Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Alt beschrijvingen + carousel bug (?)

Hoi!

Ik keek zojuist naar mijn website audits en ik zag dat er ontzettend veel meldingen zijn dat er alt teksten missen bij de afbeeldingen. (shortcode regel 618 – 625). Zouden deze in de toekomstige versie toegevoegd kunnen worden?

Volgens mij heb ik in de laatste beta een bug ontdekt in de carousel. Standaard staan de bolletjes aan, en ik kan ze niet uitzetten met de optie “Activeer navigatiepunten”.

 

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hi Jelle,

Met de alt-teksten meldingen zijn we bekend. Dennis en ik hebben dit vaker besloten, maar nog niet definitief op de backlog gezet. Als iets op de backlog staat betekent dat we dit ook definitief gaan ontwikkelen. Morgen heb ik een call met Dennis en zal ik het bespreken en terugkoppelen in dit topic. Aangezien de backlog redelijk groot is kan ik je helaas geen tijdsindicatie geven.

Wat betreft de mogelijke bug kan ik dit niet reproduceren in mijn eigen test omgeving. Standaard staan deze inderdaad aan. Kan het zijn dat je hem via de module instellingen hebt uitgezet maar nog wel in de shortcode aan hebt staan zoals je hier bijvoorbeeld kan zien:

Ik hoor graag van je en ik laat je wat weten betreft de mogelijke alt-tekst functie.

Jelle Damen heeft gereageerd op dit bericht.
Jelle Damen

Hoi Jelle,

Aanvullend op het bericht van Jari, verwijs ik je graag door naar dit topic in de community: https://affiliateheld.nl/community/onderwerp/alt-text-toevoegen-aan-afbeeldingen-affiliatie-producten/.

Hier geven we wat meer context omtrent alt-tags voor de productafbeeldingen en waarom we nog niet zeker zijn of we dit willen toevoegen.

Jari Dohmen en Jelle Damen hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenJelle Damen

Hoi Dennis en Jari,

Dank voor de terugkoppeling! Ik heb ze voor nu handmatig toegevoegd (al zullen ze bij een update weer weg zijn). Ik zie en hoor het tegen de tijd wel of ze er in komen of niet 🙂

Betreft carousel: helemaal over het hoofd gezien! Dank je, dat is nu opgelost!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven