Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Nog weinig response op mijn affiliate links

En als ik nu toch bezig ben met vragen …

Ik merk op dat er nog weinig verkopen zijn geweest via mijn affiliate links op mijn website http://www.kleinebesparingen.nl. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn website eens te bekijken en vervolgens met kritische opmerkingen te komen?

Of duurt het nu eenmaal even voordat dat begint te lopen?

Ik hoor wederom graag van jullie ;).

Hey Pieter,

Om een volledig beeld te krijgen kan je ons best ook je bezoekersaantallen en de vaakst bezochte pagina’s meegeven (dat ligt vaak gevoelig).

Anderzijds is er de “user intent” van de website in het algemeen. Jouw bezoekers willen net zo weinig mogelijk geld uitgeven, of hebben gewoon niet genoeg centjes voor luxe. Ze moeten dus overtuigd worden.

Er zijn natuurlijk mogelijkheden, maar dan zou ik je titels en de inhoud “commerciëler” maken.

Voorbeeldje: https://www.kleinebesparingen.nl/tips/een-airfryer/

Dat artikel maakt me niet warm voor een airfryer. Ik zou het allemaal wat levendiger maken, beginnende bij de titel.

Titel: “Bespaar tot 20% met een veelzijdige airfryer” of iets gelijkaardigs (interesse wekken)

Voeg een segment toe “Wat zijn de voordelen van een airfryer?” + lijstje en uitleg (kort en bondig – dit is je buyer intent opwarmer)

Vervolgens voeg je een tabel in met de kosten van een airfryer vs oven vs frietketel + maak je ondertitels en segmenten als “Airfryer versus Oven”. Zorg ook voor wat vetgedrukte tekst, zodat het geheel snel kan gelezen worden. (dit is je bewijsvoering van je voordelen)

Je producten ook een titel geven als “dit zijn de goedkoopste en beste airfryers”. (dit is je closure, je hebt mensen overtuigd en biedt nu de goedkoopste producten aan)

Op die manier heb je een net overzicht, dat het hele topic behandelt en de ondertitels zorgen ook voor meer tractie in de google search results.

Dennis van de Ven en Pieter de Zeeuw hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenPieter de Zeeuw

Hey Yannick,

Thanks voor je feedback. Hier kan ik zeker iets mee.

Ik heb ook nog wel wat actiepunten die je kan meenemen in de verbetering van je site. Laat ik even uitgaan van dit bericht van Yannick ook voorzag van feedback: https://www.kleinebesparingen.nl/tips/een-airfryer/.

Als ik je artikel snel scan dan zie ik slechts één focus keyword en dat is “airfryer”.

Met een tekst zonder tussenkoppen van ±400 woorden, één algemene afbeelding, en relatief oppervlakkige feitelijk informatie ga je nooit ranken op deze premium zoekterm. Er wordt namelijk 87.000 x per maand gezocht op het woord “Airfryer” in de zoekmachines. De top 3 van Google bestaat voor dit keyword uit bol.com, mediamarkt.nl en philips.nl. Daar gaan wij allemaal als kleine affiliates nooit op kunnen ranken. Hoe goed onze tekst ook is, dit is gewoon een keyword waar je letterlijk en figuurlijk je handen niet aan moet branden 😅.

Er ontbreekt gewoonweg te veel specificiteit aan dit keyword. Wat wil je met een airfryer? Kopen? Weten hoe het werkt? Wat de beste zijn? Schoonmaken? Onderhouden? Recepten?

Ik ben het absoluut met Yannick eens dat je je artikel veel levendiger moet gaan maken. Dat begint niet alleen bij de indeling (schrijfskelet), maar ook echt bij je research. Graag verwijs ik je daarom ook naar dit blog: https://affiliateheld.nl/blog/beginnen-met-affiliate-marketing/#2-doe-marktonderzoek

Hierin leggen we uit hoe je je marktonderzoek kan doen. We gaan niet in op het meest specifieke details, maar een goed onderzoek is essentieel en je krijgt een indruk hoe je dat kan doen.

Je site gaat over besparingen dus ik zou je willen adviseren om meer te gaan zoeken naar zoekwoorden zoals: “goedkoopste airfryer”

Hier zie je direct dat het zoekvolume veel kleiner is (maar nog steeds groot genoeg) en de moeilijkheidsgraad (20) ook redelijk te doen is. Dit is dus een perfect zoekwoord waar je op zou kunnen ranken. Wat ik meestal doe is dat ik op basis van mijn zoekwoorden een soort skelet maak. Het schrijfskelet is een soort fundering van je blog/artikel en is altijd gebaseerd op zoekwoorden.

Een goed voorbeeld zou kunnen zijn:

  • Titel: De 5 goedkoopste airfryers in 2022
  • Introductie
  • Waarom een goedkope airfyer kopen?
  • Wat is het verschil tussen een goedkope en dure airfryer?
  • Voordelen goedkope airfryer
  • Conclusie: wat is de goedkoopste airfyer?
  • etc.

Dit is slechts een heel snel (uit de duim gezogen) skelet’je, maar laat wel zien waar je focus moet liggen. Schrijven van een goed onderbouwd artikel wordt steeds moeilijker en zou ik je daarom ook willen adviseren om voordat je begint dus echt de fundering te bepalen.

Hoop dat dit je wat richting geeft en hoop dat je hier wat mee kan! En uiteraard sta ik er voor open vervolgvragen te beantwoorden. Succes!

 

De website ziet er mooi uit !

Je bent al goed op weg !

Tips:

Zorg dat je in het begin mensen al warm en nieuwsgierig maakt zo dat ze blijven lezen en wellicht op 1 van je links of buttons gaan klikken. Kleine aanpassingen zou je kunnen doen.

Persoonlijk hou ik ervan als bij een blog staat bijgewerkt op: want geupdate blogs krijgen gewoon meer kliks , voorbeeld de maand en jaartal in je seo titel.

We noemen het ook wel de introductie van je blogbericht.

De macht van google, de nieuwe algoritme update van Google wilt dat je inhoudelijk over iets schrijft. Google is soms a ( pain in the ass 🤣 ) en zorg dat je jouw blogartikel blijft bijwerken, google houd van bijgewerkte berichten die up to date zijn.

Een goede ( sitemap xml ) is ook super belangrijk dat dit direct goed is doorgevoerd, tijdens je seo moet je de sitemap oplettend goed zetten. Als je misschien problemen hebt met niet goede indexering .

Een rommelige sitemap kan google in de war gooien ( en dat vinden ze niet zo fijn ) 😉 en ts in het nadeel voor jou in de zoekresultaten.

Ook de aantal woorden in een blogbericht heeft uit mijn ervaring veel impact. Het moet namelijk zo informatief genoeg zijn om iemands probleem op te lossen Voeg meer tekst toe (meer woorden).

Eigelijk ieder blogbericht los je een probleem voor iemand op, voorbeeld omdat iemand niet uren lang op google hoeft te gaan zoeken , laat de bezoeker op hun gemak zijn en benader ze soms persoonlijk in je verhaal, je kan een verhaal creëren dat ze niet verder hoeven te zoeken, want ( wij hebben voor u een diepe onderzoek gedaan en komen tot stand met de volgende producten naar waar u wellicht naar op zoek bent.

( Ik weet , ts niet altijd makkelijk om extra tekst toe te voegen)

Je collectie producten kan zo mooi zijn opgezet zijn , maar als jouw content te kort is, dan ziet google het niet als bijzondere of inhoudelijke content. Dan pakt de concurrentie jouw plekje in Google zoekresultaten.

Zoek uit wat algemene mensen vragen en nader hand van dat kan je betere SEO blog titels maken. ( Voorbeeld een vraag in de titel.

1. Hoe bespaar ik energie en geld in mijn slaapkamer?

Permalink zou dan zo kunnen zijn :

/bespaar-energie-slaapkamer

Ik zou FAQ ( Algemene vragen ook zeker plaatsen. Vraag en antwoord klaarzetten en wellicht ook daarin backlinks naar 1 van je andere blogs die relevant zijn aan jouw content. Google houdt hier van.

Plaats eventueel extra afbeeldingen met de juiste ALT TEXT , Gericht op de focus zoekwoord ( keyword ) van je blogartikel.

Plaats eventueel alternatieve producten die relevant zijn aan je blogbericht, ook hier creëer je backlinks intern naar jouw andere blogberichten.

Als je de Affiliate Held Plugin gebruikt, zorg dat je voor elk product een productbeschrijving hebt staan zodat google jou begrijpt waar je over schrijft. maak het aantrekkelijk en niet te lang.

Zorg dat de permalink ( url ) van je blogbericht jouw focus keyword bevat en houd deze zo kort mogelijk.

Eindig blogbericht met een : conclusie

Maak het zo dat mensen het idee krijgen dat dit wellicht de beste keuze is om voor dit product of producten te gaan kiezen.

Dit waren gewoon even paar kleine tips, ik kan nog wel een boekwerk schrijven om hoe je makkelijk en slim en logisch moet nadenken over een goede pakkende SEO BLOG titel.

Wellicht kan je iets met deze info , ik zou zeggen ga zo door want je website ziet er gewoon goed uit. 👍

Vriendelijke Groeten, Marcel

 

 

 

 

Pieter de Zeeuw heeft gereageerd op dit bericht.
Pieter de Zeeuw

Kleine nuance op jouw verhaal Marcel; meer woorden is wat mij betreft niet altijd beter. Sommige dingen kun je prima uitleggen in minder woorden.

Puur woorden toevoegen om de tekst langer te maken, zou ik niet aanraden. Enkel als het meer waarde toevoegt aan je artikel. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dat ook is wat jij bedoeld.

Jari Dohmen en Pieter de Zeeuw hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenPieter de Zeeuw