Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Kieskeurig.nl affilitie webshop met filters

Hallo Jari, Dennis en de AffHeld Community,

Goed om te zien dat er steeds meer activiteit is op het forum van AffilitieHeld.

We zijn voor onze website, Online Golfer Caddy, aan het zoeken of we een affiliatie webshop kunnen bouwen met filters. We willen een ‘golf schoenen’ sectie maken waar gebruikers kunnen filteren op maat, kleur, geslacht, etc om vervolgens alle producten in een overzicht te zien (inclusief sorting en paginering functies). Bij het aanklikken van het product of direct doorverwijzen naar de affiliatiepartner of meer info laten zien van het product en daar alle prijzen weergeven (nog te bepalen).

Als ik kijk naar kieskeurig.nl dan vind ik dat een mooi voorbeeld over hoe wij het ook bedacht hebben. Is daar een mogelijkheid toe met AffilitieHeld? Kunnen we bijvoorbeeld kenmerken gaan toevoegen aan affiliatie producten? Die we dan weer kunnen gebruiken in de filter. Of zijn er plannen om dit te bouwen?

Misschien heeft iemand anders van de Community een idee hoe je dit kan opbouwen. Ben een beetje opzoek naar ideeën hoe we dit op een redelijk makkelijke manier kunnen opzetten.

 

 

Ik heb hier recent zelf een project rond gemaakt: https://besteparfums.com/prijsvergelijker/

AH kan je enkel gebruiken om de prijzen weer te geven, dus moet je er een woocommerce bij nemen. Om dit sneller te laten gaan heb ik volgende zaken gedaan:

  • Producten via WP all import pro in de woocommerce gestopt
  • Via snippets plugin de AH shortcode geinjecteerd in de short description van elk product zodat ik dat centraal kan aanpassen
  • Manueel de producten in affiliate held aangemaakt en toegevoegd aan elk product (meest tijdrovende luik, maar eenmalige set-up eigenlijk)
  • Filter plugin = Advanced AJAX Product Filters for WooCommerce

De kenmerken van de producten zitten soms in de product feeds, als je geluk hebt kan je die automatisch invullen. Ik had geen geluk en ben nog steeds bezig met zaken als topnoten, seizoen, etc in te voeren. Dit gaat sneller wanneer je de producten exporteert en die CSV aanvult en daarna importeert, maar het blijft wel een enorm saai werkje.

Ik heb 1000 woocommerce producten kunnen linken aan affiliate held producten op ongeveer 4 dagen tijd (een 35 à 40 uur saaaaaaaaaai gedoe). Maar eenmaal dat gebeurd is, loopt het geheel automatisch verder natuurlijk.

Inclusief styling en wat traditioneel gesukkel/experimenteren was die prijsvergelijker binnen de week operationeel. De afwerking zal wat langer duren maar is niet meer prioritair (ben het gewoon wat beu dus).

 

OGC heeft gereageerd op dit bericht.
OGC

Hallo Yannick,

 

Bedankt voor je reactie. Wij zaten ook al met hetzelfde idee te spelen, maar voelt een beetje omslachtig om ook woocommerce in te stellen. Aangezien we geen webshop willen draaien, maar gewoon een ‘affiliatie webshop’. In ieder geval mooi om even live een voorbeeld te zien.

 

Die plugin ‘Advanced AJAX Product Filter for WooCommerce’ zoekt die gewoon in de producten van woocommerce naar bepaalde teksten, dus stel we hebben een product waar in de beschrijving staat maat L. Dan kan je filteren op maat L of hoe moet ik dat voor me zien?

 

Nee die filtert op product eigenschappen die ingesteld worden in woocommerce. Dat zijn bijgevolg ook archieven (vb: https://besteparfums.com/seizoen/lente ). Custom fields eigenlijk.

Die moeten aangemaakt worden binnen WC – manueel is dat bijna niet te doen als je er honderden hebt – maar via CSV of product feed kan je dit (semi) automatiseren.

Dergelijke filter kan je dus bijna niet zonder woocommerce voor elkaar krijgen, of je moet al een erg omslachtige search plugin gebruiken en instellen (en die dingen vertragen de boel enorm en verdubbelen de grootte van je database) en werken met custom fields voor je maten, kleuren, merken etc + daar templates voor aanmaken.

Ik heb ook lang gezocht naar de beste (lees: makkelijkste) oplossing, maar ik kwam er niet uit zonder woocommerce.

 

 

OGC heeft gereageerd op dit bericht.
OGC

Oke helder, dank. Ja zn search plugin hadden we eerder ook, maar de snelheid ging drastisch achteruit.

 

Bovenstaand idee zou misschien wel een mooie toevoeging zijn voor de affiliatieheld plugin. Wie weet..

Yannick Schouppe heeft gereageerd op dit bericht.
Yannick Schouppe

Helaas is het momenteel niet mogelijk om met Affiliate Held een zogenoemde “affiliate shop” te maken. Dit is wel iets wat we in de toekomst nog graag willen uitbrengen, maar waar nog behoorlijk veel tijd in gaat zitten. Een dergelijke functionaliteit zal daarom voorlopig nog even op zich laten wachten.

Tot die tijd zijn er inderdaad andere manieren om iets vergelijkbaars te maken. Yannick geeft hier een heel concreet en goed voorbeeld hoe je dit zou kunnen realiseren. Ik denk persoonlijk dat dit een van de beste opties is op dit moment. @skoepken complimenten hoe je dit gerealiseerd hebt; ziet er piekfijn uit!

Eventueel zou je voor meer informatie over het gebruik van Affiliate Held en WooCommerce hier inspiratie op kunnen doen: https://affiliateheld.nl/community/onderwerp/affiliate-aan-product-toevoegen/. In principe is dit ook dezelfde werkwijze van Yannick.