Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Websites updaten naar PHP 8.2.1. foutmelding?

Hey,

Ik ben momenteel al mijn websites aan het overzetten naar de laatste PHP 8.2.1 en heb 2 websites met precies dezelfde plugins behalve 1 heeft Affiliate Held en die geeft constant een foutmelding bij de update naar 8.2.1 terwijl de website zonder Affiliate Held probleemloos naar 8.2.1 gaat.

Kan iemand hier graag naar kijken. 8.0 brengt meer snelheid en veiligheid met zich mee dus wil wel graag updaten.

Aanvullende vraag, als ik hem deactiveer, vervolgens update en weer activeer. Heb ik dan gewoon mijn instellingen nog die ik had ingesteld zoals affiliate producten of moet je dan alles weer opnieuw instellen?

Daarnaast heb ik affiliate held op 23/11/21 aangeschaft en heb in mijn downloads ook alleen versie 1.9.0. Is dat nog de nieuwste of moet ik ergens kijken voor een nieuwere versie ? 😉

Hoi @marchealthy,

Bedankt voor je vragen. Voor de PHP meldingen wil ik graag @dennis vragen om te reageren.

Wat betreft je andere vragen:

  • Bij het tijdelijk deactiveren van de plugin verlies je géén data;
  • Om nieuwe downloads te krijgen kun je het beste binnen je WordPress dashboard navigeren naar: Affiliate Held > Dashboard > Status > Updates geforceerd controleren.

Hoop dat je er wat aan hebt. Ik zit in Maleisië en het is voor mij al midden in de middag. Zodra Dennis weer online is zal hij tijd nemen om je vraag over PHP te beantwoorden 😊.

Succes!

@jari, bedankt voor je reactie! Had hem gedeactiveerd en geüpdatet maar pakt hem nog steeds niet dus vermoed dat de oorzaak ergens anders ligt en gelukkig dan niet in affiliate held 🙂

@dennis, je hoeft niet meer te reageren want ga door even mijn hosting mailen 🙂

Hoi Marc,

Als je het niet erg vind, reageer ik toch nog even. Ik denk dat dit wel waardevol is om in de community te delen zodat anderen dit ook kunnen meelezen.

Ik zie dat PHP 8.2 één van de allernieuwste versies van PHP is. Dit is altijd een beetje “tricky” om direct voor de nieuwste versie te gaan, aangezien er tussen de versies vaak een hoop veranderd en een aantal zaken errors en/of warnings kunnen veroorzaken. Persoonlijk zou ik altijd een paar versies onder de laatste versie zitten, zodat je ontwikkelaars de tijd geeft om hun plugins/thema’s etc compatible te maken. Dit heeft altijd wat tijd nodig om te testen, debuggen en eventuele fouten op te lossen (zo ook bij ons).

Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor PHP 8.0. Ik weet dat Affiliate Held daar prima op draait en dan heb je toch PHP 8+. Toevallig heb ik een paar dagen terug nog een fix gedaan voor een aantal “deprecated” warnings binnen PHP 8.1. Deze fix komt binnenkort uit in een officiele release van de plugin. PHP 8.2 heb ik nog niet mee getest, maar dit zal aan de beurt komen zodra we hier tijd voor hebben. Tot die tijd kun je prima PHP 8.0 gebruiken en kun je al profiteren van verbeterde snelheden.

Verder m.b.t. je screenshots en uitleg over het probleem dat je ervaart, kan ik nog niet met 100% zekerheid stellen dat dit probleem met Affiliate Held te maken heeft. Hiervoor dien je de error logs van je server door te spitten om te kijken waar het probleem (de 500 error) daadwerkelijk vandaan komt. Toch snap ik dat de kans groot is, dat het met Affiliate Held vandoen heeft, maar het is altijd belangrijk om dit met 100% zekerheid te kunnen zeggen voordat we een hoop tijd steken in onderzoek naar de error in onze software, terwijl het achteraf misschien daar niet aan ligt.

Laat gerust weten als je verder nog vragen hebt en anders succes verder met het instellen en testen van PHP! 💪🏻

@dennis, bedankt voor je uitleg! Zo had ik het nog niet bekeken :). Heb nu de website met affiliate held inderdaad op versie 8.0.27 gezet. Rest van mijn websites draait prima op 8.2.1 en hebben geen affiliate held dus dat laat ik even zo denk ik 🙂

Maar het probleem lag inderdaad niet aan affiliate held, daar was ik ook al achter gekomen omdat ik hem had gedeactiveerd en toen een update deed en toen knalde de website er alsnog uit. Maar dankzij de hosting is het nu opgelost.

Ah super, helemaal duidelijk en goed dat het is opgelost 🙂

Dankjewel voor de terugkoppeling en alvast een fijn weekend!

Marc van den brink heeft gereageerd op dit bericht.
Marc van den brink