Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Timeout bij importeren product feeds

Hi,

Wij hebben een site met 207 geimporteerde producten, die allemaal nog niet gekoppeld zijn aan verkopers. Ik wil deze producten koppelen aan verkopers, en gebruik daarvoor de knop “Gegevens geforceerd ophalen” op de “Modules” pagina. Ik krijg daar echter altijd deze timeout error:

Producten bijgewerkt: 0/270 – uitvoering vroegtijdig beëindigd, ophalen van gegevens is voor 6 minuten of meer inactief geweest (6 minuten 14 seconden)

Het vreemde is dat als ik op de server inlog en de activiteit in de gaten hou tijdens de import(met ‘htop’) dat ik ook geen verhoging in cpu gebruik zie, terwijl ik dat wel zou verwachten tijdens een import met honderden producten. Het lijkt wel of er helemaal niks gebeurd op de achtergrond.

Ik heb al geprobeerd om de timeout (van de import en de php timeout) te verhogen en geupdrade naar een server met meer cpu kracht, maar dat mocht niet baten.

Is het mogelijk om ergens in te zien waar deze import nu precies op vastloopt?

Hoi Jasper,

Bedankt voor je bericht.

Heb je al gekeken onder “Affiliate Held > Dashboard > Status > Foutmeldingen” of er relevante meldingen te zien zijn omtrent dit probleem?

Ook raad ik je aan je error logs op server niveau te bekijken voor indicaties waar het mogelijk misgaat.

Het lijkt er inderdaad op alsof er letterlijk niks gebeurt. Mogelijk wordt dit veroorzaakt door een of ander limiet in je PHP opties (bijv. max_execution_time of memory_limit) óf mogelijk door een niet functionerende WP-cron.

Mocht je willen onderzoeken of je cron jobs wel goed werken, raad ik je aan dit artikel door te nemen: https://docs.affiliateheld.nl/probleemoplossing/data-niet-meer-gesynchroniseerd/.

Laat gerust weten of je hiermee verder kunt.

jasper1200 heeft gereageerd op dit bericht.
jasper1200

Bedankt voor je snelle reactie Dennis, het was inderdaad de cron die niet goed werktte! Na het installeren van de plugin uit de documentatie was vrij snel duidelijk wat nou precies het probleem was, onze site staat nog niet live en daarom hadden we een login aangezet dmv Http basic auth, maar als dat aan staat komt de cron er niet door heen. Zodra ik die login had uitgezet werkt het importeren weer.

Dan heb ik gelijk nog een andere vraag; is het mogelijk om de volgorde van verkopers in te stellen op een globaal niveau? Alle producten zijn nu geimporteerd met bijv. bol.com als eerste en daarna coolblue. Is het mogelijk om in te stellen dat voor alle producten coolblue als verkoper altijd vooraan moet komen te staan?

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi Jasper,

Geen probleem. Goed om te horen dat het probleem is opgelost!

De mogelijkheid die je vraagt i.v.m. globaal instellen van de volgorde van verkopers, is toevallig iets waar ik recent aan gewerkt heb en wat in de volgende update uitgebracht wordt. Komt eraan dus 😉

Jari Dohmen en jasper1200 hebben gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmenjasper1200