Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Verwijderd uit Bing zoekresultaten na gebruik IndexNow plug-in

Mijn website is per direct verwijderd uit de Bing zoekresultaten na het gebruik van de IndexNow Plugin – WordPress plugin | WordPress.org van Microsoft Bing. In Google is mijn website nog steeds succesvol opgenomen.

Hebben jullie deze IndexNow plug-in ook draaien?

Ik heb al contact opgenomen met Bing Webmaster Tools Support Team. Als reactie kreeg ik terug dat mijn website niet zou voldoen aan de gestelde richtlijnen en werd ik verwezen naar een standaard artikel.

Binnen Bing Webmaster Tools kan ik helaas ook geen reden achterhalen. Alles lijkt gewoon goed te staan. Er is niks veranderd behalve dat ik de Wordpress plug-in van IndexNow gebruikt heb.

Inmiddels heb ik de IndexNow plug-in verwijderd en het verholpen door binnen Cloudflare gebruik te maken van Crawler Hints, echter heeft dit tot op heden nog niet het gewenste resultaat gehad voor herindexering in Bing.

Ik gebruik die IndexNow plugin al sinds vorig jaar en ben nog steeds in orde bij Bing, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Ik neem ook aan dat je traffic via Bing enorm laag was? Voor de meeste webmasters is het verlies van Bing eigenlijk helemaal geen verlies.(50 clicks in 3 maanden… wow, thank you microsoft)

 

 

Bedankt voor je reactie. Blij te horen dat bij jou alles wel in orde is. Ik merkte het direct op nadat ik de plug-in geactiveerd had. Alle zoekresultaten waren verwijderd. Ook is er geen enkele historie meer zichtbaar in de Webmaster Tools.

Er zijn meerdere gebruikers met hetzelfde probleem, maar ook hun hebben tot op heden nog geen oplossing gekregen.

Do not use it. It will make your site URL disappear from Bing – [Bing URL Submissions Plugin] Review | WordPress.org

Bij mij speelt het probleem al vanaf april en het Bing Webmaster Tools Support team blijft maar verwijzen naar het document met de richtlijnen. Ze komen niet met voorbeelden waarom mijn website ineens niet meer aan de richtlijnen zou voldoen, zonder hier ooit een bericht over ontvangen te hebben.

Het klopt inderdaad dat vergeleken met Google de resultaten in Bing een heel stuk minder zijn. Wat veel mensen niet weten is dat bijvoorbeeld DuckDuckGo ook gebruik maakt van de zoekresultaten van Bing.

In Bing Webmaster tools staat mijn bron bij IndexNow nu wel op Cloudflare zie ik, ook al gebruik ik de plugin nog steeds.

Ik moet elke dag ook de cache purgen om de prijzen actueel te houden en stuur dan blijkbaar meer dan 1700 pagina’s door naar Bing, ook dat lijkt geen probleem te zijn.

Als je gaat kijken bij “siteverkenner”, zie je daar dan de correcte structuur van je website?

Eventueel kan je bij de siteverkenner ook “indexering aanvragen” gebruiken, misschien helpt dat.

Bij mij staat de bron inderdaad ook op Cloudflare.

In de “Siteverkenner” zie ik de correcte structuur en ook de verschillende pagina’s. Ik heb hier al meerdere malen een “Indexering aangevraagd”, maar het is de vraag hoe snel normaal gesproken zo’n verzoek door Microsoft Bing in behandeling genomen zal worden.

Ook heb ik een sitemap verwijzing ingesteld in zowel Bing Webmaster Tools als in mijn robots.txt

Ik zie dat de hoofdpagina voor het laatst gecrawld is op 7 september

Wanneer ik een URL inspectie uitvoer krijg ik de volgende melding:

De geïnspecteerde URL is bekend bij Bing, maar er zijn enkele problemen die de indexering verhinderen. U wordt aangeraden om de richtlijnen voor Bing-webmaster te volgen om uw kansen op indexering te vergroten.
Wanneer ik in de “Siteverkenner” dan filter op URL’s met richtlijnproblemen dan krijg ik de melding “Geen gegevens beschikbaar”.
Kortom het is zoeken naar een speld in een hooiberg op deze manier

We kunnen 1 ding wel zeggen over Bing: ze blijven consistent fouten maken.

Ik denk dat je idd niet veel meer kan doen dan wachten, geef je anders een update later wanneer er een en ander veranderd is (hopelijk in de vorm van een re-indexering)?

Frank heeft gereageerd op dit bericht.
Frank

Ik hoop zelf ook dat een complete re-indexering de oplossing gaat bieden.

Hopelijk snel duidelijkheid van het Bing Webmaster Support Team. Wordt vervolgd!

Er is wat beweging, echter was deze van korte duur.

Vanuit Microsoft Bing Support komt er helaas geen enkele reactie meer op mijn ticket

@skoepken hierbij nog een kleine update

Eind december begon Bing ineens mijn website weer te indexeren. Nu zie ik echter dat het aantal pagina’s welke geïndexeerd waren flink aan het afnemen is.

Via diversen Support tickets mail contact proberen te krijgen, maar je krijgt in de meeste gevallen een standaard reactie dat de website niet zou voldoen aan de richtlijnen of je hoort niks.

Bing Webmaster Tools

Beste @affiliate_held

Ik heb hetzelfde voor gehad. Nadat ik IndexNow had geïnstalleerd werd ik niet meer getoond op Bing. Uiteindelijk heb ik het gewoon verwijderd en sinds dat het verwijderd is begin ik weer getoond te worden. Ook worden mijn pagina’s nog steeds automatische geïndexeerd zonder de IndexNow plugin.

Frank heeft gereageerd op dit bericht.
Frank

Zoeken

Nieuwste reacties

Hallo!
Cookies
Bot-clicks
Linkbuilding?
Eerste sale!