Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

[Plugin] Update 1.9.1

Beste helden,

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste update; maar gelukkig hebben we er weer eentje voor je klaar staan!

Nu het Affiliate Held Thema voeten aan de grond heeft gezet, hebben we weer tijd gehad om nog eens kritisch te kijken naar nieuwe mooie aanvullingen voor de plugin 💪🏻

Laten we direct beginnen.

Nieuwe functionaliteiten

  • Nieuwe “product_category_number” functionaliteit voor de affiliate producten shortcode. Met deze optie kun je producten binnen een categorie in één keer tonen in je bericht of pagina (zonder deze individueel te hoeven koppelen). De producten worden dynamisch weergegeven op je website, wat inhoudt dat als je nieuwe producten toevoegt aan de betreffende categorie, dat je deze niet nog eens hoeft te koppelen aan je bericht of pagina. Je hebt immers de betreffende categorie al gekoppelt.

  • Met de nieuwe “voeg alle producten toe” knop, kun je direct alle producten vanuit een specifieke categorie koppelen aan je bericht of pagina. Hierdoor hoef je producten niet meer één voor één toe te voegen als je ze van te voren (bij het aanmaken van producten) aan een categorie hebt toegewezen. De “voeg alle producten toe” knop verschijnt zodra je bij de optie “filter op categorie” voor een categorie gekozen hebt.
  • Er is nu een “alles verwijderen” knop aanwezig om alle affiliate producten of FAQ’s die je hebt gekoppeld aan je bericht of pagina, in één keer te verwijderen. Ook kun je hiermee gemakkelijk alle verkopers gekoppeld aan een affiliate product verwijderen. Dat scheelt weer tijd. Let op: vergeet na het klikken op de knop, niet de betreffende pagina nog op te slaan 😉
  • Voor handmatig geuploade uitgelichte afbeeldingen van affiliate producten (niet opgehaald via API’s of productfeeds), kun je nu bepalen welke “thumbnailgrootte” gebruikt wordt. Voorheen was dit standaard de “medium” thumbnail, maar je kunt dit nu zelf bepalen. Let wel op dat dit niet geldt voor afbeeldingen die opgehaald zijn vanuit de API’s of productfeeds aangezien dit externe afbeeldingen zijn en deze ook geen thumbnailformaten hebben. De optie vind je onder “Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Producten”.
  • De tabjes bij het koppelen van FAQ’s aan berichten en pagina’s, maar ook bij het toevoegen van vragen en antwoorden binnen de FAQ zelf, geven nu meer relevante informatie weer zodat je efficiënter te werk kunt gaan. Voorheen werd er enkel een nummering weergeven.
  • Wanneer het automatisch ophalen van productgegevens enige tijd heeft stilgestaan, wordt na verloop van tijd de ophaling beëindigd waardoor je de ophaling zelf weer opnieuw kunt opstarten. Voorheen bleef er een “witte overlay” over de opties van de automatische ophaling staan, waardoor je niks meer kon doen.

Optimalisaties

  • Het maximaal aantal toegestane karakters voor het invoeren van productfeed links is nu verhoogd. Sommige productfeed links waren zo lang dat ze niet geaccepteerd werden in het invoerveld.
  • Bij het koppelen van affiliate producten aan een bericht of pagina, weergeeft de “categorie filter” nu alle producten die gerelateerd zijn aan de betreffende categorie i.p.v. enkel de directe “children”.
  • De TradeTracker API is geoptimaliseerd doordat velden van specifieke adverteerders nu wel correct worden opgehaald.

Oplossingen

  • Voorkomen dat productfeeds steeds opnieuw gedownload worden bij iedere “time out” van een automatische ophaling van productgegevens. Dit zorgde bij te vaak herhalende time outs voor een te hoge resource usage (zeker bij grote productfeeds).
  • De FAQ categorie taxonomie stond niet goed ingesteld waardoor deze zichtbaar werden in de zoekresultaten van je website.
  • XML feeds van Daisycon werkte niet naar behoren, waardoor producten niet via deze manier opgehaald konden worden.
  • Styling probleem waarbij scheidingslijnen van affiliate producten niet weergegeven werden als je gebruik maakte van Elementor.
  • Probleem waarbij scheidingslijnen van affiliate producten onnodig werden weergegeven als je de optie gebruikt om specifieke verkopers te tonen.
  • Probleem waarbij een foutmelding werd getoond als domeinnamen te lange domeinnaamextensies bevatte.

Alright, dat was ‘m zover voor deze plugin update. Bij vragen, laat gerust een reactie hieronder achter!

Tot de volgende update 😄

Jari Dohmen, Nicole van Roekel en 2 andere gebruikers hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenNicole van RoekelGijsNunzio

Fijne update weer, heren! Vooral blij met het in bulk toevoegen van de producten. Ook handig dat nieuwe producten die je toevoegt aan een categorie dan ook automatisch op je pagina verschijnen. Scheelt weer een hoop handmatig werk 😊

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari DohmenNunzio

Weet niet of ik hier suggesties kan doen voor een nieuwe update? Of dat dat ergens anders moet.

Wat ik niet mooi vind aan de carroussel is dat de koop-knop verspingt afhankelijk van de titel

Zou er een mogelijkheid zijn dat de koop-knoppen allemaal op dezelfde hoogte komen?

Zie voorbeeld:

Hoi Henla,

Bedankt voor je suggestie.

In het voorbeeld dat je laat zien in je screenshot, kan ik mij voorstellen dat het er mooier uit ziet als de knoppen op gelijke hoogte staan.

Maar stel je hebt een producttitel die misschien wel 5 of meer regels beslaat, dan gaat er heel veel witruimte ontstaan tussen de titel en knop bij producten die maar 2 regels innemen maar wel in dezelfde rij staan. Dat ziet er dan ook weer vreemd uit. Aangezien het dus heel erg verschilt per individuele situatie (afhankelijk van hoelang je producttitels zijn), hebben we de keuze gemaakt om het op de huidige manier aan te vliegen.

Je bent uiteraard vrij om zelf met custom CSS de nodige tweaks toe te passen.

Mornings!

Kan ik hier een feature request droppen?

Ik zou het top vinden als ik een volgorde van aanbieders (bol.com, cooblue, BCC) kan aangeven. Ik gebruik deze optie momenteel in een eigen systeem in de volgende use cases:

  • Stel je hebt een nieuwe aanbieder van producten om snel de EPC/CR etc te testen
  • Stel je hebt bij 1 aanbieder een veel hogere EPC dan wil je die ongeacht de prijs als eerste pushen.

Je kan dit per product instellen, maar het mooiste zou zijn als dit een plugin instelling is. Nu moet ik voor elk product handmatig de volgorde wijzigen.

Het zou nog mooier zijn als die dan ook naar de voorraad kijkt en als de #1 uit voorraad is dat die #2 pakt.

Thanks,
Jasper

 

Hoi Jasper,

Bedankt voor je suggestie.

We hebben reeds een dergelijke functie op onze backlog staan zoals je benoemd; verkopers op globaal niveau prioriteren. Op dit moment kun je inderdaad enkel specifieke verkopers op shortcode niveau insluiten, maar dat is verder nog geen prioritering.

We verwachten alleen niet dat dit op korte termijn toegevoegd gaat worden vanwege andere functionaliteiten die op dit moment meer prioriteit hebben qua ontwikkeling. We vragen je daar rekening mee te houden.

Vervolgens wat je benoemd over het sorteren op voorraad is al reeds mogelijk en in de nieuwste beta versie hebben we zelfs nog extra sorteermethodes toegevoegd zoals het combineren van “op voorraad” en “goedkoopste” tegelijk 🙂

jasper1200 heeft gereageerd op dit bericht.
jasper1200

Hallo Dennis

Heb ik mss ook een brutale vraag, weet niet of het mogelijk is:

Ik heb een adverteerder op het zogenaamde netwerk Clickfire zitten. Ik weet niet of dit voor jou een bekend netwerk is, maar zou fantastisch zijn als daar ook een API link met affiliate held gemaakt zou kunnen worden.

Hoi Nunzio,

Dat is zeker geen brutale vraag 🙂

Het is goed om te vertellen dat we een overvolle backlog aan toekomstige functionaliteiten hebben staan en nog een grote lijst met feature requests van andere helden.

Vandaar dat we altijd zeggen dat heel veel mogelijk is, maar of we er tijd voor hebben is vaak het punt. We dienen alle aanvragen goed te prioriteren en kijken met het toevoegen van functionaliteiten naar waar de meeste helden mee kunnen helpen.

In het geval van Clickfire ben je zover ik weet de enige die dit heeft aangevraagd. Vandaar dat we dit zeer laag prioriteren. De vraag is verder of Clickfire überhaupt over de mogelijkheid beschikt om een API koppeling met hun te realiseren. Maar goed, dat gaan we uitzoeken zodra we de tijd ervoor hebben, maar helaas zal dat niet op korte termijn gaan gebeuren.

Ik hoop op je begrip!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Jazeker Dennis, alle begrip. Al veel plezier van de plugin 😊

Zou mooi zijn als dit geïntegreerd zou kunnen worden. Tot die tijd voeg ik ze handmatig in de affiliate produkten toe.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven