Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Kleur van link veranderd bij H6

Hoi,

Op https://www.console4fun.nl/xbox-series-hardware/xbox-series-xs-budget-game-headset/ heb ik vanwege de Yoast SEO plugin de affiliate shortcode moeten aanpassen van paragraaf naar een H6 om de groene bolletjes te krijgen. Echter zie ik nu dat de tekst van de link grijs/zwart wordt. Als je verderop in het document kijkt dan is hij wel blauw, maar dat komt omdat dat een paragraaf is en geen heading. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?

Hoi Andre,

Ik heb even gekeken naar je site en heb gevonden waar het probleem ligt. In je thema wordt een kleur toegekend aan links (<a>-tag) in het algemeen (de blauwe kleur). Maar als een link (<a>-tag) in een <h6>-tag gewrapt zit, dan krijgt deze de kleur van de h6 tag (lichtgrijs).

Wat ik vervolgens zie, is dat je de <h6>-tag fout hebt toegepast. Je hebt de gehele shortcode van het affiliate product in een <h6>-tag gezet, waardoor de link van de verkoper (bol.com) ook binnen deze <h6>-tag valt. Dat is niet de bedoeling.

Binnen Affiliate Held heb je de mogelijkheid om de producttitel een andere header tag te geven. Dit doe je door in de shortcode het attribuut “heading_title” mee te geven. Bijvoorbeeld [affiliate_products heading_title="h6"]. Hiermee krijgt enkel de titel van het product de <h6>-tag i.p.v. dat je de gehele shortcode wikkelt in de <h6>-tag. Dat is nogal een verschil. Ik raad je verder aan dit artikel te bekijken en dan met name hoofdstuk 9: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/shortcode-generator/ (kop titel). Dit is hoe je de “heading_title” attribuut toepast m.b.v. de shortcode generator.

Laat gerust weten of je het hiermee kunt oplossen. Succes!

Oke bedankt voor je antwoord.
Helaas is het af en toe nodig om de H6 tag te gebruiken omdat hij er anders met de SEO waarde niet doorheen komt, maar als ik het goed begrijp, dan moet ik dit in het keuze menu aangeven. Dat gaan we de volgende keer dus proberen en dan laat ik het hier weten.

Dennis van de Ven en Jari Dohmen hebben gereageerd op dit bericht.
Dennis van de VenJari Dohmen