Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

problemen hosting

Hey hey,

Afgelopen dagen ondervind ik problemen met mijn website dat de verbinding verbroken wordt tijden het bewerken van producten. Ik ben op internet aan het zoeken geweest naar oplossingen maar ik kan er niet uitkomen. Webhost (strato) reageert niet op de mails.

Nu zit ik er aan te denken om mijn website te verhuizen naar Versio. Ik heb hier al een pakket met een website en er kan er nog 1 bij. is dit slim om te doen? En hoe werkt een website verhuizing?

Hier een aantal foto’s van het probleem.

 

Ik hoor vaak veel klachten over Strato. Het lijkt erop dat je website momenteel niet tot zeer slecht bereikbaar is.

Er is een stappenplan te vinden op de website van Strato: Hoe kun je een WordPress site verhuizen? | STRATO

Ikzelf heb destijds mijn Wordpress website verhuisd via Installatron. Dit kon ik doen vanuit mijn DirectAdmin paneel.

Hoi Albert,

De melding “verbinding verbroken” heeft eerder te maken met je eigen internetverbinding, dan dat het te maken heeft met je website/webhoster. Ik raad je aan om te kijken hoe stabiel je internetverbinding is, door eens een speedtest uit te voeren.

De error m.b.t. de proxy zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel, nooit eerder gezien.

M.b.t. een verhuizing kun je gebruik maken van een plugin als All-in-One WP Migration. Verder bieden veel hosters vaak een gratis verhuisservice aan, waar je eventueel ook gebruik van zou kunnen maken om je website te verhuizen. Hoe dan ook, als je zelf je website gaat verhuizen, zorg dat je je in ieder geval even goed inleest en beschikt over een recente backup van je bestanden, database en eventueel mailinboxen.

Persoonlijk heb ik niet echt goede ervaring met Versio qua hosting (en van anderen hoor ik hier ook niet veel goeds over). Als je wilt verhuizen, raad ik je aan te kijken naar webhosters zoals Vimexx, TransIP, Cloud86 of Antagonist.

Frank en albert hebben gereageerd op dit bericht.
Frankalbert

dank voor de snelle antwoorden,

@dennis ik heb zelf nog een website op versio runnen en daar heb ik zelden problemen mee. klantenservice is wel slecht.

kwa internetverbinding ik heb het niet getest, maar het is wel raar dat ik er bij versio geen last van heb enkel bij strato.

ik zal de verhuisservice eens bekijken hoe dat werkt.

nogmaals dank voor de snelle antwoorden.

 

Dennis van de Ven en Frank hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenFrank

Dat is inderdaad wel vreemd, dat je geen verbindingsproblemen hebt bij Versio. Wellicht dan inderdaad het proberen waard om eerst naar hun te verhuizen aangezien je daar al hosting hebt. Mocht dat alsnog niks zijn, dan kun je altijd nog naar een andere partij kiezen.

Succes!

albert heeft gereageerd op dit bericht.
albert