Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

Hulp bij website

Goedemorgen helden,

Ik ben mijn eerste website aan het maken in WP, altijd een webshop gehad op Shopify, lekker gebruiksvriendelijk, maar ik loop al weken te stoeien met WP… Ergens komt de logica niet lekker naar boven. Ik weet ongeveer wat ik wil, maar krijg het niet voor elkaar! Mega frustrerend. Ik kan redelijk overweg met Elementor, maar die combinatie met het AffiliateHeld thema werkt blijkbaar niet lekker… Is er iemand die even tijd voor mij heeft om wat dingen toe te lichten, even te helpen zodat ik een goede start kan maken.

Heb inmiddels ook bijna alle documentatie doorgeakkerd :-). Wil het heel graag zelf kunnen en zo complex zou het niet moeten zijn toch?

Hoi Vera,

Goed dat je hier om hulp vraagt!

Om geholpen te kunnen worden is het belangrijk dat je nog wat extra informatie aan ons verstrekt. Een aantal vragen zijn bijvoorbeeld:

  • Waar ben je precies mee bezig? Wat probeer je in WordPress te maken? Hoe zou je graag willen dat je website eruit ziet?
  • Wat heb je tot nu toe gedaan om tot bovenstaand punt te komen? Wat zijn de obstakels waar je tegenaan loopt waarom het nog niet gelukt is? Kun je de nodige screenshots hiervan aanleveren om te laten zien wat je tot nu toe hebt staan? Kun je mogelijk je website met ons delen en de pagina’s waarom het nog niet lekker loopt?

Een hoop vragen, maar wel belangrijke vragen zodat helden in de community een duidelijk inzicht krijgen in waar je hulp bij nodig hebt. Zo kunnen we je ook gericht helpen om verder te komen! 💪🏻

Wat betreft de combinatie van het Affiliate Held Thema en Elementor, wil ik je dit graag afraden. Het Affiliate Held Thema is gebouwd om juist gebruik te maken van de geïntegreerde Gutenberg en Site editor (pagebuilders) die standaard binnen WordPress zitten. Het gebruik van Elementor is hierdoor overbodig en maakt het onnodig complex.

Omdat de Gutenberg en Site editor de standaard “pagebuilders” zijn binnen WordPress, is hierdoor veel informatie online beschikbaar over hoe je deze gebruikt. Een goede (gratis) videocursus is deze op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qzf99jZLFMU&list=PLzKN_iozW-I6PkSx8AVOE9wBaoVpJxLeS. Hier wordt exact behandeld hoe je de Gutenberg en Site editor gebruikt, hoe je hiermee templates inricht en content plaatst op je website. Ik raad je sowieso aan deze eens rustig te bekijken. Ik denk als je dit doorloopt dat je goed snapt hoe het allemaal in elkaar steekt.

Als je toch graag Elementor wilt gebruiken, dan raad ik je aan een ander thema te gebruiken dan het Affiliate Held Thema.

Hi,

Ik snap dat het een beetje vaag is, haha, maar ik kan op dit moment mijn website nog even niet delen… Ik wil een mooie homepage die duidelijkheid uitstraalt. Verder duidelijke pagina’s voor mijn producten en blogs.

Vragen als:

  • Wat vindt ome google fijn dat hierop staat, en misschien belangrijker, wat wil mijn klant! Tips hiervoor?
  • Is het fijn en handig om voor mijn “beste” artikelen een soort van template te maken, die je elke keer alleen maar hoeft aan te passen? Dit lukt me totaal niet!…
  • Ik ben aan het stoeien met de AH producten toevoegen. Ik heb ze toegevoegd, maar de layout is gewoon niet hoe ik het wil. Heb de hele documentatie doorgelopen, maar ik heb bv nog steeds een lichtgrijze achtergrond, de beschrijving laat hij niet zien (staat niet op verborgen), en eigenlijk wil ik een beetje zoals Yari het heeft op zijn site, met netjes de producten onder elkaar. De tekst eronder plakken moet lukken, dat is een schrijver aan het maken. Natuurlijk geen 1 op 1 kopie, maar het ziet er wel strak en stylisch uit en dat past goed bij mijn niche.

Sorry voor de vele vragen, hopelijk helpen we iemand anders hier ook nog mee ;-).

PS: dit is echt het eerste platform waar je zo snel en goed geholpen wordt met je vragen, chapeau heren!

Hoi Vera,

Bedankt voor de extra toelichting. Daar kan ik wat mee!

  • Je eerste vraag wordt uitgebreid behandeld in onze Affiliate Marketing 101 cursus (ik zie dat je deze hebt aangeschaft). Bekijk vooral de lessen “4.2. Waar ga je over schrijven?”, “4.3. Schrijfskelet maken” en “4.4. Schrijf je eerste tekst”. Daar leer je precies hoe je de juiste teksten schrijft voor jouw doelgroep.
  • Dit zou ik niet aanraden. Templates gebruik je vooral voor zaken zoals een andere header/footer/sidebar, dit pas je aan in de Site editor (als je gebruik maakt van het Affiliate Held Thema). Jij hebt het enkel over de inhoud van de “beste” artikelen; die zou ik simpelweg in de Gutenberg editor maken. Daar hoef je geen aparte templates voor te maken en maakt het onnodig complex.
  • De lichtgrijze achtergrond van de affiliate product boxen pas je aan onder “Affiliate Held > Styling > Affiliate producten > Algemeen > Achtergrondkleur”. Daar staat standaard een grijze kleur ingesteld, die dien je aan te passen naar wens. Voor een overzicht van alle styling opties, raad ik aan om dit documentatie artikel er bij te pakken: https://docs.affiliateheld.nl/module-affiliate-producten/affiliate-producten-stylen/.
  • Voor de beschrijving van affiliate producten is het belangrijk dat je deze niet verbergt op zowel globaal als shortcode-niveau. Zorg er dus voor dat je niet per ongeluk elementen hebt aangevinkt onder “Affiliate Held > Modules > Affiliate producten > Algemeen > Verberg elementen”. En verberg ook geen element op shortcode niveau. Verder dien je te controleren of je de productbeschrijving op de juiste plek hebt toegevoegd. Dat doe je in je WordPress dashboard net zoals dat je een bericht bewerkt en waar je daar de inhoud toevoegt, maar dan doe je dit voor een affiliate product (in de achterkant van WordPress).

Dankjewel voor het complimentje, dat is altijd fijn om te horen! 💪🏻😎

Laat gerust weten of je zo verder kunt.

Hey,

Onwijs bedankt voor de antwoorden, ik ben inmiddels een stuk verder gekomen!

En alles is gelukt, ik wist alleen niet dat je de beschrijving zelf moest toevoegen, dacht dat deze meekwam met de Affiliate producten toevoegen. Maar ook dat is gelukt.

Nog 1 vraag: Hoe kan ik op elke pagina (berichten en blogs) mijn header laten staan? Dus dat hij op elke pagina zichtbaar is?