Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Product niet vindbaar

Hoi,

https://www.bol.com/nl/nl/p/msi-gf63-thin-11uc-875nl-gaming-laptop-15-6-inch-144hz/9300000093301643/?bltgh=gzBEcasB2twRzm-2i3pCHA.2.3.ProductImage

Dit product is wel op voorraad bij bol, als ik hem in affiliateheld opzoek zie ik hem ook, maar als ik hem wil ophalen dan werkt dit niet. Het is alleen bij dit product, want andere producten heeft hij wel gewoon goed gedaan. Ik heb een screenshot hieronder toegevoegd.

Hoi Andre,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb dit zojuist nagelopen op mijn lokale omgeving en hier werkt dit zoals het zou moeten.

Zou je het wellicht nog eens kunnen proberen? Misschien dat er tijdelijk iets niet goed ging in de API connectie.

Ja nu doet hij het wel weer. Alleen wel raar dat hij de andere 8 producten gisteren wel gevonden heeft die ik toentertijd had toegevoegd.

Vreemd inderdaad, denk een tijdelijk communicatie probleem.

Goed dat het nu weer werkt 🙂 succes verder!

Ik heb dit ook al verschillende keren gehad, dan maak ik een lijst van 10 producten en 8 komen er netjes in en 2 niet. Dan staat er geen leverancier bij en dan wordt het product ook niet getoond in mijn lijst. Heb ik in de afgelopen weken meerdere keren gehad en daarvoor had ik het nooit.

Hoi Liesbeth,

Ik denk het probleem wat je ervaart, mogelijk niet zozeer met het ophalen van de productdata te maken heeft, maar meer dat de producten nog even tijd nodig hebben om gekoppeld/opgeslagen worden aan je berichten of pagina’s.

Dit heeft ermee te maken dat bij het opslaan van een pagina/bericht, de nodige tijd vereist is om alle producten correct te weergeven op je website. Zo zie je nadat je op “opslaan” hebt geklikt bij een bericht of pagina, altijd de melding “sluit deze pagina nog niet”.

Pas zodra je de melding krijgt dat de velden “succesvol” zijn opgeslagen, dien je je website aan de voorkant opnieuw te herladen en zie je vervolgens dat alle producten correct worden weergeven in de lijst die je gemaakt hebt.

Als je dit te snel doet (te snel de pagina ververst), dan kan het zijn dat de pagina nog bezig is met de producten op te slaan en dat sommige producten inderdaad nog niet zichtbaar zijn.

Als je het toch hebt over het stukje productdata ophalen op basis van EAN code, dan kan het inderdaad zijn dat je af en toe tegen een communicatiefout op loopt. Dit kan bijv. liggen aan een onstabiele verbinding of een tijdelijk slechte bereikbaarheid van de bol.com API (of de API die je in dat geval gebruikt).