Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Slider

Hallo allemaal,
Wanneer je in het thema de slider gebruikt staat het standaard aantal kolommen op 2. Wanneer je dat naar 3 zet, dus 3 zichtbaar in beeld, dan maakt de slider de kolommen smaller waardoor de inhoud niet meer goed weergegeven wordt. Waar kan ik de kolombreedte aanpassen? Want de kolombreedte is sowieso erg smal voor weergave van bijvoorbeeld een blog, ook bij weergave van 2. Zover ik weet heb ik nu alle menu opties geprobeerd, zonder succes.

De slider gaat na twee keer verplaatst te zijn de grootte van de inhoud zelf aanpassen. In mijn geval staan er blogs in de slider, die dan opeens veel groter verschijnen en wanneer de slider verder gaat schiet het na 2 seconden terug in de oorspronkelijke kolom.
Is dat iets wat ik heb gedaan of gewoon een glitch in het thema?

Hoi Rik,

Bedankt voor je bericht en uitleg.

Zou je de betreffende pagina met ons kunnen delen zodat ik kan zien wat je bedoeld?

Ik hoor graag van je.

https://alleskat.nl/ En dan ff rustig wachten op het sliden 😉

Hoi Rik,

Bedankt voor het delen.

Zoals ik het kan beoordelen vanuit de broncode van je website, heb je volgens mij een slider in een slider gemaakt. Hierdoor gaat het inderdaad raar uitzien.

Wist je dat het “berichten” blok van het Affiliate Held Thema een mogelijkheid heeft tot het instellen van een slider/carousel? Daarmee heb je direct het juiste en gewenste effect. Hier hoef je dus geen apart “slider” blok voor te gebruiken.

  1. Plaats enkel een “berichten” blok (van het AH thema) op je pagina
  2. Ga naar blokinstellingen
  3. Ga naar het tabje “instellingen”
  4. Scroll naar onder tot je de optie “carousel” ziet en vink deze aan

Vervolgens heb je een slider van je berichten, zonder dat je het “slider” blok hebt hoeven te gebruiken.

Wil je toch het slider blok gebruiken en individuele berichten per kolom erin plaatsen? Dan dien je in elke kolom waar je het “berichten” blok gebruikt, niet de slider functionaliteit van het “berichten” blok aan te zetten, anders krijg je dus een slider in een slider.

Laat gerust weten of je zo verder kunt!

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Dennis,
Dank voor je reactie, ik heb ze nu beide erop gezet. En idd werkt die manier ook prima. Maar ik wil toch meer controle over welke berichten er te zien zijn, dus ik ga ook verder met de slider. Daar staat de carousel overigens uit bij alle berichten. En de structuur is container-kolom-bericht, dus waar zou de dubbele slider vandaan kunnen komen vraag ik me af.

Hoi Rik,

In het “berichten” blok kun je onder “instellingen” ook de optie “insluiten” vinden. Zie onderstaande screenshot. Daarmee kun je specifieke berichten selecteren die je wilt tonen. Zo krijg je meer controle over de zichtbaarheid.

Als je toch graag via de slider blok werkt, is dat natuurlijk ook prima. Ik ben er nog even in gedoken en er speelt inderdaad een klein foutje op. Goed gevonden, thanks! 😉

Ik heb zojuist een nieuwe beta versie van het Affiliate Held Thema uitgebracht (1.1.5-beta2) waarin dit probleem wordt opgelost (berichten blok binnen een slider blok zorgt voor een slider-in-een-slider).

Helaas kan ik op dit moment nog geen officiele versie uitbrengen, aangezien we altijd meerdere zaken tegelijk meenemen in een release. Maar je kunt de beta versie gebruiken tot die tijd of gebruik maken van het berichten blok i.c.m. de “insluiten” optie.

Laat gerust weten of je zo verder kunt.

Rik Buiting heeft gereageerd op dit bericht.
Rik Buiting