Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Trage laad snelheid affiliate links

Hee allemaal,

Sinds een aantal dagen merk ik dat mijn affiliate links erg traag laden.
Soms duurt het wel 5 – 10 seconden voordat bijvoorbeeld de link naar een bol.com product is geladen.

Zijn er instellingen in de plugin die ik hiervoor aan kan passen?

Bijvoorbeeld in de volgende blog:

https://heavyweightcali.com/pull-up-bar/

Hoi Nick,

De delay die je ervaart wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat je de “link tracking” functionaliteit gebruikt binnen de plugin. Deze functie zorgt er namelijk voor dat je affiliate links gecloakt worden waarbij er een extra redirect plaatsvind. Dit is noodzakelijk om de nodige data op te kunnen slaan via SQL queries in je database voor de uitgebreide statistieken.

Doordat er dus SQL queries uitgevoerd dienen te worden én een extra redirect plaatsvind, kan het zijn dat je server hier extra tijd voor nodig heeft.

Je kunt proberen om de “link tracking” functionaliteit uit te zetten en te kijken of dit al scheelt in de laadtijd.

Als je toch de “link tracking” functionaliteit wilt gebruiken, kun je overwegen om te kijken of je je webhostingpakket kunt upgraden met meer CPU en RAM, maar helaas kan ik op afstand geen garanties doen dat het hierdoor merkbaar veel sneller wordt.

Kortom, het kost simpelweg tijd om de nodige data op te slaan voor de uitgebreide statistieken functionaliteit. Op mijn eigen sites ervaar ik dat het gem. 5 seconden duurt.

Laat gerust weten of je hier iets mee kunt.

Dag Dennis,

bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!

Ik heb de linktracking uitgezet om de laadtijd te testen en het werkt, de laadtijd is nu nagenoeg nihil.

Toevallig staat er voor dit weekend een hosting wissel op de planning. Dus ik zal de tracking na de wissel weer aanzetten om te kijken hoe de laadtijd dan is.

Fijn weekend gewenst!

 

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Nick,

Dat is toevallig inderdaad.

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten!

Laat gerust wat van je horen als het gelukt is met de overdracht en je tijd hebt gehad om te kunnen testen 🙂

Jij ook een fijn weekend 😎

Nick Verheij heeft gereageerd op dit bericht.
Nick Verheij