Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Advies m.b.t. backlinks

Pagina 1 van 2Volgende

Heeft iemand van jullie misschien advies voor het krijgen van backlinks? Moet zeggen dat ik het erg lastig vind deze te krijgen en een duidelijke strategie te hebben. Iedere tip wordt gewaardeerd, thanks!

Hoi Samuel,

Backlinks krijg je inderdaad niet zomaar en zal je in moeten investeren. Mijn beste advies zou zijn om dit uit te besteden aangezien je als beginner redelijk veel fouten kan maken.

Met mijn eigen affiliate websites werk ik graag samen met https://nibram.nl. Ook https://linkbuildingmasters.nl is een betrouwbare partij. Zelf begon ik met €100,00 per maand uit te geven en kreeg ik zo’n 14 startpagina linkjes voor. Nu ben ik volledig overgestapt naar “premium backlinks met verkeer”. Dit is direct een tweede advies: “kijk goed naar de kwaliteit van je backlink”.

Een derde tip zou zijn is dat je rekening houdt dat Google geen fan is van backlinking en daarom dat linkjes ruilen ook best wel riskant kan zijn. Dit noemen we ook wel een AB-linkruil; site A linkt naar B en vice versa. Een ABC-linkruil; site A linkt naar B, B naar C en C naar A, is in de meeste gevallen beter. Het beste blijft natuurlijk links inkopen door het uit te besteden, maar daar moet je natuurlijk wel budget voor hebben.

Een tijdje geleden heb ik een redelijke succesvolle post gemaakt op Linkedin: https://www.linkedin.com/posts/jaridohmen_affiliatemarketing-linkbuilding-seo-activity-6945737347728617473-7ybR?utm_source=share&utm_medium=member_desktop.

Veel mensen hebben gereageerd. Wellicht kun je uit deze reacties ook nog wat tips halen.

Hoop dat je hier wat aan hebt gehad. Succes!

 

Bedankt voor je reactie, zal de tips die je geeft gebruiken. Het is mij opgevallen dat veel Nederlands websites, backlinks hebben uit het buitenland. Zie jij hier enige waarde in? Of ga jij puur voor Nederlandstalige sites? Ik heb bijvoorbeeld een paar sites gezien die op similarweb 50k bezoekers per maand hebben en waarvan een heel groot percentage van hun backlinks niet Nederlands is.

@snelvergelijken die backlinks zijn waarschijnlijk spam backlinks. Mijn Nederlandse website krijgt backlinks uit Egypte en Rusland enzo. Om de zoveel tijd disavow ik die backlinks.

Citaat van Antoon op 13 februari 2023, 18:37

@snelvergelijken die backlinks zijn waarschijnlijk spam backlinks. Mijn Nederlandse website krijgt backlinks uit Egypte en Rusland enzo. Om de zoveel tijd disavow ik die backlinks.

Het klopt inderdaad wat Antoon zegt, hoogstwaarschijnlijk zullen dit spam backlinks zijn.

Je kunt deze inderdaad “disavowen” al kan dit wel een behoorlijke dagtaak worden als je veel spam backlinks ontvangt.

Ik ga er ondertussen van uit dat Google tegenwoordig spam backlinks prima kan herkennen met algoritmes en/of AI. Hier hoef je je verder niet al te druk over te maken. Vrijwel iedere website op het internet krijgt tegenwoordig spam backlinks…

Hoe dan ook, raad ik je aan voor een Nederlandse site ook Nederlandse backlinks te regelen.

HaiHai, naast AffiliateHeld gebruiker ben ik ook freelance online marketeer en wil toch even inhaken op dit gesprekje! Het Disavowen van (in jouw ogen) spamlinks heeft echt geen waarde en ik zou je willen aanraden om hier geen aandacht aan te geven. Je krijgt echt niet zomaar een penalty door Google en al zeker niet door spamlinks die ‘random’ komen. In een ‘natuurlijk’ linkprofiel, horen namelijk ook spamprofielen. Ik zou hier dus niet te veel aandacht aan besteden.

Verder kun je inderdaad via diverse platformen startpagina / startkloon-backlinks regelen. Dit zal in een beginfase van je website prima werken. Hoe meer bezoekers je krijgt en hoe competatiever de zoektermen zijn waarop je wilt scoren, hoe kwalitatiever je backlinks moeten worden. Dan kun je ook kijken naar andere aanbieders van dit soort backlinks!

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

En dan zeggen ze maar dat affiliate markering niks kost he 🙂

Ik wilde een topic aanmaken over dit onderwerp, maar zag dat het al bestond. Vandaar dat ik daar maar op verder ga dan:

Ik begrijp als je hier helemaal niks aandoet, het niks wordt met je website? Je moet er actief mee bezig zijn. Vanuit de cursus van Nicole werd ik getriggerd om eens rond te kijken bij links bij startpagina’s en van daaruit werd ik dood gegooid met mails over Backlinks en dat mijn trustflow 0 is, en dat je dit moet doen en dat.

Ik zag Jari ook al spreken over 100 euro per maand, maar heb nog 0,0 inkomen, moet je dan al 100 euro gaan uitgeven met nog maar afwachten of er ooit wat binnen gaat komen. Of kun je ook gewoon verder met goed SEO blijven doen.

Ergens las ik dat zonder linkbuilding je nooit traffic krijgt. Wat is het beste om te doen voor een beginner met een website met nog 0 trustflow? Begrijp me niet verkeerd, wil best investeren en zal ik ook, naar tip van Jari, in verhouding willen doen van je inkomen. Maar wat bij 0 inkomen? 🙂

Hoi Nunzio,

Ik denk dat je het wat te “zwart wit” ziet.

Natuurlijk zullen backlink-verkopers jou vertellen dat het kopen van backlinks dé oplossing is (wij van wc-eend).

Maar ik kan uit ervaring spreken dat het kopen van backlinks zeker geen vereiste is om bezoekers te kunnen ontvangen, laat staan om inkomsten te genereren met affiliate marketing.

Affiliate marketing is zeker niet gratis, denk aan je hosting en een domeinnaam, maar ook aan premium plugins zoals Affiliate Held 😉

Ik lees veel mythes/aannames en natuurlijk krijg je dit overal ook om de oren “geslingerd”. Maar probeer je daarin niet te veel te laten afleiden van je werk. Zorg dat je voor de juiste zoekwoorden schrijft en zeker in het begin zoekwoorden met niet te veel concurrentie. Je gaat dan vanzelf zien dat je ook prima kunt ranken zonder backlinks en grote investeringen.

Verder als je content écht goed is, kun je ook “natuurlijke” backlinks ontvangen die je krijgt als websites jouw content zó goed vinden, dat ze simpelweg gratis willen linken naar jouw website.

Ook zou je ook kunnen ABC-linkruilen (wat Jari hierboven benoemd). Dat is gratis maar hiervoor is het wel handig om meer dan 1 website te hebben.

Maar… natuurlijk kun je dit proces allemaal versnellen als je bereid bent te investeren uit eigen zak; denk aan teksten laten schrijven, linkbuildingpakketten, gastblogs, etc. Als je een bedrijf opstart, heb je immers te maken met opstartkosten en de nodige investeringen. Zie je website dan ook als een echte “business” en probeer niet “bang” te zijn om te investeren. Dat hoort erbij als je onderneemt.

Zorg er echter wel voor dat je weet waarin je investeert en je je geld zorgvuldig besteed. Lees je daarom goed in en vraag zoals je nu doet inderdaad om advies!

Hopelijk kun je hier iets mee.

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Bedankt Dennis voor je duidelijke verhaal kan ik zeker iets mee 👍

 

Graag wil ik nog een aanvulling doen. Ik heb even in mijn data gekeken en daarin zie ik dat ik de eerste 14 maanden nadat ik mijn website gekocht heb géén rode cent heb uitgegeven aan linkbuilding. Tuurlijk zal het proces hierdoor versnellen…, maar volgensmij ben jij nog geen 6 maanden bezig. Geef jezelf wat tijd en probeer vooral te investeren in het schrijven van je eigen teksten. Content is veel belangrijker in de eerste fase als beginner.

Je moet namelijk gaan ontdekken of je schrijven leuk vind en hoe een goede tekst in elkaar zit. Dit doe je alleen maar door zelf te schrijven. Op een gegeven moment ga je ontdekken wat werkt (a.d.h.v. Google Analytics en je Google Search Console) en dan kan je dat de volgende keer beter doen. Het is een proces en probeer niet te veel informatie te consumeren van verschillende partijen.

Maargoed, dat is wat Dennis ook zegt. Als je meer geld verdiend kan je dus ook meer investeren. Ik heb inderdaad gezegd dat ik met de kennis van nu altijd eerder starten met linkbuilding. Dat neemt niet weg dat ik het jou juist NIET zou adviseren!

Ik ben sinds 2016 al bezig met AM en Dennis al langer. Met onze financiële mogelijkheden zijn we nu in staat om inderdaad direct alle blogs te laten schrijven en direct linkbuilding er tegenaan te knallen (even plat gezegd). Beginnende AM’ers (met minder budget) zullen het in de meeste gevallen rustiger aan moeten doen.

Kortom: je bent goed bezig! Focus je op de content en het verbeteren hiervan.

Dennis heeft ooit een website gehad waar hij NOOIT op heeft gelinkbuild en dikke resultaten heeft gedraaid en ik ben pas begonnen na 14 maanden na een website.

Je hebt dus alle tijd.

Hoop dat deze woorden motiveren en een goede aanvulling zijn op Dennis.

Succes en als je specifieke vragen hebt, schroom dan niet om een nieuw topic te maken in de community. Dan houden we wat meer overzicht!

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio
Pagina 1 van 2Volgende

Zoeken

Nieuwste reacties

Hallo!
Cookies
Bot-clicks
Linkbuilding?
Eerste sale!