Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Mogelijkheden Affiliateheld bij een site met campings en reizen

Goedemorgen!

Ik ben momenteel aan het oriënteren of deze plugin iets voor mij kan betekenen (ik hoop het wel). Ik ben bezig met het opzetten van een website waarop campings in Luxemburg kunnen worden vergeleken. Op faciliteiten, ligging, regio, doelgroep, kindvriendelijkheid, etc.

Nu loop ik er tegenaan dat er natuurlijk meerdere aanbieders zijn waar men kan boeken (tui, vansoleil, allcamps en ga maar even door). Graag zou ik een overzicht met actuele vanaf prijzen voor een bepaalde camping plaatsen. Zoals hier gedaan is bijvoorbeeld: https://www.charmecamping.nl/land/luxemburg/#list

Nu kan ik niet helemaal vinden of vakanties ook producten zijn en dus een ean code hebben en of de vanafprijzen dus automatisch geupdate kunnen worden in het overzicht. Ik voeg de vakanties op mijn site toe in woocommerce, maar ik ben vrij handig dus ik kan het woocommerce standaardsysteem wel vervangen, zodat er een prijsoverzicht geplaatst gaat worden ipv 1 prijs.

Concreet: hebben jullie ervaring hiermee? Ik zou graag willen checken voordat ik de plugin koop of het daadwerkelijk mogelijk is om automatisch verschillende aanbieders toe te voegen. Ik kan zo niet zien of een aanbieder een productfeed heeft (mijn site is nog in opbouw en live en dus nog niet goedgekeurd voor een programma. Ik zou natuurlijk kunnen wachten tot ik goedgekeurd ben, maar ik ben nu bezig met het ontwikkelen van de layout van de site, dus ik onderzoek de mogelijkheden nu alvast ;). Wellicht is er hier iemand die hier ervaring in heeft!

2e advanced vraag.. nog liever heb ik dat mensen op mijn site hun vertrek en aankomstdatum invullen en dat de beschikbaarheid en prijs gesynchroniseerd wordt met de aanbieder. Zoals vliegtickets.nl bijvoorbeeld. Ik denk alleen dat dit wellicht wel erg lastig wordt😆, maar vragen kan altijd…

Alvast bedankt!

Hoi Lisanne,

Bedankt voor je vraag m.b.t. de Affiliate Held plugin.

Helaas is het niet mogelijk om reizen, vakanties, hotels, campings, etc in te laden met de plugin. De plugin is enkel en alleen bedoeld voor producten met EAN codes.

Eventueel kun je ook handmatig producten toevoegen in de plugin zonder EAN codes, maar dat is niet de kracht van de plugin. De kracht zit ‘m erin dat de plugin op basis van de EAN code van een product, automatisch vergelijkbare producten van andere aanbieders kan vinden en ze hierdoor met elkaar kan vergelijken.

Aangezien reizen, vakanties, hotels, campings, etc. geen dergelijk EAN code hebben, of een andere “unique identifier” is het niet mogelijk om deze op dezelfde manier te vergelijken zoals we dat met producten doen.

Zover ik weet zijn er nauwelijks tools verkrijgbaar die dit voor jou kunnen realiseren (als iemand uiteraard wel een dergelijke tool weet, zeker even laten weten in dit topic!). Kijkend naar het voorbeeld dat je noemt van “charmecamping.nl”, heb ik in de broncode van de website geneusd en kom ik tot de conclusie dat ze dit waarschijnlijk zelf gebouwd/geprogrammeerd hebben (wellicht zou je hun eventueel kunnen benaderen met de vraag hoe zit dit gemaakt hebben? ik zie namelijk wel dat ze gebruik maken van WordPress).

Eventueel zou je ook nog een developer (webontwikkelaar) kunnen benaderen om ook een dergelijk systeem custom te laten bouwen voor je. Let wel op dat hier dan wel de nodige kosten aan verbonden zitten.

Helaas kunnen we je hier verder niet mee helpen. Wellicht dat je nog iets met deze zoekopdracht in Google kunt: https://www.google.com/search?q=hotel+comparison+script.

Laat gerust weten als je verder nog vragen hebt 🙂