Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

YouTube Partner: 4000 kijkuur!

Hallo mede-helden,

Vanochtend kreeg ik de fijne melding dat ik aan de voorwaarde voldoe om YouTube partner te worden 🥳.

Er waren twee eisen:

✅ 1000 subscribers en

✅ 4000 kijkuur per 365 dagen.

Het was enorm lastig om aan de harde eis van 4000 kijkuren te voldoen. Tegenwoordig is dat zelfs 3000 kijkuur, maar na twee jaar intensief posten is het toch gelukt. Ondanks dat mijn aanvraag om partner te worden (en dus ook inkomsten te genereren met YouTube) nog in behandeling is wilde ik dit leuke nieuws met jullie delen!

Binnen affiliate marketing wordt het, wat mij betreft, steeds belangrijker om je portfolio te diversifiëren. Mijn inkomsten komen voor ±90% uit mijn website en dit zal altijd het belangrijkste blijven, maar toch vind ik het belangrijk om te vertellen dat ook ik ervoor zorg dat ik verschillende kanalen heb waar ik connecties kan leggen met mijn doelgroep.

Zijn er nog meer YouTubers in de community? Ben benieuwd!

Dennis van de Ven en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenNunzio

Gefeliciteerd Jari! 🥳 Ik weet dat hier veel tijd en moeite in zit.

Geef gerust een update als je daadwerkelijk bent geaccepteerd.

Veel succes verder met het YT-kanaal!

Nunzio heeft gereageerd op dit bericht.
Nunzio

Wow Jari top man, proficiat. Je bent goed bezig zeg.

Ik ben reuze benieuwd wat je daar weer voor leuke dingen gaat doen. 👍🥳

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Bedankt voor de felicitaties @dennis en @nunzio!

Het zou ±30 dagen duren voor de keuring, maar ±3 uur geleden kreeg ik al de melding dat ik goedgekeurd ben. Het keuringsproces gaat dus erg snel!

Erg interessant om te delen met de affiliate community is dat je ervoor kunt kiezen om YouTube advertenties aan te zetten. Dit is dus optioneel en had ik niet verwacht. Ik ben dan ook benieuwd of de content beter wordt getoond aan website bezoekers, aangezien YouTube nu meer geld aan mij kan verdienen.

Uiteraard ga ik hier mee testen en heb ervoor gekozen om aan te zetten dat ik inkomsten kan genereren op de weergave pagina.

Later kun je er voor kiezen hoe je inkomsten wil genereren. Dit kan op al je video’s, maar je kunt er ook voor kiezen om zelf video’s te selecteren. Ook hier heb ik gekozen om all-in te gaan!

En tot slot is er uiteraard de optie om te analyseren wat je verdiend met YouTube advertenties…

Voor 4 op 5 december (2023) is het een geschatte inkomsten van $0,003 dollarcent. Daar gaan we het natuurlijk niet voor doen 🫣.. haha. We zullen zien wat er uit gaat komen.

Ik heb ervoor gekozen om dit community topic te continueren als een soort “continuerend resultaten topic” over mijn YouTube journey. Ik zal proberen om “eens in de zoveel tijd” een update te geven over mijn kijkcijfers, hoe ik geld verdien met YouTube en zal “struggles” en succesjes blijven delen.

Lijkt je dit interessant en wil je updates krijgen? Zorg dan dat je je abonneert op community e-mails. Dat kan via de knop: “abonnementen” (bovenaan in deze de Affiliate Held community):

 

Tot de volgende update!

Krachtige groet,

Jari

Dennis van de Ven, Lisette en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenLisetteNunzio

Hallo helden!

Na ±maand dacht ik dat het een goed moment is om jullie een update te geven over wat YouTube op heeft geleverd. Afgelopen 28 dagen heeft mijn YouTube kanaal $26.51 (dollar) geschatte opbrengsten.

Van deze geschatte $26.51 is 85,48% verdiensten vanuit de weergavepagina (long form video’s) en 14,52% verdiensten vanuit de Shorts-feed.

Ook interessant om te zien is dat van deze $22.66 uit de weergave pagina slechts $0.97 dollar verdiend is door YouTube Premium accounts (dit is 4,28%).

Het is dus goed om te weten dat ik met YouTube advertenties met een account met 3450 subscribers en iets meer dan 4000 kijkuur gemiddeld $0.95 per dag verdiend (gebaseerd op laatste 28 dagen). Als ik kijk naar de affiliate inkomsten vanuit dit YouTube kanaal is dit meer dan te verwaarlozen.

