Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

De Toekomst van Affiliate Marketing

Affiliate Marketing blijft de komende jaren interessant
Tuurlijk!4 stemmen · 100,00%
Nee, ik denk het niet0 stemmen · 0,00%
Anders, namelijk… (ik ben benieuwd naar je mening als reactie op mijn bericht)0 stemmen · 0,00%
4 deelnemers

Goedemorgen Affiliate Helden,

Op dit moment ben ik druk bezig om mijn affiliate website verder uit te breiden, te optimaliseren en resultaten te verbeteren.

Terwijl ik hiermee bezig was, vroeg ik mij steeds meer af of deze manier van online geld verdienen over een aantal jaren nog steeds interessant/rendabel is. Omdat ik nu al een aantal dagen met deze vraag loop en ik er (nog) geen concreet antwoord op heb, ben ik benieuwd naar jullie mening en visie op de toekomst van affiliate marketing. Ik denk namelijk dat het voor iedereen in deze community waardevol is om van dit topic een soort kennisdeling te maken, waarin wij onze visie op (de toekomst van) affiliate marketing kunnen delen.

Ik ben benieuwd naar jouw visie op de toekomst van affiliate marketing, laat het mij hieronder weten!

Raymond Vink heeft gereageerd op dit bericht.
Raymond Vink

Hoi Sten,

Tof dat je hier een discussie over start.

Persoonlijk denk ik dat affiliate marketing komende jaren nog altijd een zeer interessant business model blijft. Alleen net zoals alle andere online businessmodellen, dien je te blijven innoveren en meegaan met de tijd. Dit vergt dus het nodige aanpassingsvermogen en de creativiteit vanuit de affiliate.

Verder komt er natuurlijk steeds meer concurrentie en is het des te belangrijker om jezelf te onderscheiden van de rest. Maar als je kijkt naar hoeveel bedrijven nog steeds (tot op de dag vandaag) succesvol affiliate marketing inzetten om hun omzet en naamsbekendheid te vergroten, denk ik niet dat affiliate marketing snel zal verdwijnen.

Zolang adverteerders graag affiliates betalen voor hun diensten, is er nog altijd (veel) geld te verdienen binnen affiliate marketing.

Sten Bomhof heeft gereageerd op dit bericht.
Sten Bomhof

Helemaal met @dennis eens, wel heb ik nog wat belangrijke aanvullingen. Commercie en het internet veranderen en je moet meeveranderen door creatief te blijven.

Creativiteit is wat mij betreft dé belangrijkste term die je moet begrijpen. Maak echte content, lever waarde en zorg dat je website bezoekers begrijpen dat jij echt ervaring hebt met de producten die je test. Kortom: zorg dat jij ECHT de expert bent. Dit gaat echt helpen. Ook denk ik dat je creatief mag zijn in het verdienen van geld met je site. Ondanks affiliate marketing en de commissies erg interessant zijn is het verdien model: “Premium Partnerships” een methode die ik steeds meer gebruik en rond de ±€3k per maand mee verdien.

Affiliate marketing zal wat mij betreft altijd het grootste onderdeel zijn van mijn websites. Volgens deze bron was de “marketcap” van affiliate marketing 17 miljard in 2021. Dat is een enorm aandeel en gaat niet zomaar verdwijnen. Een objectieve menselijke mening van ons (en influencers) blijven gewoon té belangrijk voor de verkoop van producten en diensten. In een tijd met steeds meer AI-content zijn echte menselijke ervaringen heel belangrijk. Het wordt daarom steeds belangrijker om als echt persoon naar voren te treden en te laten zien wat jouw ervaringen zijn met verschillende producten en of diensten.

Deze website doet dat erg goed: https://www.frituurgezond.nl/

Ook nummer #3 van de statistieken van dezelfde bron is een belangrijke eye-opener. Affiliate marketing wordt heel vaak als meest belangrijke marketingkanaal gezien. Ook de Affiliate Held producten hebben baat bij affiliate marketing (aangezien wij ook affiliates hebben). Het is niet ons meest succesvolle marketingkanaal, maar toch zit in de top 3 van onze “marketing inspanningen”.

Tot slot denk ik dat het goed is om te vermelden dat de tracking technologie ook steeds beter wordt. Sommige mensen hebben over het nadeel dat de affiliate cookies niet meer houdbaar zouden zijn. Tegenwoordig zijn daar, gelukkig, al heel veel nieuwe oplossingen voor, zoals “Fingerprint tracking”.

Quote uit deze bron: https://tradetracker.com/nl/het-belang-van-1st-party-cookies-wordt-steeds-groter/:

“Naast cookietracking worden ook verschillende alternatieven en back-up-methoden gebruikt (waaronder passive fingerprint-tracking) om partners van de meest betrouwbare tracking te voorzien.

TradeTracker biedt de meest betrouwbare tracking door middel van de DirectLinking methode. Bij deze trackingmethode worden de 1st party cookies vanuit het domein of sub domein van de adverteerder geplaatst. Hierdoor is de kans dat browser-restricties of spywareprogramma’s de cookies blokkeren aanzienlijk kleiner. Dit resulteert in beter inzicht in de herkomst en bij publishers hetgeen zich vertaalt in betere plaatsingen en dus een hoger rendement uit het affiliatekanaal.”

Hopelijk geeft dit nieuwe inzichten hoe ik denk over de toekomst van affiliate marketing. Ik ben heel benieuwd hoe andere hier over denken!