Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Pagina instellingen

Pagina 1 van 2Volgende

Hallo helden m/v/o,

Ik heb mijn website in basis af maar loop nog erens tegenaan. Mijn welkomst(hoofd)pagina staat er prima bij en mooi in het midden van het scherm. De welkomstpagina heeft geen zijbalk kijk:

 

Dan één van mijn pagina’s, de pagina’s zijn ingesteld met de zijbalk:

 

Je ziet dus direct dat de 2e pagina volledig naar links staat gesitueerd terwijl ik dit, net als de hoofdpagina, gecentreerd wil hebben.

Maar de zijbalk, je ziet hier de 4 groene buttons, die zou ik zoveel mogelijk naar rechts hebben gesitueerd zodat er meer schrijfruimte overblijft op de pagina.

 

Kortom:

  • Hoofpagina: prima
  • Pagina: staat naar links en niet gecentreerd
  • Zijbal staat niet zoveel mogelijk naar rechts

Wie weet raad?

Hoi Wim,

Waarschijnlijk heb je de in de “pagina” template in de “Site Editor” een klein foutje gemakt waarbij je te veel “container” blokken in elkaar hebt gezet.

Je blokken structuur dient er als volgt uit te zien:

2 containers, gevolgd door een rooster en vervolgens 2 kolommen. Ik denk dat jij 3 “container” blokken in elkaar hebt staan.

Wat je kunt doen is het content gedeelte verwijderen (de containers waarin je content staat – header en footer laten staan) en vervolgens opnieuw het blokpatroon met een zijbalk opnieuw toevoegen (tussen de header en footer) zoals aangegeven in dit artikel onder stap 2.1: https://docs-thema.affiliateheld.nl/site-editor/hoe-maak-je-een-zijbalk-met-widgets/.

Controleer daarna of je inderdaad maar 2 containers “in elkaar” hebt staan en niet 3. Daarna de “pagina” template opslaan en het zou naar behoren moeten uitzien.

Laat gerust weten of het hiermee lukt.

Alles gedaan volgens jouw uitleg maar geen verbetering, ik ben zelfs alle 4 de buttons uit mijn zijbalk kwijt.
Pagina’s staan nog altijd volledig naar links en niet gecentreerd

Allemaal nog niet zo’n ramp. ik heb meerdere keren per dag een backup.

 

Ben er dus nog niet uit

Hoi Wim,

Klopt. De knoppen die je zelf in de zijbalk had geplaatst, verdwijnen inderdaad als je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd. Excuses, vergeten te vermelden. Goed dat je zeer recente backups hebt!

Als je de backup terug hebt gezet, zou je dan eens kunnen controleren of je 3 container blokken in elkaar hebt staan? Of nog beter: zou je een screenshot kunnen sturen hoe jouw blokkenstructuur eruitziet voor de “pagina” template?

Als je namelijk 3x een “container” blok “in elkaar” hebt, kun je proberen om de 2 binnenste “container” blokken uit de 3e “container” blok te schuiven, zodat de buitenste “container” blok leeg komt te staan (deze kun je vervolgens verwijderen).

Misschien zit ik elders fout want als ik een nieuwe pagina maak staat deze genoteerd in de backoffice als ‘Standaard template’ en ziet deze er zo uit:

Aks ik de template in de backoffice wijzig naar ‘Pagina-zijbalk rechts’ dan ziet deze er zo uit, alle content eruit dus.

En zo ziet het eruit ná de reset:

Hoi Wim,

Bedankt voor de screenshots en uitleg.

Je hoeft niet de template te wijzigen van een individuele pagina. Je dient onder “Weergave > Site Editor” de template “pagina” te bewerken, zoals de screenshot die je hier als laatste gestuurd hebt.

Vervolgens zie ik dat je in die “pagina” template (in de Site Editor) 3x een container “blok” in elkaar hebt staan (zie je laatste screenshot). Dit moeten er slechts 2 zijn.

Wat je dient te doen is de 2e container te verschuiven waardoor je ook de onderliggende container en bijbehorende inhoud meeverschuift. Dus je verschuift alle inhoud uit de 1e container blok, naar hetzelfde “niveau” als de “header” en “footer blok”.

Dat ziet er als volgt uit:

Let goed op, dat je enkel de buitenste container blok wilt verwijderen. Je kunt deze niet direct verwijderen want dan verwijder je ook de blokken die daar in zitten. Vandaar dat je eerst de blokken die in de buitenste “container” blok zit, eruit dient te verschuiven.

Ter illustratie zie bovenstaande afbeelding: het rood omcirkelde “container” blok dien je weg te halen, en het groene gedeelte wil je behouden.

Laat gerust weten of het hiermee lukt.

Nog ter verduidelijking: de “standaard template” die je ziet als je een nieuwe pagina aanmaakt in de WP back-end is de “pagina” template in de Site Editor (Weergave > Site Editor). Deze template wordt standaard gebruikt voor iedere pagina, tenzij je zelf een andere template instelt voor een pagina.

Als je bij het maken van een nieuwe pagina “Pagina zijbalk rechts” selecteert, dan is dit de template “Pagina zijbalk rechts” uit de Site Editor (Weergave > Site Editor). Dit is een template die standaard in het AH thema wordt “bijgeleverd” waarin al een zijbalk zit. Deze template kun je het beste gebruiken als je slechts enkele pagina’s met een zijbalk wilt.

Wil je alle pagina’s van een zijbalk voorzien, dan dien je de “pagina” template te gebruiken en in te richten in de Site Editor.

Wil je specifieke pagina’s voorzien van een custom template? Dan raad ik je aan dit artikel door te nemen: https://docs-thema.affiliateheld.nl/site-editor/aparte-template-aanmaken-voor-custom-post-type/. Wil je geen specifieke pagina’s voorzien van een custom template? Dan hoef je nooit de standaard ingestelde template “standaard template” te wijzigen voor nieuw aangemaakte pagina’s.

Goedemorgen!

Zojuist al jouw aanbevelingen opgevolgd echter nog geen resultaat te zien, de content van de pagina’s staat nog altijd links gesitueerd en niet in het midden.

Hieronder de situatie na jouw aanbevelingen en ik heb de 2 bloks apart gehouden en na verwijdering van het 1e blok weer teruggezet op hun plaats.

Hieronder een pagina, nu staat de content helemaal links en de zijbalk letterlijk in het midden, geen gezicht.

Pagina 1 van 2Volgende