Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Klikstatistieken

Hallo AffHeld Community,

 

Tot mijn verbazing zijn de klikstatistieken gister door het dak heen gegaan. Ik heb een veelvoud meer aan klikken op producten. Het gekke is dat dit niet is terug te zien in bijvoorbeeld de bezoekersaantallen (die waren om en nabij hetzelfde als de dag ervoor). Enig idee hoe dit kan en hoe dit is op te lossen?

 

Klikstatistieken online golfer caddy

 

Hoi Wouter,

Bedankt voor je bericht.

In je screenshot kan ik niet zien om hoeveel klikken het gaat, maar ik ga er vanuit dat er een crawler/bot door onze klikdetectie heen is gekomen.

We maken momenteel gebruik van een zogenoemde “library” (https://github.com/JayBizzle/Crawler-Detect) waarmee we crawlers en bots uitsluiten van de klikstatistieken. Toch kan het zijn dat er eentje doorheen is gekomen en deze de piek heeft veroorzaakt (helaas kan dat wel eens voorkomen).

Vanuit onze kant zorgen we er in ieder geval voor dat als er een update is van bovengenoemde library, dat we deze ook bijwerken in de code van de plugin. Op die manier hebben we altijd de meest recente “detectielijst” om dergelijke crawlers en bots uit te sluiten in de statistieken.

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben. Laat gerust weten als je nog vragen hebt.

Jari Dohmen en OGC hebben gereageerd op dit bericht.
Jari DohmenOGC

Bedankt voor het snelle antwoord.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven