Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Lekker begin van 2023

Al 12 jaar ben ik Bol-affiliate, maar is altijd een bijzaak geweest naast display advertising. Vorig jaar besloten hiervan af te stappen en andere manieren te onderzoeken. Zo kwam ik dus AffiliateHero tegen. Voor DeNachtvlinders.nl ben ik nog lang niet klaar, maar eerste resultaten zijn al zichtbaar: 11 orders via AH in de eerste 10 dagen van dit jaar.

 

Marvin Grouw heeft gereageerd op dit bericht.
Marvin Grouw

Dat zijn inderdaad mooie cijfers om 2023 mee te beginnen! Dankjewel voor het delen.

Als je weer een update hebt, laat het gerust horen. Altijd mooi om progressie te volgen van alle helden.

Heel gaaf @mulderfrank!

Mag ik weten wat de overtuigende gedachte is geweest om van display ads af te stappen? Ik ben er namelijk ook niet zo’n fan van 😜.

Zou toch mooi zijn als je dit jaar van gemiddeld 1 sale per dag naar gemiddeld 2 sales per dag gaat behalen. Houdt ons op de hoogte! Hoe ga je dit succesje vieren?

Verschillende dingen, maar vooral deze 3: teruglopende inkomsten van displaynetwerken, vertraagt de website, en wetgeving mbt tot tracking/cookies.

 

Welk display netwerk heb je gebruikt? Ezoic of ben je bij een andere gegaan? Kun je wat meer toelichting geven wat betreft wetgeving? Snap niet zo goed waarom dit een “last” kan zijn als je ads toont. Aangezien je de vrije ruimte hebt om advertenties te laten plaatsen op je website. Als je natuurlijk een goede privacy verklaring hebt op je site. Ben benieuwd en hoor graag van je!

Mooie resultaten! Merk je ook dat de conversie beter is nu je af bent van de display ads? Ik twijfel zelf ook of ik ze aan wil zetten, maar het heeft idd zeker ook zijn nadelen. Ben ook wel benieuwd welk netwerk je gebruikt.

Die teruglopende opbrengsten heb ik veel gehoord, echt met 50 procent verminderd ofzo (na de ‘corona boom’).

Citaat van Jari Dohmen op 13 januari 2023, 16:37

Welk display netwerk heb je gebruikt? Ezoic of ben je bij een andere gegaan? Kun je wat meer toelichting geven wat betreft wetgeving? Snap niet zo goed waarom dit een “last” kan zijn als je ads toont. Aangezien je de vrije ruimte hebt om advertenties te laten plaatsen op je website. Als je natuurlijk een goede privacy verklaring hebt op je site. Ben benieuwd en hoor graag van je!

Doordat de cookies/tracking niet meer is toegestaan door derde partijen, zijn de ads minder ’targeted’/gericht. Hierdoor is de advertentie dus minder afgestemd op een bezoeker, mindere conversie en daarvoor wilt een adverteerder natuurlijk minder betalen

Ik denk dat hij hierop doelt

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven

Hee ik zie hier toevallig AH voorbij komen.

Heb jij op dit moment Affiliate met Albertheijn?
Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar om dit uberhaupt aan te vragen via Partnerize. Hoewel alle handleidingen aangeven dat het zo zou moeten

 

Hey @rivally,

Grappig, maar met AH bedoelen we in dit geval de Affiliate Held plugin 😜. De Appie heeft onze branding initialen gestolen 😂. Ik zie dat je een apart topic hebt gemaakt voor deze vraag. Daar ga ik nu op reageren. Spreek je daar!

 

Gijs heeft gereageerd op dit bericht.
Gijs

Zoeken

Nieuwste reacties

Hallo!
Cookies
Bot-clicks
Linkbuilding?
Eerste sale!