Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Amazon koppeling werkt niet meer

Hoi allemaal,

Ik weet dat er hier niet veel Amazon gebruikers zijn.

Ik heb al enkele maanden een succesvolle koppeling met amazon.
De laatste lead is 2 weken geleden geweest volgens mij rapportage (dus de 90 dagen zijn niet verstreken).

Toch werkt mijn Amazon koppeling met Affiliate helden niet meer.
De laatste keer dat ik deze werkend heb gezien is 1 week geleden.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hoi Rik,

Bedankt voor je bericht.

Heb je geprobeerd de oorzaak te onderzoeken m.b.v. volgend documentatie artikel?

https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/amazon-api-koppeling-werkt-niet/

Heb je verder geprobeerd om de API instellingen opnieuw in te stellen?

Let wel op dat je 3 goedgekeurde verkopen iedere 180 dagen dient te behalen om toegang te houden tot de API van Amazon.

Ik heb dit inderdaad onderzocht.
Bovenstaande heb ik zeker gecheckt en heb een nieuwe API koppeling gemaakt en 24 uur gewacht.

Ik heb ondertussen ook antwoord van de helpdesk (translate antwoord)

 

Deze termijn lijkt naar 30 dagen te zijn verschoven (dit komt overeen met mijn laatste verkoop op 25-5-23) en het moet een aankoop zijn die in aanmerking komt voor affiliate.

Dus zo wordt het wel heel lastig om Amazon gekoppeld te houden.
Zie hieronder het antwoord:

 

“Als er geen in aanmerking komende verkopen zijn gegenereerd in de afgelopen 30 dagen, zoals eerder genoemd, zal je toegang tot de Amazon PA API worden ingetrokken. In dit geval krijg je een foutmelding bij het openen en gebruiken van de PA API, en worden de links die je aanmaakte via de PA API mogelijk niet langer correct weergegeven.”

 

Hoi Rik,

Hmmm, dat is voor mij ook nieuw dat ze dat veranderd zouden hebben.

“Ome” Amazon blijft het inderdaad lastig maken…

Dankjewel voor de terugkoppeling tot zover. Laat gerust weten als je hier nog updates over hebt!

Hoi Rik,

Even aanvulling vanuit mij. Een tijd terug heb ik dit artikel geschreven: https://affiliateheld.nl/blog/amazon-affiliate-nederland/. Hierin vind je letterlijk alles over het affiliate programma van Amazon. Verstandig om je eens in te verdiepen 😊.

In dit artikel schrijf ik ook het volgende:

DISCLAIMER: om toegang te kunnen krijgen tot de Amazon API heb je een goedgekeurd partneraccount nodig, moet je 3 gekwalificeerde verkopen hebben binnen 180 dagen na aanmelding en moet je voldoen aan de Exploitatieovereenkomst. Indien je eenmaal toegang hebt, is het belangrijk om iedere 30 dagen een verkoop te genereren om je toegang te behouden.

Kortom: het is niet nieuw dat je in 180 dagen minimaal 3 sales moet hebben én iedere 30 dagen een sale moet maken om toegang te houden tot de API.

Hopelijk heb je hier wat aan 😊

Hoi Jari!

Wat fijn, dankjewel.

Wellicht nog wel iets anders interessants, ik denk dat dit bericht naar een ander topic moet, maar toch.
Bij Jumbo Affiliate, wordt de commissie verrekend vanaf de bedank pagina. Dit houdt praktisch in dat jij voor mensen die aan de deur betalen of op rekening betalen, en via jouw pagina bij Jumbo uitkomen, geen commissie ontvangt. Dit is bevestigd door Jumbo.

Hoi Rik,

M.b.t. het Jumbo affiliate programma is dat op zich vrij logisch (naar mijn inziens).

Offline tracking is een behoorlijke uitdaging voor de meeste bedrijven waardoor het inderdaad beperkt blijft tot tracking van enkel de online pagina’s. Denk dat dit geldt voor de meeste bedrijven die ook offline betalingen accepteren.