Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Vermelden affiliate

Wie van jullie vermeld dat je een affiliate website hebt en hoe doe je dat ?

bv. met een tekst: Bovenstaande links zijn affiliate links waarmee we een kleine commissie verdienen

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Yes, niet heel steady. Maar ik doe het. Met daarbij een mooie belofte, om de lezer te binden, en vertrouwen te winnen.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Ohw, dan ben ik wel benieuwd wat je hebt staan en waar?

bv. onder in de footer of bij iedere pagina apart.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

gewoon in het artikel.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Heb je een voorbeeld?

 

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Ik heb een stukje tekst, waarin ik met een paar shortcodes automatisch de pagina titel + het woordenaantal meepak. Als referentie naar; “Kijk eens hoe goed ik mijn best heb gedaan” Verder benoem ik mogelijke voordelen om via (mijn) affiliatelink te kopen. En dat het dus een Win, win, win is voor iedereen. In deze paar regels probeer ik ook vertrouwen te winnen en een voorkeur voor mij te kweken. Ik zeg dat ik mijn best doe voor goede content, en dat ze een reactie achter kunnen laten. Dit alles in minder woorden dat ik hier heb gebruikt. Dankzij mijn niche en aanpak past hierbij een persoonlijke benadering. Ik snap dat dit niet overal het geval kan zijn. Maar, ook in een meer zakelijke niche kun je op zo’n manier voorkeur winnen met wat creativiteit.

Overigens deze shortcodes heb ik ergens van internet geplukt:

function ec_post_word_count()
{
global $post;
//Variable: Additional characters which will be considered as a ‘word’
$char_list = ”; /** MODIFY IF YOU LIKE. Add characters inside the single quotes. **/
//$char_list = ‘0123456789’; /** If you want to count numbers as ‘words’ **/
//$char_list = ‘@&$’; /** If you want count certain symbols as ‘words’ **/
$words = str_word_count(strip_tags($post->post_content), 0, $char_list);
return $words ;
}

add_shortcode (‘wordcount’, ‘ec_post_word_count’);
function page_title_sc( ){
return get_the_title();
}
add_shortcode( ’titel’, ‘page_title_sc’ );

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Dank je wel @wouter
Stuur mij eens een mail dan kunnen we ff verder praten hierover 😉

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hey wouter,

Mag ik vragen waar je die shortcode plaatst en waar je die voor gebruik @wouter ? Snap het niet helemaal.

Om antwoord te geven op jouw Patrick (@pheijmans). Ik heb een goed privacybeleid, algemene voorwaarde en een affiliate disclaimer waarin staat dat de hele website breed affiliate links kan bevatten.

Wel weet ik dat er steeds meer regels komen omtrent social media, web advertisement en affiliate marketing. Dit blog vond ik zelf heel duidelijk over de regels: https://spaans-spaans.com/blog/affiliate-marketing-en-het-reclamerecht/

Het lijkt me dus inderdaad een goed idee om na een x aantal alinea kort te vemelden of achter een affiliate link te vermelden dat het gaat om een affiliate link. Zelf support ik altijd affiliates. Als ik zie dat het een affiliate link is klik ik eigenlijk altijd op. Dit doe ik om mijn “collega’s” te supporten, maar ik merk ook steeds meer een trent van vrienden (die niet bekend zijn met affiliate marketing) op verjaardagen vertellen dat ze steeds vaker herkennen als het gaat om affiliate en gewoon op deze links klikken.

Ik ga er dus inderdaad van uit dat je conversiepercentage stijgt wanneer mensen persoonlijk betrokken worden met jou. Met je eigen naam openbaar bloggen, transparant zijn dat je affiliate bent en extreem goede waarde bieden aan je website bezoekers lijkt me dus de beste optie. Wat denken jullie?

 

 

ja juist, ik wil dit dus ook goed gaan implementeren zodat het duidelijk is.

Wel wat Engels leesvoer:

Affiliate Link Disclosures: How to Stay Compliant and Build Trust

Everything You Need to Know About Affiliate Disclosure

@jari

Ik heb een standaard stukje geschreven dat ik in sommige blogs stop, In dit standaard stukje heb ik deze shortcodes gepakt, zodat het zich op elke pagina aanpast naar het juiste onderwerp.

Bijvoorbeeld niet:

dit artikel bevat affiliatelinks…

Maar,

In dit artikel: “beste hondenbrokken” kun je affiliatelinks vinden… Dit betekent… En met xxx woorden kun jij je vast wel voorstellen dat dit een keigoed verhaal is. …

In dat standaard stukje heb ik dan staan achter de schermen:

In dit artikel: “[titel]” kun je affiliatelinks vinden… Dit betekent… En met [wordcount] woorden kun jij je vast wel voorstellen dat dit een keigoed verhaal is. etc. etc.

Zo gebruik ik dat. … Ook wel een timesaver.

Overigens ik heb ook complete voorwaarden op mijn site, welke ik eens heb gekocht van affiliatevoorwaarden.nl. Product van ervaren affiliate: Maarten en zijn Juristenpartner Milou… Ben even achternamen kwijt.

 

@pheijmans

Ik kan mij goed voorstellen dat je wilt bellen ter verduidelijking/ inspiratie, etc.. Ik moet je zeggen, op dit moment heb ik daar niet echt de ruimte voor. Ik zit midden in de chaos van inpakken en verhuizen. Binnenkort zitten we nog een week op de camping uit te puffen van het ruimwerk.

Daarna zijn we voor onbepaalde tijd op reis met als doel een stuk grond te vinden in de bergen om naar toe te emigreren. Ik voel dus even niet de ruimte.

En ik hoop dat je zo met mijn input ook verder kunt.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen