Forumnavigatie
Je dient ingelogd te zijn om berichten te plaatsen. Heb je nog geen account? Klik hier om gratis te registreren.

homepage met categorieen en foto's

Hoi,

Ik kom er niet meer uit.

Ik heb het thema over mijn bestaande website gedaan. Nu is mijn homepage een tekst pagina maar ik wil graag de foto’s en de categorieen ongeveer zoals bij het showcase voorbeeld Glamour Guide. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg dit niet voor elkaar. Moet ik hier voor een nieuwe pagina aanmaken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel weet van WordPress.

groetjes,Yvonne

Hoi Yvonne,

Bedankt voor je vraag.

Allereerst dien je ervoor te zorgen dat je een nieuwe pagina aanmaakt en deze instelt als je homepagina. Volg hiervoor onderstaande stappen.

  1. Maak een nieuwe pagina aan (WordPress dashboard > Pagina’s > Nieuwe pagina).
  2. Noem deze pagina iets van “Homepagina” of “Home”.
  3. Ga naar “WordPress dashboard > Instellingen > Lezen”.
  4. Stel onder “Je homepagina toont” de optie “Een statische pagina” in.
  5. Kies vervolgens bij de optie “Homepagina” de nieuwe pagina die je bij stap 1 gemaakt hebt.

Ter verduidelijking zou je ook nog naar dit artikel kunnen kijken voor een instructievideo: https://wphelpdesk.nl/artikel/pagina-homepage-instellen-wordpress/.

Als je bovenstaande stappen hebt doorlopen, is de nieuwe pagina die je gemaakt hebt bij stap 1, nu je homepagina. Dit houdt in dat als je de pagina gemaakt in stap 1 bewerkt, dat de inhoud hiervan weergegeven wordt op je homepagina. Als je dit kunt bevestigen (dat dit lukt), kun je verder naar onderstaande stappen.

Om inhoud te plaatsen op je zojuist ingestelde homepagina pagina, bewerk je de aangemaakte pagina uit stap 1 hierboven. Vervolgens kun je in de Gutenberg editor verschillende “blokken” toevoegen. Het Affiliate Held Thema heeft 20+ verschillende blokken waarmee je o.a. foto’s en categorieën kunt toevoegen aan pagina’s.

Ik raad je aan het volgende documentatie artikel van het Affiliate Held Thema door te nemen, om te begrijpen wat een “blok” precies is en hoe je deze toevoegt/gebruikt aan je pagina’s: https://docs-thema.affiliateheld.nl/site-editor/blok/.

Als je eenmaal doorhebt hoe je blokken toevoegt, kun je aan de gang met het inrichten van je homepagina. Je geeft aan dat je graag afbeeldingen en categorieën wilt toevoegen. Hier zijn speciale blokken voor aanwezig in het Affiliate Held Thema. Zo is er een “afbeelding” blok te vinden en een “categorieën” blok.

Voeg de blokken in de gewenste volgorde toe aan je homepagina en stel de blokken volledig in naar eigen smaak. Zo kun je afbeeldingen in verschillende groottes weergeven, kun je categorieën tonen in kolommen, inclusief categorieafbeeldingen, met verschillende lettergroottes en -types, etc.

Ik raad je aan met de betreffende blokinstellingen te spelen om erachter te komen waar het zoal voor dient en je een idee krijgt hoe je deze het beste kunt toepassen voor jouw website.

Laat gerust weten of je zo verder kunt 🙂

dankjewel voor het snelle antwoord. Ik ga er mee aan de slag. Ik laat je weten als het gelukt is.

Dennis van de Ven heeft gereageerd op dit bericht.
Dennis van de Ven