Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Product zoeken via Tradetracker

Goedemorgen,

Vraagje: is het ook mogelijk om met de plugin gerichter een product te zoeken via Tradetracker? Ik heb namelijk meerdere campagnes bij Tradetracker en een EAN code is er meestal niet. Als ik dan op een product (kamerplant in mijn geval) zoek krijg ik teveel opties en komen een aantal campagnes niet in het rijtje. Ik heb hem al op 100 producten staan. Het zou makkelijk zijn als ik bij Tradetracker ook apart de campagne kan selecteren en dan het product zoeken bij deze campagne. Wie heeft tips?

Hoi Joanike,

Bedankt voor je bericht en welkom in de community! 🙂

Het is helaas niet mogelijk om apart campagnes te selecteren die je wilt tonen in de zoekresultaten.

Wat kan werken is om in de EAN code zoeker, niet te zoeken op naam of EAN code, maar op productartikelnummer. Een productartikelnummer is uniek voor de webwinkel zelf, waardoor je het product van enkel die specifieke webwinkel kan tonen. Het productartikelnummer vind je vaak op de website van de webwinkel zelf.

Verder zou ik proberen om zeer specifiek te zoeken. Gebruik de exacte titel of een deel van de productbeschrijving van de specifieke webwinkel waarvan je het product wilt terugvinden in de EAN code zoeker.

Laat gerust weten of je hier iets mee kunt, of als je verder nog vragen hebt.

Hoi Dennis,

Dank voor je snelle reactie!

Dat is idd ook een idee om op artikelnummer te zoeken, alleen staan die bij kamerplanten er vaak niet bij.😒 Het valt mij ook op dat hij maar 1 zoekwoord pakt, klopt dat? Ik zoek dan bijvoorbeeld een Alocasia zebrina, maar dan pakt hij alle Alocasia soorten die er zijn. Het helpt wel als ik dan alleen op zebrina zoek. Maar kan je meerdere zoekwoorden gebruiken om specifieker te zoeken?

Hoi @joanike,

Met de EAN zoekfunctie kun je inderdaad meerdere zoekwoorden gebruiken. Aangezien er veel data is in de feeds moet je zo specifiek mogelijk zoeken. De tip die Dennis geeft over de exacte titel gebruiken werkt in de meeste gevallen het beste.

Graag wil ik nog een aanvulling doen op @dennis. Als je producten via de EAN zoekfunctie niet kan vinden kan je altijd nog de productfeed van de specifieke campagne genereren via TradeTracker zelf.

Dit doe je als volgt. Navigeer binnen TradeTracker > Promotiemateriaal > Productfeeds > Standaardfeeds

Vervolgens zoek je de specifieke campagne > scroll je naar rechts en klik je op “URL genereren”:

Je komt op een pagina waar je de productfeed URL kan genereren. Selecteer de juiste instellingen en genereer de URL. Deze URL plak je in de adresbalk van je browser. Hierdoor wordt de productfeed naar je computer gedownload. Deze productfeed is nu te openen via bijvoorbeeld Excel of Apple Numbers. Je kunt nu de zoekfunctie binnen deze productfeed gebruiken om wel te zoeken op titel. Grote kans dat je het specifieke product nu wel beter vindt.

Hoor graag of je hier iets mee kan en uiteraard of je nog andere vragen hebt 😊.

Succes!

 

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hoi Jari,

Dank voor je aanvulling! Met de productfeeds was ik bekend. Vreemd genoeg staan er bij de campagnes die ik gebruik geen duidelijke EAN nummers.

Maar ik heb het nog even met de SKU nummers geprobeerd en dat werkt ook! Dus op deze manier kan ik ook nog zoeken! Thanks!

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Joanike,

Die EAN nummers zien er zo uit vanwege Excel. Niet omdat ze zo ingevoerd zijn.

Excel ziet namelijk een hoop nummers in een kolom en maakt er daarom een “afgekort” nummer van.

Als je twee keer klikt op een EAN code, dan zie je de hele EAN code verschijnen. Ook als je de EAN code kopieert en ergens anders plakt, ziet deze er normaal uit (zonder E+12).

Goed dat het lukt om met de SKU’s de juiste producten te vinden 🙂

Weer wat geleerd! Thanks voor de tip Dennis!

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Hoe kan je zoeken, dat de zoekmachine daadwerkelijk zoekt wat je intikt? Is daar een truc voor? Als ik een specifiek product zoekt, vind ik vaak van alles, maar niet het product. Ik zoek bijv een 4 zits slaapbank uitklapbaar Profile. Het maakt niet uit of ik het volledig intik, of een deel, ik vind hem niet. Zoek ik bijv slaapbank profile, dan krijg ik een paar resultaten, wel van zelfde bedrijf, maar andere slaapbanken. Het lukt me niet om de gewenste slaapbank te zoeken.

Hoi Martijn,

Welkom in de community!

De zoekfunctionaliteit van de EAN code zoeker, maakt gebruik van de ingebouwde zoekfunctie van WordPress. Helaas is dit niet echt een “sterke” zoeker, omdat deze niet goed om lijkt te kunnen gaan met meerdere zoekwoorden tegelijk. Het is in die zin geen Google die direct begrijpt wat je bedoeld.

Hierboven in dit artikel kun je teruglezen wat je kunt doen om producten wél te kunnen vinden. Zo dien je zeer specifieke data te gebruiken (zoals bijv. productartikelnummers, SKU’s of delen van producttitels of -beschrijvingen) om gericht producten te kunnen zoeken.

De EAN code zoeker is in die zin niet een “ontdek” of “inspiratie” tool, maar een tool om van producten die je reeds gekozen hebt om te promoten, de bijbehorende EAN code te vinden. Gericht zoeken is daarom een must.

We kunnen overwegen of we in de toekomst de zoekfunctionaliteit kunnen verbeteren, maar op dit moment liggen onze prioriteiten bij andere nieuwe ontwikkelingen/werkzaamheden.

Hopelijk kun je hier iets mee! 🙂

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi Dennis, ik heb de eerder uitgelegde methode gebruikt en dat werkt. Als je hem direct kan vinden met zoeken, zou natuurlijk handig zijn, maar bij mij vindt de zoekmachine niks, ook niet als je het exacte productnaam intikt. Maar we blijven proberen en anders op de andere manier.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven