Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Niet alle producten zichtbaar

Hoe kan het dat als ik een bepaald product heb gevonden en deze in een bepaalde winkel online te vinden is deze niet wordt ingeladen? Wel Bol, maar niet een andere winkel.

Doe ik dan iets verkeerd?

Hoi Xenia,

Bedankt voor je bericht en welkom in de Affiliate Held Community.

Ik zie dat je ons ook een aantal keer gemaild hebt. Vind je het goed als we één communicatiekanaal aanhouden en ik hier al je vragen beantwoord? Dat werkt wat makkelijker en dan kunnen andere helden hier ook iets van opsteken 🙂

  • Waarom niet alle verkopers die je verwacht te zien, zichtbaar zijn bij een product: Affiliate Held werkt op basis van EAN codes om verkopers te koppelen aan een product. Het kan zo zijn dat sommige verkopers wellicht geen EAN codes hebben doorgegeven in hun datafeeds, waardoor Affiliate Held de verkopers niet kan koppelen. Om dit te onderzoeken dien je te kijken naar de betreffende verkoper waarvan je denkt dat deze ontbreekt in een bepaald product. In de mail geef je bijvoorbeeld aan dat “Bever” ontbreekt. Het is zaak om te gaan nalopen of “Bever” voor het product dat je graag wilt tonen op je website, de betreffende EAN code heeft ingevuld en of deze ook overeenkomt met die van bol.com. Enkel als deze overeenkomt, kan dit product gekoppeld worden met zowel de bol.com als Bever verkoper. Bever werkt in dit geval via het AWIN affiliate netwerk waarbij je werkt met productfeeds. Je dient hierdoor de productfeed van Bever even naar je pc/laptop te downloaden (zie hier hoe je dit doet: https://docs.affiliateheld.nl/veelgestelde-vragen/hoe-download-je-een-productfeed/) en vervolgens de productfeed te openen. Zoek vervolgens naar het product en kijk of hier een EAN code te vinden is en of deze overeenkomt met de EAN code van bol.com. Als dit niet overeenkomt of de EAN code ontbreekt, dan kan Bever inderdaad niet gekoppeld worden aan het betreffende product.
  • Je geeft in de mail aan dat het koppelen met Tradedoubler nog niet werkt: om Tradedoubler succesvol te kunnen koppelen is het belangrijk dat je aan alle voorwaarden voldoet zoals beschreven in ons documentatie artikel (zie: https://docs.affiliateheld.nl/api-koppelingen/koppelen-met-tradedoubler/). Weet je zeker dat je media is goedgekeurd en dat je geaccepteerd bent voor de betreffende campagne die je wilt inladen via Tradedoubler? Als dat het geval is en de verbinding nog steeds niet werkt, zou je dan eens kunnen kijken onder “Affiliate Held > Dashboard > Status > Foutmeldingen” in de plugin, of je daar foutmeldingen ziet staan die te maken hebben met Tradedoubler? Eventueel kun je ons per mail ook je Tradedoubler API gegevens doorsturen zodat we deze voor je kunnen testen op onze eigen omgeving.

Verder fijn om te lezen in je mail dat het gelukt is om de eerste affiliate producten in je blog live te zetten. Dit ziet er goed uit! Good job 💪🏻

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Dag Dennis,

 

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Zie inderdaad een foutmelding staan [9 maart 2024 – 12:46] Class: Affiliate_Hero_Admin_API_Networks_Tradedoubler – Function: search_products_in_network – Type: connection failed – Message: error code 400

Ik zal mijn api gegevens even naar je mailen.

Ik ga even op onderzoek uit tussen de EAN codes

Fijne zondag!

 

Hoi Xenia,

Bedankt voor het toesturen van je Tradedoubler API gegevens.

Ik heb deze zojuist getest op mijn lokale omgeving en dit werkt bij mij naar behoren. De API wordt succesvol verbonden. Kortom, er lijkt niks mis met je API gegevens of met de Affiliate Held plugin.

Ik vermoed dat er iets anders misgaat binnen jouw webhostingpakket, waardoor de verbinding belemmerd wordt.

Zou je je PHP error logs kunnen delen (je mag deze ook per e-mail toesturen)? Mocht je niet weten waar je deze logs kunt vinden, dan kun je het beste hiervoor je webhoster raadplegen.

Het is belangrijk om even in deze logs te gaan kijken of er andere fouten zich voordoen.

Ik hoor graag van je.

Hoihoi,

 

Ik heb de PHP gegevens gedeeld via de mail.

Zojuist omdat hij het bij jullie wel doet een nieuwe feednaam aan gemaakt en de andere verwijderd en nu staat hij op verbonden.

Hopelijk blijft hij het nu doen!

Dank je wel in ieder geval

Citaat van Xenia Theloosen op 12 maart 2024, 10:34

Hoihoi,

 

Ik heb de PHP gegevens gedeeld via de mail.

Zojuist omdat hij het bij jullie wel doet een nieuwe feednaam aan gemaakt en de andere verwijderd en nu staat hij op verbonden.

Hopelijk blijft hij het nu doen!

Dank je wel in ieder geval

Hoi Xenia,

Fijn om te horen dat het nu lijkt te werken!

Succes verder 🙂