Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Verschillen in EAN codes bol.com oplossen

Hoi mede helden,

 

Ik ben al enige tijd licht gefrustreerd aan het raken omdat aanbieders op bol.com de EAN codes veranderen door er een of meerdere nullen voor de plaatsen.

Voorbeeld: Bvlgari Splendida Jasmin Noir Eau de Parfum

EAN: 783320822711

EAN bol.com: 0783320822711

Dit zorgt ervoor dat ik in bepaalde gevallen moet kiezen tussen bol of een andere partner terwijl het duidelijk hetzelfde product is.

Is er een oplossing om de EAN code minder strict te maken binnen AH? Of van achter naar voren te controleren en wanneer er een match is, dit toe te voegen?

Hoi Yannick,

Dit is inderdaad een bekend probleem.

Onlangs heb ik dit meer prioriteit gegeven in onze backlog, maar ik kan helaas nog niet beloven wanneer hiervoor een update uitkomt. Ik ga in ieder geval m’n best doen om dit op korte termijn te fixen.

Je hebt verder zeker gelijk, dit is inderdaad vervelend! Hierdoor worden de functionaliteiten van AH niet optimaal benut, dat is uiteraard zonde…

Ik zal dit topic updaten als er meer bekend is vanuit onze kant.

Yannick Schouppe heeft gereageerd op dit bericht.
Yannick Schouppe

Hoi Yannick,

Ik heb mij hier nogmaals in verdiept en de oplossing die ik voor ogen had op korte termijn, heb ik besloten om niet te implementeren.

De beste oplossing is ondersteuning voor meerdere EAN codes per product. Dit is iets wat al langer op onze backlog staat en door meerdere gebruikers is aangevraagd. Dat we hier nog niet aan toegekomen zijn komt omdat hier veel werk achter zit omdat de gehele werking van Affiliate Held opnieuw geanalyseerd moet worden en er op een hoop plekken in de code aanpassingen noodzakelijk zijn. Vervolgens moet dit ook uitvoerig getest worden.

Op dit moment zijn we achter de schermen bezig met een ander groot project binnen Affiliate Held, dat na verwachting niet meer lang op zich laat wachten (ik kan hier helaas nog niet veel over uitweiden). Na de lancering van dit project hebben we weer meer tijd om dit soort zaken zoals support voor meerdere EAN codes product, op te pakken.

De oplossing die je voor nu kunt gebruiken is het toevoegen van handmatige verkopers. Niet de ideale oplossing maar beter dan niets 😉

Bedankt voor je antwoord, maar nu heb je me wel heel nieuwsgierig gemaakt over dat groot project binnen AH, natuurlijk 🙂 Waar zijn die hints?

Ik wacht geduldig af.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Is er al een oplossing voor bovenstaand probleem?

Citaat van Frank op 1 december 2023, 13:40

Is er al een oplossing voor bovenstaand probleem?

Hoi Frank,

Bedankt voor je bericht.

Dit is iets wat steeds opgeschoven wordt vanwege de omvang en impact op de huidige staat van de plugin. Er is helaas nog geen oplossing voor en ik verwacht helaas ook geen verandering op korte termijn. Ik raad je aan handmatig verkopers toe te voegen voor nu.

Citaat van Dennis van de Ven op 1 december 2023, 13:56
Citaat van Frank op 1 december 2023, 13:40

Is er al een oplossing voor bovenstaand probleem?

Hoi Frank,

Bedankt voor je bericht.

Dit is iets wat steeds opgeschoven wordt vanwege de omvang en impact op de huidige staat van de plugin. Er is helaas nog geen oplossing voor en ik verwacht helaas ook geen verandering op korte termijn. Ik raad je aan handmatig verkopers toe te voegen voor nu.

Bedankt voor je reactie, maar met het toevoegen van handmatige verkopers is het niet mogelijk de prijzen automatisch aan te laten passen door het ontbreken van een juiste EAN code.

Hoi Frank,

Bedankt voor je bericht.

Klopt, dat is met handmatig toevoegen van verkopers inderdaad niet mogelijk. Helaas niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar ik heb op dit moment geen andere oplossing voor je.