Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Gehele productfeed in 1 keer importeren

Hoi,

 

Ik ben blij met de affiliate held plugin qua hoe het eruit ziet, dat er meerdere aanbieders zichtbaar zijn en dat prijzen automatisch geupdate worden

Er is alleen 1 ding waar ik niet blij mee ben en dat is dat het zo gigantisch veel werk is alle producten in te voeren stuk voor stuk.

Ik zou graag een hele productfeed van een aanbieder in 1 keer willen importeren. Volgens mij kan dat niet. Klopt dat?

Nu gaat er echt heel heel heel erg veel tijd in zitten om de plugin voor al mijn blogartikelen te gaan gebruiken.

Groetjes Henla

Hoi Henla,

Dankjewel voor de complimenten en goed dat je je vraag hier stelt 🙂

Dit is inderdaad niet mogelijk met de plugin; alle producten vanuit een feed importeren.

Affiliate Held is er op gebouwd om specifieke producten weer te geven in je blogs. Dit gebeurt inderdaad met een semi-handmatig proces.

Door grote hoeveelheden producten te importeren kun je je server behoorlijk overbelasten. In principe kun je een oneindig aantal producten toevoegen, maar je gaat merken dat de automatische ophaling van productgegevens het steeds zwaarder gaat krijgen. Tot het moment dat je server het niet meer aankan en je gaat ervaren dat sommige producten niet meer geüpdatet worden. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan doordat je server een timeout geeft en de ophaling vroegtijdig beëindigd vanwege een gebrek aan resources.

Ik raad je dit documentatie artikel aan om eens door te lezen: https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/overbelasting-door-gebruik-van-groot-aantal-productfeeds/. Daarin vind je meer toelichting over bovenstaand verhaal maar ook een aantal tips om zorgvuldig met je server om te gaan.

Kortom, we hebben bewust gekozen voor deze aanpak om alle helden kritisch te laten kijken naar hetgeen dat ze importeren. Meer is in dit geval zeker niet beter.

Mocht je toch echt graag producten in bulk direct willen importeren vanuit een productfeed, dan kun je eens kijken naar de plugin WP All Import. Daarmee kun je productfeeds “mappen” en vervolgens importeren in de “affiliate product” custom post type. Dit is een ietwat technischer verhaal, maar met enige onderzoek zou je dit voor elkaar kunnen krijgen. Helaas kan ik je hier verder geen support in geven aangezien dat buiten de scope van Affiliate Held valt.

Kleine aanvulling. Mocht je het proces “ietwat” sneller willen laten gaan kan je altijd gebruik maken van onze bulk import functie: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/affiliate-producten-importeren-bulk/. Zelf bespaar ik erg veel tijd als ik deze functie gebruik 🏆.

Hoop dat dit kan helpen, succes!

 

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

@jari ik snap niet helemaal de meerwaarde van bulkimporteren als ik de handleiding lees. Je moet nog steeds de EAN codes opzoeken en allemaal handmatig invoeren.

 

Ik snap dat je eigenlijk niet allemaal onnodige producten wil invoeren wat je wel doet wanneer je een gehele productfeed zou uploaden.

Maar ik heb 60 blogs met allemaal 15+ artikelen wat echt heel veel werk is allemaal handmatig in te voeren

Hoi Henla,

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je even zoet bent als je bij 60 blogs 15 producten wilt toevoegen.

Maar de suggestie van Jari kan je oprecht veel tijd schelen. Het voordeel van de huidige bulkimport functionaliteit die Jari benoemt, is dat je namelijk op één pagina kunt blijven om al je producten bij elkaar te zoeken, samen te stellen en je maar één keer productdata hoeft op te halen.

Als je namelijk ieder product 1 voor 1 toevoegt, dan moet je iedere keer nieuwe pagina’s openen, ieder product apart de productdata ophalen, etc. Het scheelt je een hele hoop “klikwerk” om die bulkimport functionaliteit te gebruiken. Het enige is en blijft dat je wel voor ieder product de EAN code moet opzoeken.

Verder is er in de nieuwste versie van de Affiliate Held plugin de mogelijkheid aanwezig om sneller te werken bij het koppelen van producten aan berichten en pagina’s. Zo kun je als je producten toekent aan categorieën, een gehele categorie met één muisklik koppelen aan je berichten en pagina’s wat ook weer een hoop klikwerk scheelt. Voor meer informatie hierover raad ik je aan het recente update topic te lezen: https://affiliateheld.nl/community/onderwerp/plugin-update-1-9-1/.

Kortom, er zijn verschillende mogelijkheden om je workflow te optimaliseren zodat je minder tijd bezig bent met het toevoegen van producten.

Mocht je toch graag alle producten vanuit productfeeds in één hap willen importeren, dan blijft mijn suggestie voor WP All Import echt een aanrader. Ik weet dat er meerdere helden zijn die hiervan gebruik maken. Online is er genoeg informatie en video’s hierover te vinden.

Laat gerust weten of je hier iets mee kunt.

Henla Tent heeft gereageerd op dit bericht.
Henla Tent

Zoeken

Nieuwste reacties

Hallo!
Cookies
Bot-clicks
Linkbuilding?
Eerste sale!