Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Meta Tag Robots

Hoi allemaal

ik denk dat ik mijn vraag hier in het goede onderwerp zet.
Ik denk dat de vraag ook op dit platform thuis hoort omdat ik het gevoel heb dat het aantal pagina’s gekoppeld wordt aan producten.

Ik heb het volgende probleem, UBersuggest geeft aan dat ik 696 pagina’s heb die geblokkeerd worden door een zoekmachine. Ik heb 21 pagina’s op mijn website en 130 producten. Geen idee hoe die aan het getal 696 komt. Maar het probleem (en de oplossing) wordt weergegeven. Ik kom er echter niet echt uit. Heeft dit iets te maken met het koppelen van je API instellingen?

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Hoi Rik,

Ik denk dat het zaak is om erachter te komen om welke 600+ links het precies gaat. Wellicht kun je op de knop “naar CSV exporteren” klikken om inzicht te krijgen in de URL’s?

Zeker,

Ik heb even een uitdraai gemaakt.
Het betreft ongeveer alle affiliate links en links die ik ooit op mijn site heb gehad.

Daarnaast hebben ook al mijn pagina’s met: ?noamp=mobile een probleem.

Dat laatste heeft geen betrekking op affiliathelden denk ik.
Het andere wel. Dat zijn toch 462 links (heb de site even opnieuw laten Crawlen)

Ik denk dat je de affiliate links bedoelt die “gecloakt” zijn door Affiliate Held. Oftewel de links die “ah-redirect” bevatten in de URL (dat gebeurt als je de “link tracking” functie aanzet binnen de plugin voor de uitgebreide statistieken).

Helaas denken SEO tools vervolgens dat het pagina’s zijn, maar die links zijn enkel redirects naar de betreffende verkoper van het product (maar omdat ze je eigen domeinnaam bevatten, denken SEO tools dat het pagina’s zijn).

Je kunt dit dus gewoon negeren en zien als een “false-positieve” van de SEO tool. Dit heeft verder ook geen invloed op je rankings aangezien de links met “ah-redirect” helemaal geen pagina’s zijn en ook niet geindexeerd/gevonden worden door Google.

Jari Dohmen, Rik Santegoets en Nunzio hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenRik SantegoetsNunzio

Hi Dennis,

Dit dacht ik eerlijk gezegd ook al.
Google heeft mijn site ook gewoon geïndexeerd.

Verder blokt de SEO tool ook nog pagina’s met Mobile functies, maar dit heeft totaal niets met Affiliatehelden te maken.

Bedankt weer 🙂

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven