Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Shortcode voor aantal sales

Hi,

Ik wil graag mijn verkopen laten zien, hetzelfde als jullie dat doen:

Al 495 websites gingen jou voor. Is die van jou de volgende? 🙌🏼

Hoe doe je dit? Op deze manier?

Ik maak gebruik van WooCommerce.

Dank!

Hoi Gijs,

We maken gebruik van Easy Digital Downloads om onze bestellingen te verwerken. Dat gaat dus net wat anders dan het voorbeeld dat je stuurt voor WooCommerce.

Ik heb even gekeken naar de link maar ik weet niet of dit is wat je wilt. De link die je stuurt laat namelijk het aantal verkopen per product zien op de productpagina (niet het totale aantal verkopen van je gehele shop). Maar als dat is wat je wilt (per product), dan kun je die code inderdaad prima gebruiken. Het is alleen geen shortcode. Met die code wordt er ingehaakt op de WooCommerce template waarbij het aantal sales automatisch zonder shortcode in de productpagina-template wordt geïnjecteerd.

Als je echt een shortcode wilt maken, dan zul je deze functie moeten gaan gebruiken: https://developer.wordpress.org/reference/functions/add_shortcode/.

Zorg in ieder geval dat als je aanpassingen gaat maken in de code, je recente backups hebt van je site voordat er onverhoopt wat fout gaat.

Gijs heeft gereageerd op dit bericht.
Gijs

Hi,

Bedankt voor je antwoord, ik ga het eens verder onderzoeken!

Vanwaar de keuze voor Easy Digital Downloads? Maakt dit programma automatisch licentiecodes aan oid?

EDD is inderdaad speciaal gebouwd voor de verkoop van digitale producten waarbij ze ook verschillende add-ons hebben zoals het aanmaken/beheren van licentiecodes.

WooCommerce is meer gericht op verkoop van fysieke producten. Al kun je hier ook zeker het een en ander mee bereiken voor digitale producten.