Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

LinkPizza en affiliateheld

Hi!

Ik loop even tegen een probleem aan en hoop dat iemand mij kan helpen.

Op mijn blog maak ik gebruik van Affiliate Held, maar ook van LinkPizza. Daar gebruik ik een plugin voor zodat alle links die te monetizen zijn ook affiliate links worden via hun.

Via affiliate netwerken zelf, zoals bijvoorbeeld Douglas, ben ik via AWIN niet goedgekeurd, maar via LinkPizza kan ik dat wel gebruiken. Normaal gesproken als ik de originele URL van bijvoorbeeld Douglas kopieer en op mijn blog gebruik dan wordt die automatisch dus een affiliate link.

Nu loop ik tegen het volgende probleem: als ik dus een link wil toevoegen op die manier (originele link die via LinkPizza te monetizen is) dan pakt die niet via Affiliate Held plugin. En als ik een verkorte link maak via LinkPizza (dat kan ook), dan kan die maar 1 link van verwerken, want dan komt dat bij de naam te staan en de naam kan je niet wijzigen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik ben bang dat ik op deze manier toch wel inkomsten misloop namelijk.

Hoi Mariska,

Het allerbeste zou natuurlijk zijn als je zelf voor Douglas goedgekeurd wordt zodat je de affiliate links via Affiliate Held kunt genereren en dan loop je ook geen deel van de inkomsten mis aan Linkpizza.

M.b.t. hoe LinkPizza werkt en hun de linkjes op jouw website omvormen tot affiliate links, hebben wij daar helaas geen invloed op. Als je LinkPizza wilt laten werken met Affiliate Held, dan zul je met hun contact op moeten nemen en de situatie uitleggen dat je Affiliate Held gebruikt en dat daarin de links niet aangepast worden. Het lijkt erop alsof de links dan niet herkend worden als ze via Affiliate Held in je blogs worden geplaatst.

Een oplossing zie ik zo even niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig ervaring heb met LinkPizza. Wellicht zijn er andere Affiliate Held gebruikers die wel meer ervaring hebben met LinkPizza hebben i.c.m. Affiliate Held en die je misschien tips kunnen geven.

Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat je simpelweg de affiliate link al genereert in LinkPizza zelf (ipv dat ze pas omgezet worden op je site zelf), en vervolgens deze affiliate links als handmatige verkopers toevoegt aan je producten.

Overigens, het schiet me nu net te binnen, terwijl ik mijn vorige bericht geplaatst heb…

De reden dat LinkPizza je links niet aanpast, is waarschijnlijk omdat je onze “link tracking” functie aan hebt staan onder “Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Statistieken”. Deze functie veranderd alle affiliate links naar een gecloakte link om zodoende de benodigde gegevens voor de uitgebreide statistieken te verzamelen.

Dit betekent dat als jij “https://douglas.nl” invoert, dat Affiliate Held deze link omzet naar iets in de trant van “https://doormariska.nl/ah-redirect?ah-link=https://douglas.nl”. En deze link gaat inderdaad niet herkent worden door LinkPizza. Je zou dus kunnen proberen deze “link tracking” functie van Affiliate Held uit te zetten en daarmee te kijken of LinkPizza wel zijn werk doet.

Hi!

Bedankt voor je snelle reactie. Het lijkt er inderdaad op dat dat de ‘issue’ was.

Ik ga er even op letten, maar als ik nu dus een link aanklik na het uit hebben gezet van die functie die je aangaf, verschijnt in de URL balk ook gewoon de LinkPizza link als er op geklikt wordt. Dus ja, top!

Thanks! 🙂

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen

Super! Goed om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling.

Citaat van Mariska Groot op 25 augustus 2022, 22:36

Hi!

Ik loop even tegen een probleem aan en hoop dat iemand mij kan helpen.

Op mijn blog maak ik gebruik van Affiliate Held, maar ook van LinkPizza. Daar gebruik ik een plugin voor zodat alle links die te monetizen zijn ook affiliate links worden via hun.

Via affiliate netwerken zelf, zoals bijvoorbeeld Douglas, ben ik via AWIN niet goedgekeurd, maar via LinkPizza kan ik dat wel gebruiken. Normaal gesproken als ik de originele URL van bijvoorbeeld Douglas kopieer en op mijn blog gebruik dan wordt die automatisch dus een affiliate link.

Nu loop ik tegen het volgende probleem: als ik dus een link wil toevoegen op die manier (originele link die via LinkPizza te monetizen is) dan pakt die niet via Affiliate Held plugin. En als ik een verkorte link maak via LinkPizza (dat kan ook), dan kan die maar 1 link van verwerken, want dan komt dat bij de naam te staan en de naam kan je niet wijzigen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik ben bang dat ik op deze manier toch wel inkomsten misloop namelijk.

Even een heel random berichtje haha, en niet te maken met jouw vraag. Maar mag ik vragen waarom je niet goedgekeurd bent bij Douglas? Wist helemaal niet dat ze daar zo moeilijk over deden.

Ik ben zelf nergens aangemeld behalve bij bol, wel al accounts gemaakt binnen de affiliate netwerken enzo. Maar ik wilde mij binnenkort ook gaan aanmelden voor Douglas.

Mariska Groot heeft gereageerd op dit bericht.
Mariska Groot
Citaat van Emm op 6 september 2022, 09:39
Citaat van Mariska Groot op 25 augustus 2022, 22:36

Hi!

Ik loop even tegen een probleem aan en hoop dat iemand mij kan helpen.

Op mijn blog maak ik gebruik van Affiliate Held, maar ook van LinkPizza. Daar gebruik ik een plugin voor zodat alle links die te monetizen zijn ook affiliate links worden via hun.

Via affiliate netwerken zelf, zoals bijvoorbeeld Douglas, ben ik via AWIN niet goedgekeurd, maar via LinkPizza kan ik dat wel gebruiken. Normaal gesproken als ik de originele URL van bijvoorbeeld Douglas kopieer en op mijn blog gebruik dan wordt die automatisch dus een affiliate link.

Nu loop ik tegen het volgende probleem: als ik dus een link wil toevoegen op die manier (originele link die via LinkPizza te monetizen is) dan pakt die niet via Affiliate Held plugin. En als ik een verkorte link maak via LinkPizza (dat kan ook), dan kan die maar 1 link van verwerken, want dan komt dat bij de naam te staan en de naam kan je niet wijzigen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik ben bang dat ik op deze manier toch wel inkomsten misloop namelijk.

Even een heel random berichtje haha, en niet te maken met jouw vraag. Maar mag ik vragen waarom je niet goedgekeurd bent bij Douglas? Wist helemaal niet dat ze daar zo moeilijk over deden.

Ik ben zelf nergens aangemeld behalve bij bol, wel al accounts gemaakt binnen de affiliate netwerken enzo. Maar ik wilde mij binnenkort ook gaan aanmelden voor Douglas.

Nou op mijn blog schrijf ik veel over beauty als in vooral parfums, maar ik kreeg een afmelding met reden: adverteerder werkt niet met dit soort media. Zoiets was het, hetzelfde bij ICI Paris. Terwijl ik juist veel parfum op mijn blog heb staan, haha.