Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Meekijken op mijn website

Goedenavond allemaal.
Ik zou graag wat feedback over mijn site willen ontvangen.
Voor mijn gevoel is het meeste wel goed, maar ergens in mijn achterhoofd blijft het knagen dat ik iets vergeet of over het hoofd zie.

Ik ben pas sinds begin Maart echt bezig met bloggen en ben benieuwd hoe leesbaar jullie het vinden en wat ik anders zou kunnen/moeten doen zodat ik het kan verbeteren.

http://www.momvibes.nl

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Bianca

Hi Bianca,

Wat goed dat je om feedback vraagt. We krijgen heel veel vragen of we feedback willen geven. Doe ik graag, maar wat er daarbij altijd gebeurd is dat mensen vragen: “Mag ik feedback”. Dit is niks persoonlijks tegenover jou. Zoals ik al zei, ik help je graag! Maar ik stel dan wel meteen de vraag: “Waar wil je precies feedback op?”, “Waar ben je precies onzeker over en waar wil je dat ik specifiek nog eens naar kijk”?

Algemeen feedback geven kan wel en dat ga ik nu ook doen, maar toch heb je kans op diepgaandere feedback als je in de toekomst wat specifiekere vragen gaat stellen. Hoop dat je er wat aan hebt en dat je mijn kritische tonen niet op gaat vatten als te persoonlijk. Ik bekijk dagelijks tientallen websites en deze is daar een van.

  • Op de homepage heb je bovenaan twee banners. Eén van bol en eentje van “oranje artikelen”. Geen idee of je hier resultaten mee hebt, maar dit is echt waar ik niet achter sta. Dit soort “display banners” zou ikzelf nooit op klikken en ook nooit plaatsen op mijn eigen website. Ik vind het eerder afleiden en een negatief beeld geven over je website dan dat je er voordeel uit haalt.
  • Er is een functie binnen de Affiliate Held plugin waarbij je de productafbeelding kan mengen met de achtergrond. Deze instelling vind je via: Affiliate Held > Styling > Affiliate Producten > Afbeeldingen > Activeer afbeelding mengen met achtergrond. Advies: zet dit aan, ziet er net wat mooier uit.

  • Je gebruikt op je website de kleuren blauw en paars. De header is bijvoorbeeld blauw en je gebruikt een paarse schaduw. Nu is styling niet super belangrijk en leer je in de AM101 dat je vooral in moet zetten op content genereren, maar toch vind IK (mijn mening; dus geen waarheid) dat die kleurcombinatie niet werkt. Ik probeer altijd eerlijk te zijn en ik vind de kleurcombi dus niet heel mooi. Niks persoonlijks, maar je kan altijd proberen deze website te gebruiken: https://coolors.co/. Dit is een kleurpallet generator. Als je de hoofdkleur hebt gekozen kun je gemakkelijk een secondaire kleur kiezen die wel beter kan werken voor je website. Nogmaals, niks persoonlijks. Doe er mee wat je wilt
  • Het lijkt erop (niet 100% zeker) dat je als titel in je blog een h2 kop gebruikt. Iedere website pagina heeft een h1 kop nodig. In dit blog lees en leer je wat ik bedoel: https://www.smitonlinemarketing.nl/h1-h2-h3-tags/.

Hoe controleer je of je blog een H1 of H2 heeft?

Ga naar de achterkant van je website en volg het volgende pad:

Weergave > Editor > Templates > Enkel > Klik op de Titel en controleer of de Titel een H1 of H2 is.

 

  • Je blog over beste zinkzalf heeft 4x nummer 1.

  • Nu een kritische noot over dit blog: https://momvibes.nl/blog/safaripark-beekse-bergen/. Zoals je in de AM101 leert is het beter om dit soort blogs echt te gaan schrijven richting een bepaalde intentie. Heel eerlijk? Wat is de persoonlijke waarde wat mensen nog niet weten? Deze tekst zou zomaar op de site van beekse bergen zelf kunnen staan. Als je hierover een blog leest dan wil ik juist lezen wat jouw ervaring is, misschien wat foto’s van jou in het park en advies ontvangen welke route je door het park zou moeten lopen, etc? Nu is het gewoon een eenvoudige sales tekst om naar het park te gaan, zonder al te veel toegevoegde waarde. Ik ben eens op zoek gegaan naar Google en toen kwam ik deze blog tegen: https://www.parkvakanties.nl/blog/libema/parkreview-vakantiepark-beekse-bergen/. Dit is precies hoe het moet! Eigen foto’s van je ervaring, een leuk verhaal om te lezen zonder te sales gericht over te komen. Neem dit als voorbeeld en probeer dit echt door te trekken op je andere blogs. Ik mis de persoonlijkheid!

Hoop dat je er wat mee kan, Succes!

Bianca Van den Ham-Aben heeft gereageerd op dit bericht.
Bianca Van den Ham-Aben

Hallo Jari,

Dankjewel voor je eerlijke feedback.

Wat jij benoemd zijn ook de onderdelen waar ik twijfels bij had, dus je slaat de spijker op zijn kop. Alleen de kleuren, daar had ik niet aan gedacht, dat ga ik dan ook meteen aanpassen.

Ik krijg nu wat meer kijkers op mijn site, dus wilde ik inderdaad ook wat meer aan het uiterlijk gaan doen.

De banners zal ik verwijderen want daar heb je wel een punt, de achterliggende gedachte voor de oranje banner was koningsdag etc. Dus die vind ik ook van minder belang.

Ik heb ook nog een vraag over de SEO als dat hier mag. Ik gebruik Yoast en al mijn berichten/blogs hebben 2 groene smileys. Echter heeft de homepage zelf dat niet omdat er geen tekst opstaat. Heeft dat invloed op de vindbaarheid?

Ik ga zeker je verbeterpunten gebruiken! Dankjewel.

Groetjes Bianca

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hi Bianca,

Wat fijn dat je de eerlijke feedback kan waarderen.

Natuurlijk is het het beste wanneer je je homepagina ook optimaliseert voor vindbaarheid. Een korte introductietekst voor je homepagina is dus gewenst.

Wat betreft de groene bolletjes van Yoast. Daar kan ik heel kort over zijn. De hoeveelheid groene bolletjes is alléén een checklist en zegt niks over de kwaliteit van je tekst. Ik wil je graag vragen om dit blog eens te lezen: https://www.sabineboogaard.nl/het-gevaar-van-de-groene-bolletjes-van-yoast-seo-plugin/. Dan snap je precies wat ik bedoel.

Hopelijk kan je hier wat mee!

Gr. Jari

Nunzio en Bianca Van den Ham-Aben hebben gereageerd op dit bericht.
NunzioBianca Van den Ham-Aben

Inderdaad een interessant stuk van Sabine Boogaard om Yoast goed te gebruiken, goed dat ik dit gelezen heb.

Ze legt erg goed uit waarom je niet altijd goed is om op de groene bolletjes te letten, synoniemen worden al helemaal niet herkend in Yoast, tenminste de gratis versie niet aangezien je premium versie meerdere zoekwoorden kunt invullen.

Bedankt voor de tip Jari.

Dennis van de Ven, Jari Dohmen en Bianca Van den Ham-Aben hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari DohmenBianca Van den Ham-Aben