de verkoper van het product wordt verwijderd. Als dit dan ook toevallig de enige verkoper is binnen het product, dan blijft er inderdaad geen verkoper meer over en krijg je die legen plekken te zien in je blogs.

Edit: overigens, als een verkoper het product weer op voorraad heeft en je hebt de automatische ophaling van affiliate producten ingesteld, dan worden verkopers vanzelf weer toegevoegd. Dit hoef je dus niet handmatig te doen.

Ja dat heb ik en dat was omdat het gebeurde dat mensen op de knop ‘ga naar laagste prijs’ klikten dat ze dan op een 404-pagina kwamen. Terwijl andere leveranciers het product gewoon wel hadden, maar die werden dan niet getoond.

Dit is een probleem waar ik een paar weken geleden mee zat en toen was je advies om het zo in te stellen. Maar nu gaat het dus hoe dan ook mis. Als ik de optie uit zet dan klikken mensen op de knop met de laagste prijs en dan krijgen ze geen info.

Als ik het aan laat staan dan is het product gewoon helemaal weg uit mijn lijst (in ieder geval de vertoning).

Beide opties wil ik eigenlijk niet. Ik wil dat het product in ieder geval wel getoond wordt en als er meerdere leveranciers zijn en 1 van die leveranciers is duurder, dan moet dat duurdere product getoond worden. Is daar ook een optie voor?

Wat je kunt doen is de producten standaard sorteren op “voorraad” (Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Verkopers > Standaard sorteermethode verkopers). Daardoor worden altijd eerst de producten getoond die op voorraad zijn. Ook kun je ter verduidelijking de “voorraad”-icoontjes tonen naast de verkoper zodat de bezoeker niet onverwacht op een 404 pagina terechtkomt.

Dankjewel, ik ga kijken hoe deze instelling uitpakt.

 

Groetjes,

Liesbeth

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven