Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Welk thema gebruiken jullie / waarom?

Hi all,

Ik heb diverse affiliate websites, maar ben nog altijd wel zoekende naar het ‘ideale’ affiliate thema. Vandaar deze post; welke gebruiken jullie? Op mijn sites heb ik grofweg drie verschille type pagina’s. Een shop pagina met meerdere producten in 1 overzicht, een vergelijker, dus content + producten en blog-achtige post, met nagenoeg alleen maar tekst.

Ik heb zowel Elementor Pro templates geprobeerd, als Wordpress templates, maar ik ben even benieuwd welke jullie allemaal gebruiken en of jullie hier voorbeeldjes van hebben!

Hi Tim! Ik dacht, geef andere helden de kans om aan te geven welk thema ze gebruiken, voordat ik met de zin kom: “wij van WC eend vinden”…

Voor mijn drie Nederlandse affiliate websites gebruik ik het Affiliate Held Thema. Waarom? Is ontwikkeld naar eigen wens, is compact, snel, eenvoudig en ontwikkeld op basis van de nieuwste ontwikkelingen binnen WordPress. De visie achter Affiliate Held is: “voor affiliates, door affiliates”. Anders gezegd: wij maken tools/software wat we zelf intensief gebruiken.

Verder heb ik nog één internationale website waar ik een ander thema voor gebruik. Deze website bestaat al heel lang (voordat het AH thema al bestond). Overzetten naar het AH thema kost veel tijd en nog niet direct nodig. Omzetten naar het AH thema is een doel voor 2024.

Desondanks ben ik wel te spreken over het thema. Bestaat al lang, zitten een goede community achter en is fijn in gebruik. Ik heb het over Flatsome.

Welke thema(s) gebruik jij? Erg nieuwsgierig!

Hi Jari,

Thx voor je antwoord! Ik heb inderdaad ook al even goed gekeken naar jullie ontwikkelde thema, maar voor mijn persoonlijke smaak vind ik het design een beetje ‘simpel’ ogen. Kan altijd nog er een keer mee testen, want er zal ongetwijfeld een hoop zelf aangepast kunnen worden.

Ik gebruik nu vaak Divi (Medical E-commerce thema) -> https://divimedical.aspengrovestudio.com/

Deze neigt alleen iets teveel naar een shop-idee, maar is wel gemakkelijk aan te passen. Daarnaast heb ik ook nog enkele wat simpelere websites, hier gebruik ik vaak als basis Divi met een simpel thema

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

AVADA builder theme… werk ik al jaren mee. Top thema…

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen
Citaat van Tim op 2 januari 2024, 12:00

Hi Jari,

Thx voor je antwoord! Ik heb inderdaad ook al even goed gekeken naar jullie ontwikkelde thema, maar voor mijn persoonlijke smaak vind ik het design een beetje ‘simpel’ ogen. Kan altijd nog er een keer mee testen, want er zal ongetwijfeld een hoop zelf aangepast kunnen worden.

Ik gebruik nu vaak Divi (Medical E-commerce thema) -> https://divimedical.aspengrovestudio.com/

Deze neigt alleen iets teveel naar een shop-idee, maar is wel gemakkelijk aan te passen. Daarnaast heb ik ook nog enkele wat simpelere websites, hier gebruik ik vaak als basis Divi met een simpel thema

@timbunskoeke, inderdaad, je kunt het Affiliate Held Thema naar eigen wens instellen. Alle Affiliate Held websites (affiliateheld.nl, docs.affiliateheld.nl, docs-ai.affiliateheld.nl, etc.) zijn ook gebouwd met ons thema. Wellicht geeft je dat wat meer inzicht in wat je er allemaal mee kan. Mocht je vragen hebben dan weet je ons te vinden!

 

Citaat van maronk op 2 januari 2024, 12:01

AVADA builder theme… werk ik al jaren mee. Top thema…

Een kennis van mij gebruikt dit thema inderdaad ook al geruime tijd. Hoor ik goede verhalen over!

Hi Tim,

Ik was eerdere begonnen met Divi theme van Elegantthemes, maar vond de performance toch wel erg achter lopen ondanks het optimaliseren van de images. Ze zijn met een complete update bezig, een redesign van de bestaande maar dat laat nog even op zich wachten.

Sinds eind vorig jaar heb ik het affiliate held thema aangeschaft en wil daar de komende maand mee gaan beginnen om een nieuwe website te bouwen. Na een kale installatie dus zonder berichten en tunen, etc was de web speed bijzonder hoog en dat zal vast nog wel iets gaan zaken als er meer content in komt te staan. Het is inderdaad een eenvoudig thema, maar voor een affiliate website is eenvoud en snelheid belangrijker dan een gelikte website vol met vertragende toeters en bellen er op.

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Hoi Tim,
Ik gebruik nu het AH thema. Voor andere websites maak ik gebruik van Elementor. De leercurve op Gutenberg is wel groter, er zijn momenten dat ik met een snik om Elementor roep 😉 Erg handig aan het AH thema is dat de mannen een opzet hebben gemaakt om een “eenvoudige” indeling te voeren die je kunt aanpassen zoals je wil, maar de basis is sowieso goed. Voor nu ben ik druk lerende in het thema en ik ga er tot zover vanuit dat er een moment komt dat ik niet elke aanpassing hoef te researchen.

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen