Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Voorstellen: Inge

Hi all,

Ook ik wil me graag even voorstellen op dit forum, nadat ik vandaag de Affiliate Marketing 101 cursus heb aangeschaft. En natuurlijk meteen begonnen. 😉

Ik heb heel lang als verpleegkundige gewerkt op de afdeling Verloskunde in het ziekenhuis. Een paar jaar geleden de overstap gemaakt naar het onderwijs en werk nu als docent kraamzorg (ZZP). Ontwikkel en geef eigen scholingen. Had echt 0 ervaring wat betreft het maken van e-learnings en nu doe ik dat allemaal zelf (mezelf aangeleerd door veel uit te zoeken op internet). Zelfs mijn eigen website gemaakt. Als ik iets wil, dan bijt ik me erin vast en zorg ik dat het lukt. Klinkt als een goede eigenschap voor Affiliate Marketing. 🙂

Affiliate Marketing lijkt me vooral ontzettend leuk om te doen. Qua niche zit ik uiteraard te denken in de zwangerschapsrichting, maar kom hier nog niet helemaal uit.

Ik hoop veel te leren in deze cursus. Maar denk dat dat wel gaat lukken. 😉

Groetjes,

Inge

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Hoi Inge!

Wat een mooi verhaal. Het klinkt inderdaad dat je jezelf hebt opgeleid tot ondernemer en je vast hebt gebeten in de materie om e.e.a. zelf uit te zoeken op internet. Dat maakt de slagingskans van je affiliate marketing reis alleen maar groter. Nice!

De “baby”, “zwanger” en “mama” niche is een enorm grote niche waar je veel kansen hebt. Mocht je vragen hebben kun je ze altijd stellen in deze groeiende en actieve community.

Heel veel succes, plezier en met deze instelling gaat het je zeker lukken!

Hoi Jari,

Thanks voor je reactie! Mag ik meteen zo brutaal zijn om een vraag te stellen? Ik zou het leuk vinden om een platform te maken voor zwangere vrouwen. Een platform waarop ze informatie kunnen vinden over de zwangerschap (klachten, ontwikkeling foetus, onderzoeken tijdens de zwangerschap, voorbereiding op de bevalling etc.), maar ook bijvoorbeeld praktische voorbereidingen op de komst van de baby (babyuitzet etc. waar ik dan affiliate links kan verwerken). En evt. ook digitale producten. Denk je dat dit te breed is?

Gr. Inge

Hoi Inge,

Welkom in de Affiliate Held community 🙂

“mezelf aangeleerd door veel uit te zoeken op internet” -> dit is een hele belangrijke eigenschap wat je nodig hebt om te kunnen slagen met affiliate marketing. Niet bang om dingen te onderzoeken, uit te proberen, fouten te maken en te leren!

Wat betreft je vraag aan Jari (als ik zo vrij mag zijn om daar ook antwoord op te geven): ik denk dat zwangerschap een prima niche is om in te beginnen. Al hoewel de niche vrij omvangrijk kan zijn, kun je hier zeker mee uit de voeten omdat je klein kunt beginnen.

Probeer de niche op te delen in “subniches” (zoals je zelf eigenlijk al gedaan hebt; klachten, onderzoeken tijdens zwangerschap, uitzet, etc.) en kies één of twee van deze subniches om mee te beginnen. Voorbeeld: schrijf eerst zoveel mogelijk over de subniche “klachten bij zwangerschap” en “onderzoeken tijdens zwangerschap”.

Waarom? Door specifiek te schrijven binnen een aantal subniches van de niche zwangerschap, ga je Google laten zien dat jij dé expert bent in deze subniches en hier veel over weet. Je hebt hierdoor meer kans om sneller gevonden te worden, mits je ook de artikelen goed aan elkaar doorlinkt (“intern linken”, dit leer je in de cursus, no worries!).

Ik wens je veel succes met je eerste affiliate website! 💪🏻

Hoi Dennis,

Dank je wel voor je bericht. Tuurlijk mag je zo vrij zijn om te antwoorden. Alle hulp is welkom. 🙂

Ik snap inderdaad volledig wat je bedoelt met wat je schrijft. Dit was ook precies mijn plan. Maar heel fijn om dat bevestigd te krijgen van een deskundige. 🙂

Nogmaals dank!

Gr. Inge

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Om nog meer bevestiging te geven wil ik ook nog mijn stem laten horen. Ik ben het namelijk volledig eens met @dennis! De interne link strategie is voor een website die net geïndexeerd wordt enorm belangrijk. Wanneer de “crawlers” van zoekmachines je website gaan indexeren kunnen ze een groter gedeelte (liefst je hele site) doorspitten. Kies een specifieke niche, waar je in verschillende categorieën content kunt gaan maken en start met één categorie, voordat je 5 blogs gaat maken die niks met elkaar te maken hebben.

Goed werk en mocht je nog vragen hebben, laat dan zeker van je horen in een eventueel nieuw topic!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Thanks Jari! Fijn om nog een keer die bevestiging te krijgen! Ik ga aan de slag!

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen