Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

List snippet

Beste community, Jari en Dennis,

Mijn artikelen heb ik zo ingericht om de kans op een list snippet zo groot mogelijk te maken, tot op heden helaas zonder resultaat. Wanneer ik naar vergelijkbare websites kijk zie ik dat zij de lijst als volgt hebben:

1. Product A
2. Product B
3. Product C

Zelf heb ik het als volgt staan:

#1 Product A
#2 Product B
#3 Product C

Om uit te sluiten dat het verschil hem in de “#” zit, wil ik de “#” vervangen door het getal met een punt erachter. Nu heb ik Nummering activeren (zie afbeelding) aanstaan. Is het hiermee ook mogelijk om de “#” ter vervangen voor het nummer met een punt erachter? Zie hier een voorbeeld van een artikel: https://kado-kopen.nl/communie-cadeau/

Verder ben ik ook benieuwd of jullie denken dat het aan de “#” kan liggen of dat er een andere reden is dat ik geen list snippets pak.

Groet,

Koen

Hoi Koen,

Bedankt voor je vraag.

Ik weet persoonlijk uit eigen ervaring dat het niet uitmaakt of je “#1”, “1.” of zelfs geen nummering gebruikt. Met allen is het mogelijk om een featured snippet list te krijgen.

M.b.t. de vraag over de plugin, het is op dit moment enkel mogelijk om #1 te gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat sommige helden het mooier vinden om 1. te gebruiken. Ik zal dit daarom noteren in onze backlog zodat we dit in een toekomstige update kunnen meenemen. Dit heeft overigens verder geen prioriteit dus het zal voorlopig nog even op zich laten wachten.

Verder is het krijgen van een list snippet geen “vanzelfsprekendheid”. Tegenwoordig gebruiken vrijwel alle affiliate websites lijstjes en dient Google een overweging te maken, welke website voorrang krijgt op de snippet. Hierbij spelen ook allerlei andere zaken een rol behalve de “opmaak” van je artikel, denk aan domeinautoriteit, etc.

Het is natuurlijk mooi meegenomen als je een dergelijke list snippet krijgt, maar ik zou als ik jou was hier niet te veel mee bezig zijn; zorg simpelweg ervoor dat je artikelen inhoudelijk in orde zijn, goed leesbaar zijn en de nodige opmaak bevatten. Verder zou ik me er niet te druk om maken en Google het werk laten doen.

Laat gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Hi Dennis,

Dank voor de snelle reactie. Fijn dat de ‘#’ geen invloed heeft op het krijgen van een list snippet. Dan is de ‘1.’ meer een nice to have, snap dat het geen prioriteit heeft.

Groet,

Koen

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven