Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Tradetracker rapportage vs Affiliate Held

Sinds ik Affilate Held gebruik lijkt er iets geks te gebeuren in mijn Tradetracker rapportage. Wellicht is dit toeval; vanaf 30-11-2022 zie ik in Tradetracker het volgende gebeuren wanneer men een aankoop doet, na geklikt te hebben op een ‘Affiliate Held product’ in mijn blog post (zie screenshot TPs & ATPs).

De commissies worden vervolgens afgewezen. Hier heb ik eerder geen last van gehad toen ik enkel met deeplinks werkte. Wat kan er er aan de hand zijn?””””

Hoi Angela,

Dankjewel dat je deze vraag stelt in de community! Ik zie in je screenshot dat het aantal Touch Points en Touch Points via Attributie behoorlijk zijn gestegen. Het is belangrijk om te zoeken waar dit door komt en of het overal in je TradeTracker account is.

In je screenshot zie ik niet dat de commissies worden afgewezen. Zou je me dit wat meer kunnen toelichten of laten zien hoe je ziet dat ze zijn afgekeurd?

Wat ik alleen zie gebeuren is dat je de commissie dus waarschijnlijk met meerdere mensen deelt, omdat er dus meerdere touch points zijn (meerdere klikken op je links). Het is dus belangrijk om te onderzoeken wat deze touch points zijn en hoe het kan dat er zomaar zo fors stijgt.

Het aantal TP’s en welke dit zijn kun je bekijken door het conversiepad te bekijken. Je opent het conversiepad door de icon aan te klikken die ik met de rode vierkant heb aangegeven op onderstaand screenshot:

Kun je ons laten zien hoe dit er bij jouw voorbeeld eruit ziet? Als dit je niet lukt, zou je zelfs ons toegang geven tot je TT account. Dan kan ik zelf onderzoek doen. Uiteraard mag je deze gegevens sturen via een beveiligde e-mail (alleen als je dit wenst natuurlijk).

In je screenshot zie ik dat alleen bij de campagne van HEMA de TP’s zijn verhoogd. Zijn de TP’s en ATP’s alleen bij HEMA toegenomen of is dat bij al je campagnes?

Hoor graag van je!😊

Hoi Jari, bedankt voor je reactie. Het lijkt alsof Tradetracker op hol is geslagen. Ik heb echt lijsten met toegenomen TP’s en ATP’s bij tot nu toe 3 campagnes. (verschillende blogs en producten)

De TP’s en ATP’s zijn bij 3 campagnes toegenomen. Ze zijn vaak ook identiek, ondanks dat de transacties op verschillende momenten hebben plaatsgevonden. Zie voorbeeld 1 en 2:

Voorbeeld 1””

Voorbeeld 2: heeft identieke TP’s en ATP’s als voorbeeld 1

””

Kruisje betekent dat het is afgewezen. Zie voorbeeld 3 met data vorige maand – identieke TP’s en ATP’s als voorbeeld 1 en 2.

””

Zo heb ik meerdere voorbeelden.

Hoi Angela,

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting. Ik heb het probleem proberen te onderzoeken en ik kan niet reproduceren in mijn eigen omgeving. We snappen dat je een verband zou kunnen zien met Affiliate Held, aangezien dit een nieuw onderdeel is op je site, maar we zien totaal geen verband en kunnen het niet reproduceren en op onze eigen content/blog omgeving.

Je geeft aan dat het bij 3 campagnes gebeurd. Promoot je ook campagnes waarbij dit niet gebeurd? Of zijn die 3 campagnes die enige die je promoot?

Wij promoten ook HEMA (via TradeTracker API) en bij ons worden deze sales niet direct afgekeurd en zijn de meeste touch points alleen via ons (één TP) of via collega blogs (2 TP’s):

””

Wanneer je opeens 200+ Touch Points registreert lijkt het me verstandig je accountmanager of de support medewerker van TradeTracker eens te benaderen. Ik ben ervan overtuigd dat zij je goed op weg kunnen helpen en de technische afdeling kan onderzoeken waardoor dit gebeurt.

We kijken enorm uit naar te horen van je als TradeTracker je heeft kunnen helpen. Als je verder nog vragen hebt, of als je wilt dat ik eens achter de schermen met je meekijk (in je TradeTracker dashboard of je WordPress dashboard) dan kan ik zeker eens meekijken. Wel denk ik dat het goed is om te zeggen dat ik denk dat de eerste en beste stap is dat je contact opneemt met TradeTracker.

 

Hoi Jari, dank voor je reactie. Ik leg het opnieuw neer bij Tradetracker.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Dankjewel! Ik hoor graag van je als we je kunnen helpen 🍀.