Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Link handmatig toevoegen

Ik heb een affiliate link handmatig toegevoegd omdat het een webshop is die niet ondersteund word door de plugin. Maar nu heb ik de affiliate link ingevuld bij link. Maar als er nu op gelikt word gaat die niet naar de website van de verkoper. De link die ik gebruik is in orde wanneer ik hem in de URL plak en naar de website ga.

Wanneer ik op de link klik word ik naar deze URL gestuurd. Wat mijn eigen website is en niet naar de website van de verkoper.

https://www.MIJNWEBSITE.com/ah-redirect?ah-link=https://www.VERKOPERWEBSITE.com/product/xxxx/#a_aid=NAAMVANMIJNWEBSITE&a_cid=11111111&ah-post-id=259&ah-product-id=258&ah-merchant=VERKOPERWEBSITE.com

Sorry ik heb wat informatie weggehaald om mijn website anoniem te houden.

Hoi @antoon125,

Goed dat je deze vraag stelt.

Dit is de link van jouw website omdat je waarschijnlijk de statistieken functie hebt aangepast binnen Affiliate Held. Het aanpassen van de link door het activeren van de statistieken wordt in dit document verder toegelicht: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/link-cloaking/.

Als het goed is zou die URL dus wél gewoon moeten werken en door moeten verwijzen naar de link van de partner. Als dat niet zo is kijk ik graag even met je mee. Aangezien je je website anoniem wilt houden ontvangen we daarom ook graag per mail de pagina waarop het product staat gepubliceerd zodat we het zelf eens kunnen testen.

Mocht de URL gewoon werken kun je dit dus negeren. Het feit dat jouw domeinnaam in de link staat is dus correct (als je de statistieken functie aan hebt staan).

Hoor het graag van je!

Hoi Antoon,

Dit probleem ontstaat omdat je de link tracking functionaliteit onder “Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Statistieken” hebt aanstaan en je handmatig ingevoerde link een “#” (hashtag) bevat. Dit zorgt ervoor dat de link niet juist benaderd kan worden.

Werkt de handmatig ingevoerde link ook als je de “#” inclusief de tekens erachter helemaal weghaalt? Indien dat het geval is, kun je deze weglaten.

Hey @dennis

Nu link tracking uit staat werkt de link weer. Het is jammer dat het nu niet meer wordt bijgehouden.

Ik heb het getest zonder de hashtag en helaas ga ik dan niet naar de juiste pagina.

Hoi Antoon,

Bedankt voor het testen.

Ik noteer dat ik hiervoor een oplossing ga bedenken zodat dit in een toekomstige update wel werkt.

Tot die tijd kun je bijvoorbeeld een link verkorter gebruiken zoals tinyurl.com om de link met de hashtag erin te verkleinen. Vervolgens kun je die tinyurl.com link gebruiken om als link te gebruiken voor de handmatige verkoper (er zit dan geen hashtag meer in, maar je wordt wel geredirect naar de juiste link).

Hiermee zou je het voorlopig kunnen omzeilen en toch de link tracking functie kunnen gebruiken 🙂

Hoi Antoon,

Ik heb net even wat onderzoek gedaan, het is een vrij technisch verhaal en ik ga je de details besparen. Maar een hashtag in een link, hoort niet te kunnen bepalen of een link een pagina kan bereiken of niet. Een hashtag is enkel bedoeld om als “anker” gebruikt te kunnen worden om naar een bepaald deel van een website te kunnen scrollen. De link zou dus ook moeten werken zonder hashtag (en hetgeen wat achter de hashtag staat).

Zie hier meer informatie waarom een hashtag in een link gebruikt wordt: https://support.google.com/richmedia/answer/190941?hl=en.

Kortom, ik kan hier geen oplossing voor maken omdat het een “bad practice” is, dat de link die je probeert te gebruiken, niet correct te benaderen is zónder de hashtag. Dit zou niet moeten kunnen en ik raad je aan de betreffende partij hiervan te informeren. Het enigste wat je kunt doen is de bovengenoemde oplossing gebruiken door een URL verkorter te gebruiken.

Ik ben overigens wel heel erg benieuwd naar de link, puur uit interesse. Als je zin en tijd hebt, mag je die mij alsnog per mail toesturen.

Jari Dohmen heeft gereageerd op dit bericht.
Jari Dohmen

Hoi @dennis,

Het is wel interessant wat er gebeurde toen ik de hashtag weghaalde. Ik ben daardoor iets leuks teweten gekomen.

We’re sorry, but this page belongs to our top secret product coming in distant future.

Ik ga de link doormailen.

Hoi Antoon,

Bedankt voor het doorsturen van de link.

Ik heb de link bekeken en zie dat de link naar behoren werkt als je de hashtag inclusief alles wat daarna komt weghaalt. Alles na de hashtag, inclusief de hashtag zelf, is niet nodig om naar de correcte pagina te gaan.

Je kunt de link dus prima gebruiken, zonder de hashtag en alles wat erna staat.

Verder m.b.t. de melding die je ziet, ik denk dat je dat met een “knipoog” moet opvatten, aangezien het om een 404 pagina gaat. Denk dat het een grapje is :p maar goed wie weet 😉

Hoi @dennis

Ja? Dat kan ik inderdaad, maar dan zal ik nooit een commissie ontvangen. De info die achter de hashtag is extreem belangrijk anders doe ik moeite voor niks. Dan link ik ze gewoon naar het product zonder dat de verkoper weet dat die vanuit mijn website naar daar zijn gegaan.

Hoi Antoon,

Kun je wellicht wat meer toelichting geven waar je deze affiliate link gegenereerd hebt en wellicht navraag doen bij deze partij of dit de juiste manier is? Ik vind het heel erg vreemd 🤔

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de link met de hashtag erin de affiliate link is. Aangezien het technisch niet mogelijk zou moeten zijn om hieruit de benodigde parameters te kunnen halen voor de tracking van commissies.