Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Feedback website

Hallo Jari en Dennis,

ik ben nieuwsgierig naar wat ik kan verbeteren aan mijn website en besloten om hem op het forum te plaatsen. Zouden jullie hem eens kunnen analyseren:

http://www.gitaarvriend.nl

Bedankt alvast,

gr Nunzio

Hoi Nunzio,

Goed dat je je website hier deelt!

  • Ik zie dat je goed met categorieën werkt. Duidelijke structuur is altijd goed. Top 🙂
  • Goed dat je de belangrijkste artikelen in de footer hebt gezet. Handig voor de bezoeker en duidelijk voor Google dat dit belangrijke pagina’s zijn.
  • Verder goed dat je artikelen “content rich” zijn; oftewel gebruik van tekst, afbeeldingen, tabellen en FAQ’s. Dat is sterk.
  • Ik zou de banner van EuroClix weghalen. Dit is totaal niet relevant voor je website en komt “spam”-achtig en onbetrouwbaar over. Of verdien je hier bakken met geld mee? :p
  • Ik mis een “over mij” of “over ons” pagina. Wie is de persoon achter deze website en waarom is diegene de juiste persoon om mij meer te vertellen over gitaren? Dit maakt je website meer betrouwbaar voor bezoekers.
  • Ik mis in je artikelen nummering van de tussenkoppen. Nummering geeft meer structuur voor de lezer, zeker als het langere artikelen zijn. Anders raak je nog wel eens de weg kwijt als je aan het scrollen bent.
  • Ik zie dat de affiliate productboxen van de AH plugin mogelijk beter een andere kleurstelling kunnen krijgen. Je maakt gebruik van geel (sterren en scheidingslijn) op een grijze achtergrond. Daardoor is het geel slecht zichtbaar. Misschien een idee om de grijze achtergrond wat donkerder grijs te maken óf het geel van de sterren en de scheidingslijn donkerder geel te maken?
  • Inhoudelijk zou ik in je artikelen nog even goed kijken naar de zoekwoorddichtheid. Zo zie ik dat in dit artikel: https://www.gitaarvriend.nl/beste-klassieke-gitaarsnaren/ het zoekwoord “beste klassieke gitaarsnaren” enkel in de titel voorkomt. Het beste kun je het zoekwoord direct in je introductie nog eens verwerken en hier en daar nog in de tekst zelf. Doe dit wel met beleid en op een natuurlijke manier. Dit moet niet ten koste gaan van de leesbaarheid van de tekst!

Samenvattend vind ik je website er goed uitzien, er staat al een hoop content op (blijven doorgaan daarmee!), goed gestructureerd, duidelijke CTA’s (call to actions) en goed gebruik van “rich content”.

Ga zo door 😀

Zijn andere helden behalve mij en Jari ook vrij om te reageren? 😉 Denk dat je daar ook veel aan kunt hebben!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Hoi @nunzio,

Wat fijn dat je dit op de community doet. Zo zie je maar. Dennis heeft echt heel veel punten benoemd die ik noooooit aan had gehaald. Ik denk erg waardevol zo.

Voordat ik mijn feedback ga geven wil ik nog even op het hard drukken dat je niet te veel bezig moet zijn met de styling in het begin. In dit blog: https://affiliateheld.nl/blog/geld-verdienen-met-affiliate-marketing/ laat ik de stappen zien die je moet zetten. Het gaat in de eerste fase van je AM reis echt over content knallen. Dennis en geven je kleine feedback over de kleur instellingen hier en daar… maar mijn advies: pas het aan en ga daarna verder. Blijf niet te lang hangen in styling en kleurtjes hier en daar…

Leuk verhaal…

Toen we versie 1.0.0. van het Affiliate Held Thema zelf gingen testen was mijn eigen website echt heel erg kaal en vond ik hem zelf nog best wel lelijk… maarja het resultaat? Mijn site was 10x zo snel dan met mijn vorige thema waardoor ik betere posities kreeg en dus ook in inkomsten best wel hard ben gegroeid.

Content knallen is gewoon het beste waar jij je op zou moeten focussen in deze fase!

Hier mijn feedback:

  • In je footer heb je je e-mailadres staan. Dit zou ik niet doen. Spambots “scrapen” heel veel websites. Door je e-mail adres netjes op je website te zetten kunnen dit soort bots ervoor zorgen dat je e-mail in een spamlijst komen. Krijg je last van 😉. Ik zou adviseren ten alle tijden te linken naar je contactpagina. Dat zorgt er ook weer voor dat mensen die écht contact op willen nemen dat ook doen via de pagina die er voor bedoeld is.
  • Misschien dubbele feedback…, maar haal die banner van EuroClix a.s.a.p. weg. Gaat je echt alleen maar tegen werken!
  • De hover kleur van je zoekfunctie is zwart op zwart. Misschien nog aanpassen?

  • In je footer heb je nog een aantal zaken staan die niet goed gelinkt zijn.
  • Probeer eens te testen om het tonen van de voorraad en de prijs via de Affiliate Held plugin uit te zetten. Kijk eens wat er gebeurd met je conversie… 🚀… Ondanks dat het tonen van de prijs en voorraad een mooie functie is die je met onze plugin kan maken heeft het mijn inkomen laten “moonen”.
  • Dennis had het over zoekwoorddichtheid (keyword density; KWD). Ik hanteer meestal een KWD tussen de 1,5 en 2%. Dat betekent dat ik probeer het zoekwoord in een tekst van 1000 woorden het keyword tussen de 15 en 20x te laten voorkomen. Uiteraard… probeer niet over te optimaliseren. Je tekst moet leesbaar blijven…, maar denk wel goed om je keyword op belangrijke plaatsen te gebruiken (begin van titel; begin van de eerste alinea; verschillende tussenkoppen; meta-beschrijving, je slug/URL, etc.). Denk dat je daar al heel ver mee komt. Mocht je daar nog vragen over hebben kun je altijd specifiekere vragen stellen zodat we de diepte in kunnen 😉.
  • Ik sluit af met een compliment. Je bent goed bezig, lekker actief in de community en “eager to learn”! Ook de informatieve tabel in het begin van dit blog: https://www.gitaarvriend.nl/beste-akoestische-gitaren/ vind ik heel nice (Rich content ✅). Goed bezig en keep up the good work. Je komt er wel!

Tot slot…

Respect dat je je site openbaar hebt durven te delen. Hij ziet er mooi uit en ik denk een mooie toevoeging voor de showcase pagina van ons eigen WordPress thema: https://affiliateheld.nl/showcase-thema/.

Ben benieuwd wat je van onze feedback vindt en ook benieuwd of er andere helden zijn die je willen voorzien van feedback!

Gr. Jari

 

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio

Bedankt jongens met dit commentaar, ben ik erg blij mee. De punten die jullie aanhalen kan ik wat mee en ga er aan werken. Ik zal ze een voor een afwerken.

Een puntje wat Dennis aangaf: het betreft de “Over mij” pagina die zou ontbreken. Deze staat in de footer. Moet ik deze nog ergens anders plaatsen aangezien deze niet opviel? Wat ik wel zag is dat de kleur zwart is waardoor deze niet opviel?

En Jari, ik vind het tof dat je mij vraagt om mijn website in de showcase te zetten. Geeft mij, ondanks dat mijn website nog niet echt veel bezoekers trekt, toch een voldoening. Mijn goedkeuring voor het plaatsen hebben jullie,

gr Nunzio

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

In de footer plaatsen van de “over ons” pagina is prima, alleen het valt inderdaad niet op dat de kop “Over ons” klikbaar is. Het heeft geen andere kleur en ziet eruit als iedere andere kop.

M.b.t. de showcase ga ik je z.s.m. even toevoegen! 🙂

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Terugkomende op de keyword dichtheid:

Wat ik me wel eens afvroeg, in hoeverre moet de hoofdtitel een hoog zoekvolume hebben. Stel dat je een heel mooie titel hebt, maar er is 0.0 zoekvolume. Zou je toch even goed moeten kunnen gebruiken en in je subtitels zo veel mogelijk keywords toepassen? Of zie ik dit verkeerd en is dit onverstandig? Ik ben daar wel eens mee aan twijfelen. M.a.w. kun je ook zo veel mogelijk verschillende keywords in je tekst toepassen zodat je ook goed gevonden wordt.

Bedankt voor jullie antwoorden,

 

gr Nunzio

Goed dat je hier op terug komt. Ik zie inderdaad op je website dat je hele korte titels gebruikt zoals: “Gitaar onderhouden”. Dit is volgensmij eerder een “zoekwoord” dan dat het een titel is. Je zou er bijvoorbeeld iets aantrekkelijkers van kunnen maken. Bijvoorbeeld: “Gitaar onderhouden: 8 tips voor een gezond instrument”.

Het gaat er dus NIET om dat je alleen de keywords verwerkt in je titel. Je titel mag leuk en aantrekkelijk zijn.

Je moet dus focussen op één hoofd keyword voor één blog en dat keyword staat dus op belangrijke plekken. Google is ook slim genoeg om keyword synoniemen te gebruiken. Zo zou je bijvoorbeeld ook gebruik kunnen maken van woorden zoals: “gitaar schoonmaken”. Of je gebruikt de woorden in een zin. Belangrijk om te wetend at “gitaar onderhouden” niet persé naast elkaar moet staan. Google is slim genoeg om te ontdekken dat het zoekwoord in de zin staat.

“Het schoonmaken van je gitaar is een belangrijke stap als je je gitaar wilt onderhouden. Maar welke onderdelen moet je schoonmaken? Ik begin meestal met de fretten…”

Het komt er dus gewoon op neer dat je een goed leesbare tekst maakt, een hoofd zoekwoord kiest (je belangrijkste zoekwoord) en een aantal synoniemen of variaties hierop.

Zo veel mogelijk keywords in een blog proppen werkt niet meer. Jaren geleden was dit een methode om snel te ranken… dit noem je “keyword stuffing”: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/keyword-stuffing/.

Hoop dat dit je de goede richting in zet 😊.

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Wow, dat is alles bij elkaar aardig wat bruikbare informatie, thanx Jari en Dennis 😊

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen