Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Webhosting Vimexx

Beste Affiliatehelden

Ik heb al meerdere mensen hier op dit forum horen spreken over Vimexx. Zelf gebruik ik ook Vimexx voor het hosten van mijn website. Het pakket dat ik gebruik is Webhosting Nederland Plus €4.49/maand.

Mijn vraag is welk pakket gebruiken jullie? En wanneer is het tijd om te upgraden naar een duurder pakket?

Mijn website zit nu rond de 50 bezoekers per dag. Via de Google search console heb ik de PageSpeed van mijn website getest. Voor desktop is dit goed en heb ik een score van 90. Maar wanneer ik de PageSpeed voor mobiel test, is dit slechts 40. Ik heb al stappen ondernomen via plugins om dit te verbeteren maar het is nog niet goed genoeg.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Heb zelf goeie ervaringen met Vimexx en heb een reseller account waarbij ik kleine pakketjes voor bekenden maak. Over het algemeen prima.

Een upgrade wil niet altijd betekenen dat het sneller gaat, dus daar zou ik mee oppassen. Vaak is een andere hosten dan beter, want je zit toch op shared hosting. En daarbij kun je geluk hebben (op een server met weinig grote sites) of pech (op een server met veel eisende grote sites). Moeilijk te voorspellen.

 

Wat betreft mobiele snelheid: tsja, die is vaak heel erg veel trager. Zorg voor kleine afbeeldingen (gebruik bv Shortpixel, https://shortpixel.com/otp/af/55WHK81297329) zorg voor een correcte weergave voor mobiel: vaak zijn bepaalde leuke elementen voor desktop wel fijn, maar op mobiel juist niet, dus schakel die dan uit. Geen zware plugins gebruiken wellicht, en zoveel mogelijk ‘onzin’ eruit slopen. Zijn allemaal kleine dingen die kunnen helpen.

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en Antoon hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari DohmenAntoon