Mocht dit stabiel blijven dan is dus de vraag of het slim is om advertenties aan te laten staan. Je kunt namelijk YouTube advertenties ook uitzetten op de video’s, waardoor het voor de kijker “wellicht” prettiger wordt om langer te blijven kijken, waardoor kijkers langer betrokken blijven en de kans dat ze op mijn affiliate links klikken groter wordt (waar ik veel meer mee verdien).

Ondanks dat ik “inkomsten genereren” op mijn video’s uit kan zetten, weet ik dat YouTube dan toch advertenties toont op mijn video’s. YouTube heeft dit immers in haar voorwaarden staan en is natuurlijk “eager” om nog meer YouTube Premium accounts af te sluiten.

Mijn hypothese is dan ook dat je niet “van het systeem kan winnen” en dat het niet uitmaakt of ik nu de advertenties uit of aan heb staan. Uiteraard moet ik hierin mijn eigen keuzes maken, maar ik ben benieuwd of er helden zijn die hier andere ideeën over hebben.

Heel erg nieuwsgierig naar jullie reacties!

Dennis van de Ven en Gijs hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenGijs

Heel nice, leuk om te zien!

Wat voor Affiliate inkomsten haal je uit je YouTube kanaal? 🤑

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Thanks @gijs, inkomsten uit het kanaal zijn niet direct te meten. Dit komt, omdat ik partners promoot die geen sub-ID tracking toestaan en deze partijen ook promoot op mijn website. Schat dat dit zo ±1/4 (±€2000) van mijn totale omzet is, alleen van dit project.

Daarnaast zorgt YT natuurlijk voor een vele betere autoriteit en crosslinking naar de website. Al met al, heel blij met YT 🚀.

Hoe gaat het met jouw YT kanaal?

Lekker hoor!

Dat van mij moddert een beetje aan.. In Maart ga ik weer video’s maken en uploaden 🙂.

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Leuk Jari! Gefeliciteerd met je vinkje! Dat is echt geen gemakkelijke opgave in deze tijd dus chapeau voor alle investeringen daarvoor. Voor welke site is het?
Ben zelf ook bezig geweest met een youtube kanaal; allerlei formats uitproberen, youtube algoritme ontdekken, de continu veranderde regels zijn super interessant, en vooral leuk hoe je op die manier mensen kunt bereiken. Ik ben nu in de voorbereiding om een podcast daar te posten!
De inkomsten van een relatiever kanaal zijn bijna nihiel zoals je al schreef. Op den duur wordt je interessant voor bedrijven om hun producten te promoten in de video’s, daar zit in deze tijd het geld bij youtube. Dus flink posten, groeien en zorgen dat je interessant wordt voor commerciële partijen.
Persoonlijk vind ik het erg leuk om content te maken die mensen wat brengt, of het vermaak is of informatief maakt niet uit. En ik zal het op den duur ook zeker gaan gebruiken voor mijn affiliate website!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven
Citaat van Gijs op 5 januari 2024, 15:35

Lekker hoor!

Dat van mij moddert een beetje aan.. In Maart ga ik weer video’s maken en uploaden 🙂.

””

Het is niet erg dat het wat aanmoddert, @gijs. Zoals je hebt kunnen zien zijn de advertentie inkomsten nihil. Je kunt beter focussen op kwaliteit content. Het resultaat komt daarna vanzelf!

@rik,

Bedankt voor de felicitaties!

Op dit moment wil ik nog het YouTube kanaal en de bijbehorende website stil houden. Het is echt een passie project, waar ik graag mijn kennis en ervaring uit deel. Voordat ik mijn project ga delen en, zogenoemde, “copycats” ga creëren, wil ik eerst meer marktaandeel krijgen.

Ondanks dat je niet weet over welk specifiek YouTube kanaal het gaat, denk ik dat ik je goed kan helpen! Immers, ben ik ook een eigen podcast gestart voor dit kanaal en heb ik al veel geleerd. Mocht je vragen hebben over het starten van een eigen podcast kan ik je hier natuurlijk ook bij helpen. Ik ben tegen veel “punten” aangelopen. Dus vraag maar raak en dan kijk ik of ik je kan helpen!

Zelf vind ik de content natuurlijk ook erg leuk. Het is echt anders dan een tekst schrijven. Je bent met een heel team bezig om het script te bepalen, je hebt contact met partners en krijgt af en toe producten op gestuurd en de content indexeert ook nog enorm snel. Wat wil je nog meer?

Kortom: ik ben fan van YouTube en help je graag!