Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Fase 4: opschalen

Zoals de onderwerpnaam al verraadt, voel ik me in fase 4 zoals beschreven in het blog van Jari. Sinds december/januari verdien ik rond de 100-150 euro per maand met alle affiliate netwerken opgeteld. Grappig dat het ook zo voelt precies zoals hij beschreven heeft in dat blog, behalve dat ik (nog) niet op zoek ben naar een schrijver, maar toch bij me afvraag; wat nu? Ja, meer blogs schrijven, maar zie dat er ook veel te optimaliseren valt ook…

Vanaf juni (het moet wel nog goedgekeurd worden door het MT 🙁 ) ga ik hopelijk nog maar 4 dagen werken, en krijg ik een dag er bij om wat meer tijd te besteden aan mijn hobby. Ik hoop tegen die tijd ook hopelijk met coaching van Jari (als Jari nog plaats heeft) te kunnen beginnen. Op dit moment is het wat moeilijk om veel tijd te besteden aan mijn blogs door een groot project op mijn werk, waar ik project-engineer van ben. Hier dien ik van begin tot eind bij te zijn (inclusief inbedrijfname bij een klant in Zuid-Duitsland) en af te maken. Hopelijk als dit voorbij is, dat ik me verder kan ontwikkelen met affiliate marketing.

Ik heb een heel gevecht moeten leveren bij mijn baas om op vrijdag vrij te krijgen, en 9 uur (kijk ik wel een beetje tegenop) te gaan werken van maandag t/m donderdag. Hij gaat akkoord, nu het MT nog. Meer zat er helaas niet in, mijn baas heeft al er moeite mee dat ik 4 uur in de week minder wil werken.

In zoverre de update betreffende mijn avontuur in de affiliate wereld, waar ik nu ongeveer een jaar in zit.

Hi @nunzio,

Om context te geven voor andere helden. Je hebt het over dit blog: https://affiliateheld.nl/blog/geld-verdienen-met-affiliate-marketing/., waarin ik 10 stappen deel.

Nieuwe content vs. optimaliseren?

Probeer er een goede verhouding in te vinden. Onderzoek waar je sales vandaan komen, welke pagina’s het beste presteren en kijk of er een mogelijkheid is om die specifieke pagina’s op te schalen. Probeer niet te vergeten dat informerende content ook ontzettend belangrijk is. Op informerende pagina’s link je naar je de, zogenoemde, moneypages. Kortom: maak nieuwe content, optimaliseer bestaande content, zorg dat je website intern met elkaar gelikt is en zorg dat je hier de juiste verhouding in hebt.

Een goede verhouding zou kunnen zijn 2(nieuw):1(optimaliseren) per week.

Mooie update over je affiliate marketing reis. Je zit er nu ±1 jaar in en bent in gesprek om minder te gaan werken. Dat is een mooie stap en je past de lessen goed toe. Je hebt een website over je eigen passie en dat is succesvol. Heel gaaf om te zien!

Ik heb je website net nog even bekeken en mijn handen beginnen te jeuken…, Ik zorg ervoor dat ik rond juni tijd voor je heb.

Succes de komende tijd en bedankt voor de update!

 

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Hallo Jari,

bedankt voor je reactie.

Oei, 2 blogs per week dat haal ik bij lange niet, zeker op dit moment niet. Voorheen was ik doordeweeks ook nog met blogs bezig, op dit moment alleen in weekend. Op mijn werk wordt er op dit moment te veel van me gevergd, dat ik avonds geen zin meer heb nog eens achter het scherm te zitten. Daar komt bij dat ik op dit moment ook nog veel onderzoek/ideeën ben aan het opdoen voor bepaalde blogs, die ook veel tijd innemen.

Maar de verhouding probeer ik wel aan te houden, en wat info pagina’s betreft, ik vind zelf dat ik al best veel info op mijn pagina deel.

Verheug me er wel op er achter te komen wat er nog meer mogelijk is, want schijnbaar laat ik kansen liggen als ik jou zo hoor 🙂

Nogmaals bedankt voor jouw input.

 

Citaat van Nunzio op 15 maart 2024, 21:43

Zoals de onderwerpnaam al verraadt, voel ik me in fase 4 zoals beschreven in het blog van Jari. Sinds december/januari verdien ik rond de 100-150 euro per maand met alle affiliate netwerken opgeteld. Grappig dat het ook zo voelt precies zoals hij beschreven heeft in dat blog, behalve dat ik (nog) niet op zoek ben naar een schrijver, maar toch bij me afvraag; wat nu? Ja, meer blogs schrijven, maar zie dat er ook veel te optimaliseren valt ook…

Vanaf juni (het moet wel nog goedgekeurd worden door het MT 🙁 ) ga ik hopelijk nog maar 4 dagen werken, en krijg ik een dag er bij om wat meer tijd te besteden aan mijn hobby. Ik hoop tegen die tijd ook hopelijk met coaching van Jari (als Jari nog plaats heeft) te kunnen beginnen. Op dit moment is het wat moeilijk om veel tijd te besteden aan mijn blogs door een groot project op mijn werk, waar ik project-engineer van ben. Hier dien ik van begin tot eind bij te zijn (inclusief inbedrijfname bij een klant in Zuid-Duitsland) en af te maken. Hopelijk als dit voorbij is, dat ik me verder kan ontwikkelen met affiliate marketing.

Ik heb een heel gevecht moeten leveren bij mijn baas om op vrijdag vrij te krijgen, en 9 uur (kijk ik wel een beetje tegenop) te gaan werken van maandag t/m donderdag. Hij gaat akkoord, nu het MT nog. Meer zat er helaas niet in, mijn baas heeft al er moeite mee dat ik 4 uur in de week minder wil werken.

In zoverre de update betreffende mijn avontuur in de affiliate wereld, waar ik nu ongeveer een jaar in zit.

Hoi Nunzio,

Gaaf dat je hier weer een succes deelt 💪🏻

Je bent al een heel eind gekomen en vind het mooi om te zien hoe je aan het doorzetten bent en je leven ook inricht zodat je hier nog meer ziel en zaligheid in kunt stoppen. Waar een wil is, is een weg 🙏🏻

Een mooi voorbeeld voor andere affiliates!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Het is denk ik erg belangrijk om enige nuance aan te brengen aan mijn reactie.

Je geeft aan dat je volgens mij kansen laat liggen. Ik denk niet dat dit de intentie is die ik over wilde brengen. Het is gewoon een feit dat een website “nooit af is” en dat er altijd kansen zijn om iets beter te doen. Kortom: tuurlijk kan je veel schalen en dingen beter doen, maar je doet al heel veel goed.

Goed bezig en spreken je snel weer!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio