Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Coolblue / Partnerize api koppeling

Pagina 1 van 2Volgende

Hoi!

Ik heb op een website een nieuwe product feed toevoegd, de oude zou volgens Coolblue binnenkort verlopen (oude feed uiteraard verwijderd). De nieuwe werkt uitstekend maar als ik nu naar de producten kijk op de pagina krijg ik een Coolblue knop te zien evenals een Partnerize knop. Ik heb een afbeelding toegevoegd ter verduidelijking. Iemand enig idee om dit op te lossen? 😀

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Jelle!

Goed dat je deze support via de community stelt. Kunnen anderen er ook van leren. Je kunt hier voor de korte en snelste oplossing de functie: “uitgesloten verkopers” gebruiken. Deze instelling vind je onder nummer 3.8 van dit document: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/affiliate-producten-instellingen/.

Voor een eventuele meer permanente oplossing voor andere helden zal ik @dennis om hulp vragen.

Hoop dat het hiermee helpt!

 

 

Hoi Jelle,

Bedankt voor het melden!

Dit kan een technisch issue zijn doordat de structuur van de affiliate links van coolblue/partnerize mogelijk veranderd is en hierdoor niet goed meer verwerkt wordt door Affiliate Held.

Zou je mij de volledige affiliate link willen sturen zodat ik dit verder kan onderzoeken? Mag ook per e-mail of eventueel even je partner ID vervangen met XXX.

Edit: graag ontvang ik dan de link van de verkoper met de naam “prf.hn”.

Hoi Dennis & Jari,

Ik heb een mailtje gestuurd met de gegevens. Ik ben benieuwd!

Update: Jelle en ik hebben mailcontact gehad waaruit we concluderen dat het gemelde probleem mogelijk te maken heeft gehad met het verwisselen van de oude en nieuwe feeds van Coolblue. Wellicht dat hier iets van een conflict is ontstaan. Helaas kon ik het probleem niet herproduceren op mijn eigen omgeving met exact dezelfde feeds.

Mocht iemand in de toekomst hier ook problemen mee ervaren, reageer dan gerust op dit topic.

Jelle Damen heeft gereageerd op dit bericht.
Jelle Damen

Ik heb sowieso een probleem met Coolbue producten. De feeds op juiste manier gedownload (nu de nieuwe) maar toch worden veel producten, bijvoorbeeld in categorie fotografie, niet weergegeven. Terwijl ze wel op voorraad zijn. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hi Melissa,

Bij de nieuwe feeds is het een en ander veranderd zoals ean en voorraad. Dennis weet er van en komt binnenkort met een nieuwe update voor AH.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven
Citaat van Melissa Peltenburg op 23 augustus 2022, 12:25

Ik heb sowieso een probleem met Coolbue producten. De feeds op juiste manier gedownload (nu de nieuwe) maar toch worden veel producten, bijvoorbeeld in categorie fotografie, niet weergegeven. Terwijl ze wel op voorraad zijn. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb zojuist een nieuwe beta release uitgebracht waarin een fix zit voor de voorraadstatus van de nieuwe Coolblue feeds + support toegevoegd wanneer er meerdere EAN codes in de EAN code zoeker beschikbaar zijn bij een product.

Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoeld met producten worden niet weergegeven, zou je dit wat verder kunnen toelichten? Of bedoelde je toch de onjuiste voorraadstatus van producten? Dat zou dus in de nieuwste beta opgelost moeten zijn.

Jelle Damen heeft gereageerd op dit bericht.
Jelle Damen

Nee ik bedoelde dat Coolblue steeds maar niet als verkoper verschijnt. Maar ben er weer even ingedoken en zie dat juist de producten die ik aanbied vaak gewoon niet voorradig zijn. Wat eigenlijk wel weer gek is, want ik heb ingesteld staan dat de verkoper wel wordt weergegeven als iets niet op voorraad is, maar dan met een rood gekleurd winkelwagentje. Ik pak nu even andere producten, body met lens in plaats van losse body, dan wordt verkoper wel weergegeven 🙂

Dat kan kloppen. In de feeds van Coolblue vind je enkel producten die op voorraad zijn. Coolblue verwijderd namelijk producten die niet op voorraad zijn uit hun feed. Daardoor kun je Coolblue nooit tonen met een rood winkelwagentje, helaas…

Pagina 1 van 2Volgende