Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Regeltjes voor je affiliate website

Zijn er nog bepaalde regels waar je aan moet voldoen voor je website. Bepaalde advertentie regels? Hiermee bedoel ik cookies, waarschuwingen geven voor je bezoekers. Ik zie ze namelijk bij de meeste affiliate websites niet.

Ik weet dat je wel iets van een cookie en privacybeleid moet opstellen. Maar hoe doe je dat of is het gewoon kopiëren en aanpassen?

Hoi Nunio!

Goed dat je deze vraag stelt. De regels hangen puur af van welke partij of via welk affiliate netwerk je websites promoot. Op de sites van deze platformen vind je vaak wat wel én niet mag.

Hier paar voorbeelden:

Kortom: ieder programma gaat anders om met regels en Amazon is één van de strengste.

Een cookie en privacybeleid kun je het beste opstellen door middel van de Complianz Plugin. Deze plugin gebruiken wij altijd voor onze eigen websites. Aangezien je nog redelijk nieuw bent en nét begonnen bent met affiliate marketing is dit nog niet noodzakelijk. Het beste kun je je nu focussen op het schrijven van converterende content.

Mocht je in de toekomst budget over hebben kun je altijd deze plugin nog aanschaffen.

Succes!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Dag Jari,

Ik heb de complianz plugin via jullie advies. Ik lees bij Daisycon dat er een verwerkingsovereenkomst is voor publishers. Is dit noodzakelijk om toe te voegen bij Complianz? Of is dit niet verplicht?

 

Wat goed dat je aan de slag gaat met de Complianz plugin.

De verwerkingsovereenkomst waar je het over hebt, heb ik zojuist even opgezocht en het lijkt meer een overeenkomst om gebruik te maken van het platform Daisycon zelf. Deze overeenkomst is een overeenkomst voor jou als eindgebruiker van het Daisycon netwerk en maakt de officiële afspraken tussen het affiliate netwerk en jou als publisher. Dit is, naar mijn weten, niet bedoeld voor je website bezoekers en hoef je dus ook niet op te nemen in je eigen privacy policy:

Ga je affiliate links integreren of sla je data op van gebruikers op je website? Dan zul je dit uiteraard wel moeten benoemen.

Let op: dit is geen officieel én juridisch advies. Ik heb mezelf ingelezen en o.b.v. van mijn “begrijpend lezen skills” doe ik deze aanname. Wil je echt 100% zeker zijn dat dit klopt, dan wil ik je vragen Diayscon een mailtje te sturen met dezelfde vraag. Mocht je Daisycon een mail sturen en reactie krijgen, hoor ik uiteraard graag wat de conclusie is en vraag ik je om dit te delen in de community, zodat andere helden er ook van kunnen leren.

Succes!

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio

Bedankt voor je heldere uitleg 😉

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven