Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Specifieke verkopers uitverkochte producten verwijderen

Ik ben echt heel blij met de nieuwste update waardoor verwijderde uitverkochte producten niet meer worden weergegeven!

Alleen nu loop ik tegen het volgende aan. In mijn overzicht met uitverkochte producten staan veel producten die bij een aantal partijen nog wel op voorraad zijn, maar bij andere partijen niet meer.

Een product is bijvoorbeeld nog wel bij Bol.com te koop, maar niet meer bij Amazon.nl. Ik probeer Amazon te verwijderen, maar deze komt steeds weer terug. Nu is het zo dat elke nacht wanneer de gegevens automatisch worden geladen Amazon opnieuw als verkoper bij het product komt te staan, ook al is dit product uitverkocht.

Is er een manier om hier wat aan te doen? Ik weet dat je op blogartikel niveau en voor de gehele site verkopers kunt uitsluiten, maar kan dit ook op productniveau? Dat ik bij een specifiek product kan instellen dat bijvoorbeeld Amazon niet meer wordt ingeladen?

Hoi Ilse,

Wat fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwste update 😊

Voor je vraag zijn er wellicht drie oplossingen. Ik zal ze puntsgewijs benoemen:

  • Verwijder verkoper van product

Deze instelling vind je onder: Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Verkopers > Verkoper niet meer gevonden. Dit is een instelling waarbij je de verkoper automatisch van het product wordt verwijderd als de productdata niet meer gevonden wordt in de actieve koppelingen. Amazon (waar jij een probleem mee hebt) is niet altijd even strict in het verwijderen van de productdata uit de API. Dus ik kan me voorstellen dat de producten dan nog steeds gevonden worden. Desondanks is dit de een instelling die je kunt gebruiken om dit soort fouten te voorkomen.

  • Een andere methode is inderdaad waar je naar vraagt. Je kunt helaas niet op productniveau verkopers uitsluiten, maar wat je wel kan doen is dat je in de shortcode de optie: “Toon specifieke verkopers” kunt gebruiken. Hier kun je per product en dus per shortcode kiezen welke verkopers je wilt tonen. In jouw geval vul je dus alle verkopers in en dus géén Amazon.nl.

  • Mijn derde antwoord is meer een persoonlijke ervaring. Zelf heb ik ook dit soort ervaringen gehad met Amazon. Amazon gaat gewoon anders om met data en daar moeten we omheen werken. Helaas voor Amazon.nl heb ik daarom de keuze gemaakt deze niet meer aan te bieden op mijn website. Dit heeft ervoor gezorgd dat er veel meer kliks naar bol.com kwamen en heeft ook mijn omzet drastisch doen stijgen. Kortom: het compleet verwijderen van Amazon is in dit opzicht dus ook nog een keuze.

Hoop dat je hier wat mee kunt en hoor graag van je wanneer je nog vragen hebt!

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi Jari,

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik ga eens een tijdje testen met optie 1 en nadenken over optie 3!

Het probleem met ingeladen producten die niet op voorraad zijn doet zich bij mij trouwens net zo goed voor bij Bol.com als Amazon, maar bij Amazon heb ik maar enkele producten die het heel goed doen. Dus voor het overzicht is het misschien gewoon handiger Amazon te verwijderen en een aantal Amazon producten handmatig toe te voegen 🙂

Nogmaals bedankt!

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen