Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Logo niet zichtbaar in google

Is er iemand die enige ervaring heeft met het fixen van de favicon/het logo van een website? Het logo van mijn website is helaas niet zichtbaar in Google en ik kan niet echt vinden hoe ik dit kan oplossen.

In google chrome zie ik het logo wel in het tabblad, maar in Google helaas niet. Ik heb het logo al redelijk lang, dus aan tijd kan het ook niet liggen.

Ik denk dat er iets mist of dat ik een belangrijke stap heb gemist.

Hoop dat er iemand is die zou kunnen helpen, erg bedankt!

 

 

Hoi Samuel,

Ik weet dat Google soms wat traag kan zijn met het wijzigen/tonen van gegevens in de zoekmachine, zo dus ook voor een favicon. Zo heb ik ook al vaker ervaren dat het vrij lang kan duren voordat een favicon zichtbaar wordt in de Google zoekresultaten.

Hier vind je een officieel artikel van Google zelf over de richtlijnen van favicons en de zoekresultaten: https://developers.google.com/search/docs/appearance/favicon-in-search.

Belangrijk detail van bovenstaand artikel: ondanks dat je aan alle benoemde voorwaarden voldoet, kan het nóg zijn dat Google niet je favicon toont. Zie de onderstaande melding die in het artikel te vinden is.

Kortom, zorg dat je aan de voorwaarden van Google voldoet en wacht het af. Meer kun je helaas niet doen.